ПОВЕЌЕ

    Листа на 10 најзадолжени компании во светот, дури пет се од автомобилскиот сектор

    Време зa читање: 4 минути

    Прашањето што често се поставува од појавата на пандемијата ковида 19 е дали на светската економија и се заканува нова криза, која е неспоредливо полоша отколку во 2008 година.

    Економски и финансиски консултант и еден од авторите на порталот „Макроекономија“, Драгован Миличевиќ, изјави за Bankar.rs дека централните банки испумпале огромна сума на нови пари низ целиот свет со цел да се надминат последиците од пандемијата.

    Затоа долгот се зголеми и на ниво на државата и финансискиот сектор, како и во т.н нефинансиски сектор, економски сектор.

    „Овој пат, фокусот ќе биде на движењето на долгот на економијата или компаниите, односно компаниите. Имено, вкупниот долг на компаниите во 2020 година имаше речиси експоненцијален раст. На крајот на третиот квартал од 2020 година, долгот на компанијата достигна неверојатни 81 милијарда долари. Големината на долгот најдобро го покажува споредбата со остварената добивка на 543 најголема светска компанија од листата на Форбс кога банките и осигурителните компании се исклучени. Профитот на овие компании во 2020 година изнесува „само“ 1,62755 милијарди долари, или речиси 50 пати помалку од вкупниот долгорочен и краткорочен долг. „Кога ќе ја погледнете вкупната продажба на анализираните 543 компании, ќе ги добиете податоците дека вкупната продажба била„ само “24,2819 милијарди или повеќе од три пати помала од вкупниот долг“, вели Миличевиќ.

    Тој додава дека неодамнешната студија која го испитува работењето на 900 компании, покажала дека Фолксваген, со долг од 192 милијарди долари, е на прво место меѓу најзадолжените компании во светот.

    „Ова значи дека оваа компанија има повеќе долгови отколку земји како Јужна Африка (180,1 милијарди долари) и Унгарија (101,9 милијарди долари). Фолксваген не е сам меѓу производителите на автомобили кога станува збор за големи долгови. Всушност, друг германски производител на автомобили, Дајмлер, е трета најзадолжена компанија во светот со долг од 151 милијарди долари. Тојота не заостанува со 138 милијарди долари долг, Форд со 122 милијарди долари и БМВ со 114 милијарди долари долг. Од 10 -те најзадолжени компании во светот, дури пет се производители на автомобили “, нагласува Миличевиќ.

    Список на 10 најзадолжени компании во светот:

    1. Фолксваген – 192 милијарди УСД

    2. AT&T – 176 милијарди УСД

    3. Дајмлер – 151 милијарда УСД

    4. Тојота – 138 милијарди УСД

    5. Софтбанк Груп – 135 милијарди УСД

    6. Веризон – 129 милијарди УСД

    7. Форд – 122 милијарди УСД

    8. БМВ – 114 милијарди УСД

    9. Comcast Corporation – 104 милијарди УСД

    10. Anheuser -Busch – 96 милијарди УСД

    Според Миличевиќ, листата на најзадолжени американски компании е исто така „импресивна“, иако, додава тој, податоците од крајот на 2019 година, сосема е сигурно, вели тој, дека пандемијата дополнително го засили растот на заемите на компаниите.

    Со оглед на тоа што спектарот на инфлација веќе се заканува, пред се преку енормниот пораст на цените на металите и основните култури, тоа не е неочекувана верижна реакција. Огромната сума пари ќе предизвика рамнотежата на пазарот преку понудата на реалниот сектор на стоки и услуги да не се оствари на краток рок. Како контрамерка или одговор, зголемената инфлација ќе условува, пред се зголемени каматни стапки. Ова сценарио значи големо зголемување на долгот и зголемување на распределбата на каматата, рече тој.

    Тој вели дека прашањето е колку компанијата ќе банкротира или ќе го намали својот бизнис и колку ќе се зголеми невработеноста, и потсетува дека „Доктор катастрофа“, како што популарно се нарекува Нуриел Рубини, предвидува „пандемија“ на стечаи, економски колапс и невидена рецесија.

    Не е тешко да се претпостави дека растот на каматните стапки во просек за три проценти (цената на капиталот е скоро симболична минатата и оваа година), што е со цел да се одбрани од пониската инфлација, ќе го зголеми годишниот износ на задолжување за уште 2,5 трилиони или практично за една третина над вкупниот светски профит. Друга негативна последица од „парите од хеликоптери“ и лесното задолжување со симболични каматни стапки е занемарувањето на концептот за зајакнување или зголемување на обртниот капитал во компаниите. Исто така, не треба да се нагласува дека спектарот на инфлација ќе ги принуди сите централни банки да ја ревидираат својата политика за понуда на пари и каматни стапки. Помалку развиените земји во кои цената на капиталот е значително повисока ќе имаат дополнителен проблем, имајќи предвид дека нивните каматни стапки ќе бидат прилагодени со додавање дополнителна премија на основните каматни стапки на светските пазари на пари “, заклучува Миличевиќ.

    Извор: Blic.rs

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично