Шефот на Airbus Helicopters ја повика Европа да ја поддржи домашната одбранбена индустрија при започнувањето на големите нови воени програми, додека спорот врие поради увозот на оружје од САД. Коментарите доаѓаат неколку недели откако шест европски земји на НАТО започнаа со напорите да ги дефинираат идните транспортни потреби во рамките на проектот на Алијансата Следната генерација на роторкрафт капацитет (NGRC).
Тие, исто така, се совпаѓаат со ќор-сокакот поради неподготвеноста на Берлин да купи надградба на јуришниот хеликоптер Тигар на Ербас поради оперативни проблеми и спорот со Норвешка околу нејзината одлука да ја намали својата флота од воени хеликоптери NH-90. „Кога постои европско решение, мислам дека е многу важно – и не се сомневам дека Германија го следи тој пристап – да се претпочита европска опрема: тоа е она што Германија го покажува неколку децении со „Тигар“ и „НХ-90“. Извршниот директор на Ербас, Бруно Ивен, изјави за Ројтерс во неодамнешното интервју.
Ербас Хеликоптер одбележува 30 години откако се роди преку француско-германско спојување поттикнато од развојот на оригиналната верзија на Тигар, спонзорирана првично од Франција и Германија, а подоцна и Шпанија. „Ние тесно соработуваме со германскиот клиент за да ја подобриме достапноста. Видовме резултати од пред неколку месеци“, изјави Even за Reuters.
Дури и рече дека вратата за Германија да им се придружи на Франција и Шпанија во надградбата на Tiger Mk III останува отворена, но остро одговори на сугестиите дека Берлин наместо тоа би можел да го купи Boeing AH-64 Apache. „Не го замислувам тоа ниту една секунда“, рече тој.
„НЕШТА КОИ ЛЕТААТ“
Џејнс во ноември објави дека Германија побарала информации за американските Апачи, непосредно пред да одлучи да нарача американски ловци Ф-35 за ограничена посебна улога. Германија, која ја критикуваше лошата оперативна достапност на „Тигар“, не кажа дали ќе се приклучи на „Тигер Мк III“, но извори од одбраната велат дека тој е надвор од масата, барем засега.
Запрашан за критиките за купувањето на американска опрема, германскиот началник за одбрана Еберхард Зорн минатата недела ги нападна големите европски проекти за оружје, велејќи дека силите сакаат „работи што летаат“. „Пред сè, потребна ни е опрема за да се пополнат празнините што ги имаме со години и што ги знаеме“, рече тој во тинктенк.
Официјални лица од европската индустрија сепак ја обвинија Германија и другите за прекумерна нарачка на непотребно сложена опрема за да се зачуваат вештините во нивните одбранбени погони, за разлика од американска опрема што не може лесно да се прилагоди.
Додека се натпреварува со Боинг и Леонардо во нападните хеликоптери, Ербас претходно оваа година се согласи да ги одржува хеликоптерите со тешки лифтови Х-47 Чинук што ги продава Боинг на Германија.
Дури и не ја отфрли натамошната соработка со ривалите во областите каде што, како хеликоптерите со тешки товарни возила, Европа нема доволно длабок пазар за да ја оправда сопствената посебна програма. Но, тој постави ознака дека Ербас ќе се бори за идни замени на основните програми како NH-90.
Ербас се здружи со Леонардо за да ја истражува технологијата што ќе биде вклучена во програмата NGRC, поддржана од Европскиот одбранбен фонд на Европската унија.
Дури и во меѓувреме се обиде да ги смири тензиите со Норвешка поради нејзината одлука да го откаже NH-90.
Тој рече дека NHIndustries (NHI), конзорциумот предводен од Ербас одговорен за изградба на хеликоптерот, не добил шанса претходно детално да разговара за потегот на Осло. Но, тој додаде: „Останувам позитивен и сè уште се надевам дека можеме да имаме нестрасна и конструктивна дебата, бидејќи мислам дека NHI е во состојба да понуди решенија кои ги задоволуваат потребите на клиентот“.