Луѓето се под стрес и исцрпени. Изминативе две и пол години, полни со кризи во јавното здравство, рецесија и инфлација, беа толку полни со настани Тоа може да помогне да се објасни зошто се брзата храна, слатките и газираните безалкохолни пијалаци повторно толку популарни кај потрошувачите, сметаат експертите. Акциите на компанијата за производство на чоколади Hershey пораснаа за 19% оваа година. Вредноста на акциите на Кока-кола се зголемени за речиси 10%. Пепси порасна за 4%. (Потсетување: вкупниот пазар е намален за 10%). Инфлацијата зеде дел од малопродажбата, но луѓето возвраќаат – и пијат, исто така.
Тоа е добра вест не само за гигантите во индустријата за стоки за широка потрошувачка, туку и за помалку познатите играчи. Размислете за Celsius Holdings, чии енергетски пијалоци се насекаде овие денови. „Реалноста е дека на сите ни треба повеќе енергија“, рече Џон Филдли, извршен директор на Целзиус. „Работиме понапорно и работиме подолго, и никогаш не сме исклучени. Продажбата на Celsius се зголеми за 137% од минатата година, а компанијата објави заработка од 12 центи по акција во минатиот квартал, од само еден цент минатата година“.
Претходно овој месец, Целзиус објави дека PepsiCo ќе направи инвестиција од 550 милиони долари во производителот на енергетски пијалоци и ќе стане нејзин омилен партнер за дистрибуција. „Општото чувство на оние во индустријата е дека луѓето излегле од стресен период на неизвесност и утеха наоѓаат во одредени пијалоци и грицки. Дури и кога инфлацијата води до повисоки цени, тие одбиваат да се откажат од овие мали луксузи“, рече Дуан Стенфорд, уредник и издавач на Beverage Digest, деловен билтен кој ја покрива индустријата за безалкохолни пијалоци.
Расте апетитот за енергетски пијалоци. „Тоа е профитабилно, а големите компании за безалкохолни пијалаци сакаат да бидат во него. Еден од начините на кои го направија тоа е преку овие партнерства“, рече Стенфорд. Така, на пример, пијалаците на Celsius, американска компанија за производство на енергетски напитоци, се продаваат како врвен мал луксуз, решение и за исцрпеноста и за анксиозноста. Celsius тврди дека им дава на своите потрошувачи „здрава енергија“ без нервоза или намалување и вклучува состојки како екстракт од зелен чај и корен од ѓумбир.
Кафето стана потрес на избор за многу помлади потрошувачи кои беа исклучени од атмосферата за екстремни спортови на пазарот на енергетски пијалоци, рече Стенфорд. Затоа брендовите како Celsius се обидуваат да привлечат поширока публика и да ги привлечат потрошувачите на Gen Z кои беа исклучени од машкиот храбар маркетинг.
Портфолиото на Пепси ги вклучува и Rockstar и Mountain Dew Rise. Но, Кока Кола, која е партнер со Monster Energy, во моментов е подобро позиционирана во секторот за енергетски пијалоци од Пепси, вели Ник Моди, аналитичар за пијалоци на RBC Capital Markets.
Целзиусов моментално е петти најпопуларен енергетски пијалок на пазарот, заостанува зад Monster (MNST), Red Bull, Bang Energy Drink и Rockstar, но Стенфорд вели дека Пепси се обложува дека брзо ќе се прошири и ќе освои пазарен удел.