Тесла на Илон Маск е на работ да ја загуби својата круна како најголем светски производител на електрични автомобили, откако кинескиот гигант BYD се најде на блиска далечина од американскиот ривал. Вкупната продажба на компанијата, чиј основач Ванг Чуанфу, која вклучува plug-in хибриди, нашироко се очекува дека ќе ја надмине компанијата на Маск во автомобили само на батерии подоцна оваа година.
Во говорот во август, Ванг изјави дека „дојде време за кинески брендови“. Тој вети дека ќе ги „урне“ етаблираните западни производители на автомобили, па продаде 431.603 возила во третиот квартал од годината, само 3.456 помалку од 435.059 на Tesla.
Кинеската компанија започна глобален притисок надвор од својата матична земја, продавајќи ги своите први автомобили во Велика Британија и растечката продажба во Европа. Огромната државна поддршка и доминацијата на Кина во производството на батерии значи дека компанијата успеа да ги намали европските и американските компании кои бавно се префрлија на електрични автомобили.
Продажбата на BYD порасна за 23 отсто во однос на вториот квартал, додека на Tesla падна за 7 отсто како што се намали влијанието на намалувањето на цените и субвенциите од администрацијата на Бајден.
BYD, кој е поддржан од Ворен Бафет и се залага за „изградете ги вашите соништа“, историски таргетираше повеќе потрошувачи во Кина, но се прошири во странство во услови на забавена домашна економија. Во март го лансираше својот прв британски автомобил, теренецот Atto 3 од 36.490 фунти.
Фактот што BYD Co е на чекор да ја престигне Tesla Inc како најголем светски производител на електрични возила, поттикнувајќи ги аналитичарите и инвеститорите да покажат обновен ентузијазам за компанијата. Сепак, еден од нејзините најголеми поддржувачи не беше целосно убеден дека преминот од секторот на мобилни телефони во автомобили е паметна идеја и му предложи на основачот Ванг Чуан-фу да размисли.
Berkshire Hathaway Inc купи околу 10 отсто од BYD со седиште во Шенжен во септември 2008 година за 230 милиони долари, обложувајќи се во голем дел на инженерските вештини на Ванг. Во тоа време, BYD беше најпознат по производството на компоненти за слушалки, вклучително и нивните батерии за полнење, но лидерите на Беркшир, Ворен Бафет и Чарли Монџер, ја гледаа инвестицијата како шанса да ја искористат зголемената глобална побарувачка за еколошка технологија. Ванг ја купи во 2002 година компанијата Qinchuan Automobile Co, поддржана од државата.
„И BYD и ние се обидовме да разговараме за „дали влегуваме во автомобилскиот бизнис?“ Тие ќе купат банкротиран бизнис со автомобили и ќе се вклучат во автомобилскиот бизнис“, рече Монџер во интервју за подкастот Acquired објавен на 29 октомври. „Реков: „Тоа се гробишта за тебе и, исто така, зошто би сакал да го правиш тоа?“ И тој не ни обрна внимание и отиде веднаш напред“.
Набргу по нејзината инвестиција во 2008 година, Беркшир зазеде место во одборот на BYD. Бафет и Монџер оттогаш ги возат акциите низ невидена ренесанса во глобалната автомобилска индустрија бидејќи потрошувачите помалку се грижат за големината на моторот, а повеќе за животната средина. Почетниот удел, кој Беркшир го сметаше повеќе за ризичен капитал, сега вреди над 9 милијарди долари, иако компанијата со седиште во Омаха, Небраска неодамна ги намали своите акции.
Но, според Монџер, BYD за малку ќе пропаднеше бидејќи компанијата ја прошири својата дилерска мрежа долго пред да дојде побарувачката за возила со нова енергија. Одново и одново, техничките работи и фокусот на Ванг – сега 57-годишен – го освоија Беркшир. „Тој човек беше гениј“, се сеќава Монџер во подкастот. „Никогаш не сум видел некој таков, тој може да направи се. Тој беше природен инженер и извршен директор на производство кој знаеше да ги сработи работите како што треба.
Тешко е да не се повлечат паралели со дрскиот Јужноафриканец кој ја презеде Tesla и помогна да се разгори глобалниот интерес за електричните возила. Претходно оваа година, Монџер истакна дека Илон Маск веројатно се преценува себеси, но таквиот квалитет е повеќе сила отколку слабост. „Тој немаше да го постигне она што го има во животот ако не се обидеше за неразумно екстремни цели“, вели заменик-претседателот на Беркшир, кој на 1 јануари полни 100 години.
Дека двајца мажи на слична возраст и без вистинско искуство во автомобилскиот инженеринг би можеле да го свртат глобалниот пазар на автомобили кажува многу за тоа што е потребно за повторно да се измисли производ кој малку се променил во 100 години. Во срцето на двете компании е фокусот на батериите. Ниту еден не е пионер или пронаоѓач на основната технологија за батерии, но нивниот влез и заедничките вложувања поттикнаа поголеми инвестиции во истражувањето.
Батериите произведени од BYD моментално поседуваат само 16 отсто од пазарот на ЕВ, а повеќе од 90 отсто од производството оди на сопствени автомобили. Но, планираното зголемување на капацитетот значи дека е добро поставено да се зголемат испораките до надворешни клиенти како што е Tesla, според аналитичарката на Bloomberg Intelligence, Џоана Чен. Развојот на нов, потенок производ наречен батерии со сечила, заедно со зголеменото производство на евтини алтернативи на литиум железо фосфат, значи дека BYD најверојатно ќе биде глобален лидер на ЕВ во автомобилите и батериите внатре.
„Неговата надградба на технологијата на сечилото на батериите ја зајакна зголемената продажба на автомобили за да го направи BYD најголемиот светски производител на само батерии и хибридни електрични возила со приклучок, што пак може да ја промовира популарноста и продажбата на своите батериски производи“, напиша Чен оваа недела. Нејзината предност во поевтините, побезбедни батерии, исто така, може да му помогне на BYD да пристигне повеќе нарачки, напиша таа.
Оваа двострана стратегија ги поттикна аналитичарите од страна на продажбата да ги зголемат проценките за нето-приходот за целата година за 15 проценти за оваа година и 18 проценти за 2024 година во текот на изминатите четири недели, и покрај зголемената конкуренција и тековната ценовна војна. Иако Беркшир продолжи да го намалува својот удел, на 7,98 отсто на 30 октомври, таквото распродажба треба да се смета за прераспределба на капиталот, а не за глас против акциите.