Кинеските технолошки гиганти почнуваат да инвестираат во метаверзумот – најголемата новина во интернет технологијата. Тоа е поим без конкретна дефиниција, но во голема мера означува виртуелни светови во кои луѓето ќе си играат и ќе живеат.
Цензурата најверојатно ќе биде голема, а регулативата ќе биде строга бидејќи Пекинг продолжува внимателно да ги проверува практиките на своите домашни технолошки фирми, се вели во сторијата за развојот на технологијата на зголемената реалност или метаверсот, во Кина, што ја објави американската ТВ куќа Си-Ен-Би-Си.
Американските фирми како Мета, навлегуваат целосно во концептот на метаверс, додека Мајкрософт го позиционираше своето предложено купување на компанијата за игри Activision како игра на оваа тема.
Кинезите „загризаа“ во метаверсот
Кинеските фирми преземаат повнимателен пристап. Во Кина, вкупниот пазар за метаверс би можел да биде 52 илјади милијарди јуани или околу 8 илјади милијарди долари, рече Морган Стенли во белешка објавена минатиот месец.
Компаниите како Tencent, NetEase, сопственикот на TikTok, ByteDance и Alibaba би можеле да бидат фаворити во овој простор меѓу кинеските интернет компании.
Тоа се сведува на типот на апликации кои би можеле да бидат дел од метаверзумот. Аналитичарите велат дека виртуелната реалност, игрите и социјалните медиуми би можеле да бидат некои од раните апликации.
Ова може да вклучува работи како купување виртуелни ставки во игри или создавање дигитални аватари од себе за да учествувате на состаноци.
„Метаверс е иднината на социјалната мрежа. Сите кинески технолошки гиганти мора да го прифатат за да најдат нови начини за ангажирање на најмладата генерација на интернет корисници, што е критично во времето кога нивните деловни модели на паметни телефони и мобилниот интернет се созреваат“, изјави Винстон Ма, управен партнер во CloudTree Ventures за Си-Ен-Би-Си.
Извршниот директор на Tencent, Пони Ма, рече дека метаверзумот ќе биде можност да се додаде раст на постојните индустрии како што се игрите. Tencent е најголемата светска компанија за игри со силно портфолио на компјутерски и мобилни игри. Tencent исто така поседува WeChat, услуга за пораки со преку милијарда корисници која има аспекти на социјалните медиуми.
Во меѓувреме, ByteDance направи агресивно проширување на игрите во текот на минатата година. Во август, компанијата го купи производителот на слушалки за виртуелна реалност Pico. ByteDance ја поседува и TikTok, видео апликацијата за кратки форми и нејзиниот кинески еквивалент Douyin. Фирмата со седиште во Пекинг ги постави темелите во VR, социјалните медиуми и игрите.
Alibaba оваа година соопшти дека планира да лансира очила за зголемена реалност за виртуелни состаноци. Зголемената реалност се однесува на виртуелни слики преклопени на реалниот свет. И ова може да биде игра на метаверс. Гигантот за е-трговија лансираше „виртуелен инфлуенсер“ наречен Донг Донг за Зимските олимписки игри во Пекинг. Дигиталниот аватар може да се најде на апликацијата за купување Taobao на Alibaba и кажува факти за Олимпијадата, а исто така промовира предмети поврзани со Игрите.
NetEase, уште еден од кинеските гејмерски гиганти, формираше база во јужната провинција Хаинан фокусирана на развој на метаверзни апликации, објавија локалните медиуми минатата година.
Гигантот за пребарување Baidu минатата година лансираше апликација за метаверс наречена XiRang, еден вид виртуелен свет кој може да собере до 100.000 луѓе одеднаш. Сепак, раководителите на Baidu ги минимизираа очекувањата од апликацијата при нејзиното лансирање и рекоа дека многу аспекти сè уште не се на ниво. Ма Жи, потпретседател на Baidu, рече дека може да поминат уште шест години до целосното лансирање.
Сепак, постојат знаци дека најголемите технолошки имиња во Кина почнуваат да експериментираат и да ја поставуваат основата за идните апликации.
Регулиран метаверс на Кина
Метаверзниот притисок на кинеските технолошки фирми доаѓа по интензивна година на регулаторна контрола врз технолошкиот сектор во земјата.
Беа предложени нови антимонополски закони за интернет платформите, а донесен е историски закон за заштита на личните податоци. Пекинг, исто така, го намали времето на децата под 18-годишна возраст да играат онлајн игри.
Аналитичарите рекоа дека овие постојни закони најверојатно ќе се користат за регулирање на метаверзните апликации, исто така, иако се развиваат нови.
„Огромната разновидност на апликациите на метаверс значи дека нема да биде изводливо за Пекинг да се развие збир на политики „еден што одговара на сите“, изјави за Си-Ен-Би-Си Ханју Лиу, кинески пазарен аналитичар во Daxue Consulting.
Кина, инаку, продолжува да ја цензурира содржината на својот строго контролиран интернет.„Треба да очекуваме да видиме строга цензура, што значи дека најверојатно ќе има изолиран, кинески метаверс кој е одделен од меѓународниот“, рече Лиу.
Во јануари, властите донесоа збир на регулативи кои регулираат како интернет фирмите можат да користат алгоритми за препораки. Тоа беше проследено со нацрт-правила во врска со таканаречената технологија за „длабока синтеза“. Ова се однесува на софтвер кој може да се користи за генерирање или уредување гласови, видео или слики или виртуелни поставки. Двете правила се преклопуваат.
„Ова преклопување со неодамнешното правило за алгоритам како што конкретно се бара со новото правило ќе има важно влијание врз компаниите на Metaverse во Кина“, рече Ма.
Дури и кинеските градови и региони гледаат на можности за метаверс. Минатата година, главниот град Шангај го спомна метаверзумот во својот петгодишен план за развој на индустријата за информатичка технологија.
„Кина е исклучително паметна кога станува збор за ова. Знае точно кога и каде треба да ја задржи својата регулаторна рака; доволно блиску за да може внимателно да внимава, но не до точка каде што би предизвикала неповратна штета на индустријата“, рече Лиу.
Што е со крипто?
Некои метаверзни апликации може да се потпираат на криптовалути. На пример, ако купувате некој вид на виртуелно земјиште или ставка, можете да платите со дигитална валута.
Ова веројатно ќе биде проблематично во Кина, каде што владата се обиде да го избрише тргувањето и таканареченото рударство на криптовалути.
Во меѓувреме, владата ја промовираше сопствената дигитална валута издадена од централната банка, позната како дигитален јуан или e-CNY.
„Веројатно ќе има многу ограничени опции за крипто“, рече Лиу од Daxue Consulting, додавајќи дека кинеската дигитална валута може да се користи наместо во апликациите за плаќање метаверс.