ПОВЕЌЕ

    КИНА АПСОЛУТЕН РЕКОРДЕР ВО ПРОДАДЕНИ ЕВ, глобалната продажба порасна за 21 отсто во јули, најмногу во Турција

    Време зa читање: 4 минути

    Глобалната продажба на електрични возила (EV), опфаќајќи ги и целосно електричните и plug-in хибридните возила, доживеа значителен пораст во јули, со пораст од 21 отсто на годишно ниво. Овој раст првенствено беше поттикнат од робусните перформанси на Кина, кои го покажаа својот најсилен раст годинава, покажа најново истражување, спроведено од компанијата за истражување на пазарот Rho Motion.

    Овој позитивен тренд се случил и покрај падот на побарувачката забележан на европскиот пазар, се вели во извештајот објавен во понеделникот од Rho Motion.

    Интересен случај е Турција, каде продажбата на возилата на електричен погон порасна двојно повеќе од светскиот просечен пораст во истиот период, според податоците од индустријата, како што објави Дејли Сабах.

    Според тоа, продажбата на електрични и хибридни автомобили во земјата порасна за 42% на годишно ниво, достигнувајќи 21.541 во јули, во споредба со 15.168 продадени единици во истиот месец минатата година, покажуваат податоците на Здружението на автомобилски дистрибутери и мобилност (ODMD).

    МЕРКИТЕ НА ЕУ – УДАР ЗА ПРОДАЖБАТА ВО ЕВРОПА

    Неодамнешната имплементација на привремените тарифи од страна на Европската унија за електричните возила увезени од Кина се очекува да има различно влијание врз различни производители. Чарлс Лестер, менаџер на податоци во Rho Motion, сподели со Ројтерс дека MG Motor, подружница на кинеската SAIC Motor Corp, најверојатно ќе биде најтешко погодена од овие нови тарифи.

    Спротивно на тоа, влијанието врз другите големи играчи на пазарот за електрични возила се очекува да биде помалку изразено. Тесла, на пример, се очекува поефикасно да ги надмине тарифите поради неговата способност да произведува возила во својата фабрика во Берлин.

    Слично на тоа, BYD, кинески ЕВ гигант, се предвидува дека ќе се соочи со минимални последици од тарифите, пред се затоа што неговото присуство на европскиот пазар во моментов останува релативно ограничено.

    Навлегувајќи во спецификите на глобалните бројки за продажба на ЕВ, јули забележа вкупно 1,35 милиони продадени единици ширум светот. Од овој вкупен износ, Кина учествуваше со импресивни 0,88 милиони единици, што претставува значителен пораст од 31 отсто од годишно ниво само на тој пазар. Вреди да се напомене дека plug-in хибридните возила (PHEV) покажаа особено силен раст во Кина, при што продажбата во првите седум месеци од 2024 година се зголеми за 70 отсто во споредба со претходната година.

    BYD, кој ја носи титулата најголем производител на ЕВ во Кина и во светот, објави значителен раст во својата глобална продажба и за електричните возила со батерии (BEV) и за PHEV. Во истиот седуммесечен период, продажбата на BEV на BYD се зголеми за 13 отсто, додека продажбата на PHEV забележа забележителен пораст од 44 отсто.

    Европскиот пазар, сепак, покажа поинаква слика. Јули беше сведок на намалување од 7,8% во месечната продажба на ЕВ, со што бројките од годината до денес се усогласија со оние од 2023 година. Германија, која е најголемиот пазар за електрични возила во ЕУ, доживеа поизразен пад, со пад на продажбата за 12 отсто во седумте месеци до јули.

    Во Северна Америка, Соединетите Американски Држави и Канада колективно забележаа скромно зголемување на продажбата на електрични возила, при што бројките се зголемија за 7,1 отсто во јули.

    Лестер го истакна континуираниот успех на BYD во сегментот PHEV, истакнувајќи дека рекордната продажба на plug-in хибриди на компанијата одигра клучна улога во нејзините севкупни перформанси. Тој нагласи дека големиот обем на продажба на PHEV на BYD значително придонел за неговата силна позиција на пазарот.

    Друг тренд кој се појавува на пазарот за електрични возила е зголемената популарност на возилата за продолжување на опсегот. Овие се суштински хибридни автомобили на батерии кои користат вграден генератор за полнење, а Лестер истакна дека тие се продаваат во значителен број.

    Одлуката на Европската унија да воведе привремени тарифи за електричните автомобили од кинеско производство во јули резултираше со различни царински стапки за различни производители. BYD се соочува со тарифи од 17,4 отсто, додека Geely и SAIC подлежат на давачки од 19,9 отсто и 37,6 отсто, соодветно, според изјавите на ЕУ.

    Овој сеопфатен преглед на глобалниот пазар на ЕВ ја нагласува сложената интеракција на регионалните трендови, регулаторните мерки и стратегиите на производителите кои го обликуваат растот и динамиката на индустријата.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично