Малезиската влада соопшти дека начелно се согласила да ја продолжи потрагата по патнички авион кој исчезна пред десет години во една од најголемите мистерии на авијацијата.
Летот MH370 на Малезиан ерлајнс исчезна во март 2014 година додека од Куала Лумпур на пат кон Пекинг со 239 патници.
Напорите за лоцирање на остатоците од Боингот 777 се намалуваа со текот на годините, а стотици семејства на оние што се во него се опседнати од трагедијата.
Во петокот, министерот за транспорт на Малезија, Ентони Лок, рече дека кабинетот начелно одобрил договор од 70 милиони долари со американската компанија за поморско истражување Ocean Infinity за пронаоѓање на авионот.
Според аранжманот „без пронаоѓање, без надомест“, Ocean Infinity ќе добие плата само кога ќе се најдат остатоците.
Пребарувањето на Ocean Infinity во 2018 година под слични термини заврши неуспешно по три месеци.
Мултинационален напор кој чинеше 150 милиони долари заврши во 2017 година по две години пребарување на најодалечените делови на океанот.
Додека владата „во принцип“ ја прифати понудата на Ocean infinity, Лок рече дека преговорите за конкретните услови од договорот сè уште се во тек и ќе бидат финализирани на почетокот на следната година.
Новата потрага ќе опфати површина од 15.000 квадратни километри во јужниот дел на Индискиот Океан. „Се надеваме дека овој пат ќе биде позитивен“, рече Локе, додавајќи дека пронаоѓањето на остатоците ќе ги затвори семејствата на оние во бродот.
Летот MH370 полета од Куала Лумпур во раните утрински часови на 8 март 2014 година. Ја загуби комуникацијата со контролата на летање помалку од еден час по полетувањето и радарот покажа дека скршнал од планираната патека на летот.
Инспекторите генерално се согласуваат дека авионот се урнал некаде во јужниот дел на Индискиот Океан – иако не е јасно зошто се случило.
Делови од авионски труп, за кои се верува дека се од авионот на Малезиан, се појавиле на бреговите на Индискиот Океан во годините по исчезнувањето.
Околу исчезнувањето на авионот никнаа мноштво теории на заговор, од шпекулации дека пилотот намерно го соборил авионот до тврдењата дека бил соборен од странска војска.
Истрагата за исчезнувањето на авионот од 2018 година покажа дека контролите на авионот најверојатно биле намерно изманипулирани за да се тргне од курсот, но не донесе заклучоци за тоа кој стои зад него. Инспекторите тогаш рекоа дека „одговорот може да биде конечен само ако се пронајдат остатоците“.