ПОВЕЌЕ

    КАКОВ БЕШЕ ПАТОТ ДО УСПЕХОТ НА КИНЕСКИТЕ БРЕНДОВИ НА АВТОМОБИЛИ: Од фрижидери и батерии до елитни компании за електрични возила

    Време зa читање: 8 минути

    Кинеската автомобилска индустрија може да се пофали со огромен успех – безмалку 70 проценти од вкупното глобално производство на електрични автомобили денес доаѓа од Кина, покажуваат најновите бројки за трговија со автомобили.

    Но, најновите случувања во светот на автомобилската индустрија носи многу дебати – ценовни војни, закана од евтини електрични возила и безбедносни прашања, за почеток.

    Забелешки има и на фактот дека дел од поновите кинески производители на автомобили всушност не се производители на автомобили. Наместо тоа, многумина се технолошки брендови маскирани како автомобилски компании, пишува специјализираното списание ThisIsMoney.

    За разлика од традиционалните европски брендови како Ауди, Мерцедес-Бенц и Фолксваген, овие нови кинески компании немаат автомобилска историја што датира од пред сто години. Наместо тоа, многу од нив имаат корени базирани на технологија или во некои случаи, дури и понеобични почетоци.

    Кинескиот Geely, сопственик на Volvo, Polestar и Lotus, е трет најголем производител на електрични возила во светот, а сепак има само 1,4 милиони електрични возила споредбено.

    BYD сега е најголемиот производител на електрични автомобили во светот откако го симна од тронот Тесла во 2023 година.

    Ние се задлабочивме во минатото на четири од кинеските автомобилски моќници за да ги запознаеме малку подобро. И разгледавме петтиот што е спротивен на технолошкиот тренд, стоејќи гордо како производител на автомобили што отсекогаш и само произведувал автомобили.

    GEELY – ОД ДЕЛОВИ ЗА ФРИЖИДЕРИ ДО ЕЛЕКТРИЧНИ АВТОМОБИЛИ

    Потеклото на Geely има буквално студен почеток, бидејќи автомобилската компанија го започна својот живот како производител на делови за фрижидери.

    Во 1986 година, Ерик Ли ја основа компанијата за делови за фрижидери Huangyan во градот Таиџоу во провинцијата Жеџијанг во Кина.

    Осум години произведуваше фрижидери, замрзнувачи и градежни и декоративни материјали. Потоа, во 1994 година, беше основана фабриката за мотоцикли Huangyan Huatian – претходникот на Geely и трговската марка Geely беше регистрирана.

    Дури во 1997 година, Geely влезе во автомобилската индустрија. Сакаше да произведува прифатливи автомобили за оние со ограничен буџет и со тоа стана првиот приватен производител на автомобили во Кина.

    Како им оди денес:

    Во 2002 година, Geely влезе меѓу 10-те најголеми производители на автомобили во Кина, а до 2010 година беше во можност да го купи Volvo.

    Преземајќи 100 проценти од акциите на Volvo Car Corporation од Ford, Geely ја започна својата западна експанзија и брзо зграпчи 51 процент од Lotus во 2017 година и 9,69 проценти од Daimler AG (сопственик на Mercedes-Benz) во 2018 година.

    Благодарение на овие аквизиции, Geely Auto беше првиот кинески бренд на автомобили што продаде еден милион возила.

    Во 2024 година, Geely постигна рекордна продажба од речиси 2,2 милиони возила – зголемување од 34 проценти на годишно ниво.

    Продажбата надвор од Кина се зголеми за 21 процент на годишно ниво, на речиси 1,22 милиони единици. А продажбата на електрифицирани возила порасна за над 52 проценти на речиси 45 проценти од вкупната продажба.

    Geely ќе дебитира под свое име во Велика Британија со доаѓањето на својот EX5 SUV кон крајот на годината.

    BYD ПРВО ПРОИЗВЕДУВАЛ БАТЕРИИ ЗА МОБИЛНИ

    BYD е основан во ноември 1994 година од Ванг Чуанфу, кинески хемичар и претприемач.

    Тој сакаше да се натпреварува со скапите јапонски производители на батерии и да стане светски лидер во производството на енергија, складирањето на енергија и батериите што можат да се полнат.

    Во 1996 година, BYD започна со производство на литиум-јонски батерии за модерни паметни телефони, токму кога имаше бум кај уредите.

    Во текот на раните 2000-ти, BYD испорачуваше батерии за Motorola и Nokia – во тоа време двајца од најголемите играчи во индустријата за мобилни телефони.

    Во 2003 година, BYD беше во позиција да дебитира во автомобилската индустрија, купувајќи мал производител на автомобили наречен Xi’an Qinchuan Automobile.

    Неговиот прв автомобил со внатрешно согорување, F3, пристигна во 2005 година, пред да го издаде plug-in хибридниот F3DM во 2008 година. Ворен Бафет инвестираше 10 проценти (230 милиони долари) и BYD стана познат.

    BYD навистина се прослави кога ја претстави својата литиум-јонска фосфатна батерија во 2020 година, која го зголеми искористувањето на просторот за 50 проценти и донесе зголемување на опсегот до 50 проценти.

    Како им оди:

    BYD започна со извоз надвор од Кина во 2010 година. До 2024 година, достигна годишна бројка на продажба во странство од 417.204 единици – зголемување од 71,86 проценти во однос на 2023 година.

    До 2030 година, BYD има за цел да продаде половина од своите автомобили надвор од својата родна земја.

    Во 2024 година, BYD продаде 4.272.145 возила на глобално ниво, што претставува значително зголемување од 427.302 во 2020 година.

    Од март 2025 година, BYD досега продал 11,6 милиони електрични возила. Тесла, од друга страна – кој порано беше најголемиот производител на електрични возила во светот – продал 7,5 милиони електрични возила.

    XPENG – ТЕХНОЛОГИЈА И ВЕШТАЧКА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА

    Xpeng е јадрото на кинеското движење „технологија-во-автомобил“, бидејќи е основано во 2014 година како компанија за паметна технологија за возење.

    Сакаше да го редефинира искуството при возењето и да користи вештачка интелигенција за да ги изработи своите електрични возила.

    Зошто ваков пристап? Бидејќи е создаден од Хе Сјаопенг, самостоен технолошки пионер кој го изгради UCWeb – најпопуларниот мобилен прелистувач во Кина. Тој го продаде во 2014 година на Alibaba за 4,3 милијарди долари пред да се насочи кон автомобилската индустрија откако беше инспириран од Tesla и одржливиот транспорт.

    Во 2017 година, Xpeng го претстави својот прв модел, Xpeng G3, електричен SUV, со испораки што започнаа во 2018 година. Потоа, во 2020 година го лансираше P7, кој ги привлече насловните страници поради својот режим на возење со вештачка интелигенција.

    .XPeng вели дека „во срцето е технолошка компанија“ и сака да ја користи технологијата за да ја трансформира иднината на мобилноста – од електрични возила на патот до оние што летаат. На овој начин целосно ги прифаќа своите технолошки корени, не обидувајќи се да ги избегнува или да ги потценува.

    Како им оди:

    Во првата половина од 2025 година, Xpeng испорача 197.189 возила, со што веќе ги надмина вкупните испораки за минатата година, кои изнесуваа 190.068 возила.

    Тоа е зголемување од 279,01 проценти во однос на претходната година и го означува осмиот последователен месец од ноември 2024 година во кој испораките на Xpeng надминаа 30.000 единици.

    До јуни, XPeng влезе во над 40 земји и региони низ целиот свет и си постави цел половина од идните продажби да доаѓаат од странските пазари.

    Нејзините кумулативни продажби до денес достигнаа 752.957.

    XIAOMI – ОД СМАРТФОНИ ДО СУПЕРМОДЕРНИ АВТОМОБИЛИ

    Најновиот учесник на пазарот на автомобили е производителот на паметни телефони Xiaomi. Компанијата Xiaomi е основана во април 2010 година од кинескиот претприемач Леи Џун, поранешен претседател на софтверската компанија Kingsoft, заедно со седум партнери.

    Има удел на пазарот на паметни телефони од 13,8%

    До 2024 година, беше трет најголем продавач на паметни телефони во светот, со пазарен удел од 13,8 проценти.

    Со седиште во Пекинг, Xiaomi Auto е подружница на компанијата за електроника Xiaomi и официјално влезе на пазарот на електрични возила во март 2021 година, откако објави инвестиција од 10 милијарди долари во секторот.

    Комбинацијата од американските санкции врз нивниот бизнис со паметни телефони и процутот на кинескиот пазар на електрични возила ѝ даде можност на Xiaomi да се диверзифицира и да ги искористи своите предности во хардверот, софтверот и корисничкото искуство за да се прошири во овој брзорастечки сектор.

    Ветувајќи „револуционерно искуство со електрични возила“, првиот модел, Xiaomi SU7, беше претставен во 2023 година.

    Како им оди:

    Во јуни, U7 се појави во продажба и во рок од три минути, Xiaomi изјави дека добил 200.000 преднарачки.

    Нарачките бараа неповратлив депозит од 5.000 јуани (686 долари) за возилата, чии цени се движат од 253.500 јуани до 329.900 јуани.

    Ова е невидена побарувачка за нови возила во Кина, каде што месечната продажба од 10.000 единици за еден модел е успех на нејзиниот високо конкурентен пазар на електрични возила.

    Ги надминува годишните испораки на другите производители на електрични автомобили и би можел да ја надмине продажбата на Tesla во Кина од 480.000 единици.

    Xiaomi SU7 Ultra е веќе најбрзиот електричен автомобил за производство што ја поминал патеката Нирбургринг за само 7 милиони 04,95 секунди.

    CHERY ОД САМИОТ ПОЧЕТОК ПРОИЗВОДИТЕЛ НА ЕВ

    Chery е во ретко друштво во кинескиот автомобилски свет бидејќи е, и отсекогаш бил, производител на автомобили. Ова ќе ги изненади скептиците.

    Chery е основана во 1996 година од група владини претставници кои ја основале автомобилската компанија за да ја намалат сиромаштијата во Анхуи и да поттикнат поширок економски развој.

    Опремата за производство на мотори беше купена од Ford во Велика Британија, а алатите од Seat на VW. Изградбата на фабриката започна на почетокот на 1997 година, а првите возила излегоа од производствената линија кон крајот на 1999 година.

    Масовното производство дојде една година подоцна.

    Како им оди:

    Стана првата компанија за патнички автомобили во Кина што извезува комплетни возила и од 2024 година продаде повеќе автомобили минатата година од BMW: Chery продаде огромни 2,6 милиони единици во 2024 година – зголемување од 38,4 проценти во однос на 2023 година.

    Таа е водечки извозник на патнички возила во Кина 21 година по ред. Според производството, таа беше трет најголем производител на автомобили во Кина во 2024 година.

    Chery лансираше два подбрендови во Велика Британија во последната година, Omoda и Jaecoo, кои веќе добија два проценти пазарен удел.

     

    (Фото: Ројтерс)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично