Кина се соочува со големи напори да ја достигне сателитската услуга SpaceX на Илон Маск.
Starlink на SpaceX веќе има речиси 7.000 оперативни сателити во орбитата и опслужува околу 5 милиони клиенти во повеќе од 100 земји, според SpaceX. Услугата е наменета да им понуди брз интернет на клиентите во оддалечените и недоволно опслужени области.
SpaceX се надева дека ќе го прошири своето мегасоѕвездие на дури 42.000 сателити. Кина се стреми кон сличен размер и се надева дека ќе има околу 38.000 сателити на три нејзини интернет проекти во ниската орбита на Земјата, познати како Qianfan, Guo Wang и Honghu-3.
Освен Starlink, европскиот Eutelsat OneWeb исто така лансираше повеќе од 630 интернет сателити во ниската земјина орбита, или LEO. Амазон исто така, има планови за големо соѕвездие LEO, моментално наречено Project Kuiper, составено од повеќе од 3.000 сателити, иако компанијата досега лансираше само два прототипи на сателити.
Со толку голема конкуренција, зошто Кина воопшто би се мачела да фрла пари и труд во такви мегасоѕвездија?
„Старлинк навистина покажа дека е способен да донесе пристап до интернет на поединци и граѓани во оддалечените ќошиња и да обезбеди можност за граѓаните да пристапат на интернет и какви било веб-локации“, рече Стив Фелдштајн, постар соработник во Фондацијата Карнеги за меѓународен мир.
„За Кина, голем притисок беше да се цензурира до она што граѓаните можат да пристапат“, рече Фелдштајн. „И така за нив, тие велат: „Па, ова претставува реална закана. Ако Starlink може да обезбеди нецензурирана содржина или на нашите граѓани или на поединци од земји кои се сојузници со нас, тоа е нешто што навистина може да го пробие нашиот режим на цензура. И затоа треба да излеземе со алтернатива“.
Блејн Курсио, основач на Orbital Gateway Consulting, се согласува. „Во одредени земји, Кина може да го сфати ова речиси како диференцијал. Тоа е како: „Па, можеби не сме толку брзи на пазарот, но еј, ќе го цензурираме вашиот интернет ако сакате, и ќе го направиме тоа со насмевка на нашите лица“. ”
Експертите велат дека иако кинеските соѕвездија нема да бидат избор на интернет провајдер за места како што се САД, Западна Европа, Канада и други сојузници на САД, многу други региони би можеле да бидат отворени за кинеска услуга.
„Постојат неколку географски области особено кои би можеле да бидат привлечни за конкурент сличен на Starlink, особено онаа направена од Кина, вклучувајќи ја и самата Кина“, рече Џулиана Сус, соработник во Германскиот институт за меѓународни и безбедносни прашања. „Русија, на пример, но и Авганистан и Сирија сè уште не се покриени со Starlink. А исто така има и големи делови од Африка кои сè уште не се покриени“.
„Видовме дека 70% од 4G инфраструктурите на континентот Африка веќе се изградени од Huawei“, додаде Сус. „И така, да се има перспектива заснована на вселената за тоа, може дополнително да изгради упад таму“.
Покрај тоа што е алатка за геополитичко влијание, поседувањето сопствена сателитска интернет констелација се повеќе станува неопходност за националната безбедност, особено кога копнената интернет инфраструктура е осакатена за време на војна.
„Кога станува збор за разликата што технологијата Starlink ја играше на бојното поле во Украина, еден од големите скокови што ги видовме беше појавата на војна со беспилотни летала и поврзаното бојно поле“, рече Фелдштајн. „Да се има вооружување базирано на сателити е нешто што се смета за клучна воена предност. И така мислам дека Кина го гледа сето тоа и вели дека инвестирањето во ова е апсолутно критично за нашите национални безбедносни цели“.
Погледнете го видеото за да дознаете повеќе за тоа зошто Кина ги гради овие мегасоѕвездија и предизвиците со кои ќе се соочи земјата.