ПОВЕЌЕ

    Како Кина стана голем бизнис за Твитер

    Време зa читање: 7 минути

    Дури и кога Кина забранува 1,4 милијарди граѓани да користат Твитер, нејзините локални власти се расфрлаат со глобално рекламирање на страницата, помагајќи да ја направи земјата најбрзо растечкиот пазар на реклами во странство на платформата и еден од нејзините најголеми извори на приходи за Твитер надвор од САД. Прегледот на Ројтерс на јавно достапни владини тендери, буџетски документи и промовирани твитови од 2020 до 2022 година покажува дека локалните власти и пропагандните канцеларии на Кинеската комунистичка партија за градовите, провинциите, па дури и областите низ земјата се свртеле кон Твитер за да купуваат реклами.

    Промоциите, честопати аутсорсинг од локалните власти на државните медиуми, ги презентираат локалните атракции, како и културните и економските достигнувања, пред меѓународната публика и се дозволени како исклучок од забраната на Твитер за рекламирање на државните медиуми.

    Прегледот за прв пат покажува колку Кина стана важна за Твитер, под притисок на инвеститорите да ги исполни целите за раст додека нејзиниот бизнис во САД е во застој. Тоа доаѓа во време кога компанијата води правна битка со главниот извршен директор на Тесла, Илон Маск, кој се обидува да се повлече од неговата несакана понуда од 44 милијарди долари за купување на Твитер.

    Четири извори изјавија за Ројтерс дека операциите во Кина станале извор на внатрешни судири меѓу тимовите кои сакаат да ги максимизираат можностите за продажба и другите загрижени за тоа како јавноста ќе гледа на водењето бизнис со кинески државни субјекти во време на растечка тензија меѓу Пекинг и Вашингтон.

    Работите на Твитер во Кина може да дојдат до израз во вторник, кога Комитетот за правосудство на Сенатот на САД ќе одржи сослушување за разгледување на жалбата за свиркач поднесена од поранешниот шеф за безбедност на Твитер, Пајтер Затко.

    Меѓу другите тврдења, во жалбата на 84 страници се наведува дека „директорите на Твитер знаеле дека прифаќањето кинески пари ризикува да ги загрози корисниците во Кина“ и дека „на г-дин Затко му било кажано дека Твитер е премногу зависен од приливот на приходи во овој момент за да направи нешто друго освен обид да го зголеми“. Ројтерс не можеше независно да ги потврди тврдењата.

    Твитер ги негира обвинувањата. Затко, преку својот адвокат, одби да коментира.

    Две лица кои знаеле за ова прашање рекоа дека продажниот тим на Twitter во Кина активно им се додворувал на локалните власти во земјата како дел од нејзината глобална стратегија да се натпреварува за рекламниот бизнис со технолошките ривали како Google на Alphabet и Facebook на Meta.

    Компаниите за игри, е-трговија и технологија во Кина се исто така клучни клиенти на Твитер, според два извори. Продажбата на Твитер на реклами во странство на кинески клиенти се проценува на „стотици милиони долари годишно“, велат луѓето, а најголем дел од парите доаѓа од овие компании.

    Луѓето кои знаеле за ова прашање одбија да бидат идентификувани повикувајќи се на договори за доверливост. Твитер одби да ги коментира внатрешните дискусии и неговите продажни перформанси во Кина. Портпаролот рече дека компанијата никогаш не го криела фактот дека работи со кинески трговски субјекти.

    „ИНФОРМАЦИСКИ ДИСБАЛАНС“

    Компанијата забрани политичко и државно медиумско рекламирање во 2019 година, иако најавата на блогот во август истата година дозволи да се откријат реклами „од (државни медиумски) сметки исклучиво посветени на содржини за забава, спорт и патувања“. Меѓутоа, во март оваа година, тоа ослободување беше укинато, со што целосно им се забрани на државните медиумски фирми целосно да се рекламираат на Твитер.

    Во мартовскиот блог на Твитер, потпретседателката за глобална јавна политика на компанијата, Синеад МекСвини, рече дека се создава „сериозна нерамнотежа на информациите“ кога владите кои го блокираат пристапот до Твитер во нивната држава продолжуваат да го користат за свои комуникации.

    Сепак, Ројтерс најде десетици реклами за кинеските локални власти, како и за самите државни медиуми, објавени на Твитер од март. Твитер, како и другите платформи, исто така остварува приходи кога огласувачите поднесуваат реклами преку онлајн платформа за самопослужување.

    Твитер соопшти дека ја подобрува технологијата за автоматско откривање насочена кон активности кои ги прекршуваат политиките на платформата. „Оваа работа е предизвик и знаеме дека треба да направиме повеќе“, се вели во соопштението на компанијата.

    Главниот пропаганден орган на Кинеската комунистичка партија и Министерството за култура и туризам на централната влада, со седиште во Пекинг, не одговорија на барањето за коментар.

    „ЖИВОТОТ Е ПРЕКРАСЕН“

    Кинескиот пазар на Твитер забележа 800-кратно подобрување на приходите од 2014 година, што е најбрзо растечки на глобално ниво, според сега избришаната биографија на LinkedIn на управниот директор на Twitter Greater China, Алан Лан. Биографијата беше прегледана од Ројтерс кон крајот на август пред да биде симната.

    Твитер одби да го коментира бројот во биографијата, ниту да го направи Лан, кој го води тимот за продажба во Кина со седиште во Сингапур, достапен за коментар.

    Кинеските локални власти продолжија да купуваат странски реклами и содржини на социјалните мрежи дури и откако пандемијата Ковид-19 предизвика затворање на границите на земјата, според прегледот на 36 јавно достапни тендери на локалната самоуправа, буџетски документи од 2020-2022 година и сметки на социјалните медиуми. Не беше веднаш јасно зошто таквите реклами беа поставени со Кина ефективно затворена. „Животот е секогаш невообичаено брилијантен затоа што сме во Вухан“, гласеше еден промовиран твит од сметката @Visit_Wuhan во јули 2021 година, дел од владиниот тендер од 2 милиони јуани (289.000 американски долари).

    Друг промовиран твит од септември 2022 година, проверена сметка за провинцијата Шанкси, позната по своите теракота воини, ги повика корисниците „Побрзајте и следете ме до Шанкси за да го почувствуваат нејзиниот шарм!“

    ТЕСТИРАНА ПОЛИТИКА НА РЕКЛАМИРАЊЕТО

    Некои високи директори на Твитер со седиште во Вашингтон, загрижени дека проширувањето на нејзиниот бизнис во Кина би можело да и се врати на компанијата, се заложија за целосно ограничување на продажбата на сметки поврзани со кинеската влада за време на администрацијата на поранешниот американски претседател Доналд Трамп, бидејќи тензиите со Пекинг се влошија во 2020 година. , според два извора.

    Твитер одби да коментира за внатрешните дискусии.

    Обидот да се формира она што би било првата продажна канцеларија на компанијата со седиште во Кина, беше затворена во 2019 година поради загриженост за безбедноста на податоците, велат изворите, бидејќи внатрешно се вртеа тензии околу операциите на компанијата во Кина.

    Твитер не одговори на прашањата за разговорите во канцеларијата на копното.

    Прегледот на Ројтерс на повеќе од 300 сметки кои ги претставуваат локалните власти покажа дека до моментот на објавување на оваа приказна помалку од десет биле етикетирани од Твитер како медиуми поврзани со државата. Јавно достапните тендерски документи прегледани од Ројтерс покажуваат дека огромното мнозинство од овие сметки се аутсорсинг на државните медиуми.

    Тие ги вклучуваат проверените сметки @PDChinaLife и @PDChinaSports, управувани од официјалниот Народен дневен весник на Комунистичката партија, и кои продолжија да се рекламираат на Твитер дури минатиот месец, како и @iChongqing, државна операција што ја плати југозападната метропола од Чонгкинг. И People’s Daily и iChongqing не одговорија на барањето за коментар.

    Како што растеше бизнисот, сметките на кинеската локална самоуправа ги зголемија своите барања за компанијата, барајќи верификации со сино штиклирање исто како што прават сметките на други места, или помош за негативна активност насочена кон нивните сметки, велат два извори. „Некои од владините сметки порано се жалеле на нивните претставници за продажба на Твитер кога има негативни работи или ботови“, рече едно лице запознаено со продажните операции на Твитер во Кина, додавајќи дека Твитер дејствувал само по поплаките за спам сметки кои коментирале или се занимавале со кинеската локална власт.

    Купувањето реклами на Твитер од страна на државните субјекти дојде откако кинеската полиција ги зголеми апсењата на граѓани кои пронајдоа начини да ја користат платформата за да ги критикуваат властите, според кинеските вести за покривање судски случаи. Кинеските судови осудија десетици луѓе во изминатите три години за користење на Твитер и други странски платформи за да ги критикуваат властите, според судските записи и медиумските написи.

    Кина ретко коментира за такви случаи, но кога го прави тоа ја оправдува казната со обвинување на критичарите дека се обидуваат да го срушат режимот.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично