Hyundai Motor Co, врвниот корејски производител на автомобили, ги истражува прекршувањата на детскиот труд во својот синџир на снабдување во САД и планира да ги „прекине врските“ со добавувачите на Hyundai во Алабама, за кои е утврдено дека се потпирале на малолетни работници, глобалниот оперативен директор на компанијата Хозе Муњоз изјави за Ројтерс во средата.
Истражувачкиот извештај на Ројтерс во јули документирал деца, вклучително и 12-годишно дете, кои работеле во фабрика за штанцување метал контролирана од Хјундаи во руралните средини Луверн, Алабама, наречена SMART Alabama, LLC.
По извештајот на Ројтерс, државниот Оддел за труд на Алабама, во координација со федералните агенции, започна со истрага за SMART Alabama. Властите последователно започнаа истрага за детски труд во друга од регионалните погони за снабдување на Hyundai, SL Alabama, управувана од Кореја, пронаоѓајќи деца на возраст од 13 години.
Во интервјуто пред настанот на Ројтерс во Детроит во средата, Муњоз рече дека Хјундаи има намера да ги „прекине односите“ со двете фабрики за снабдувачи во Алабама кои се под лупа за распоредување на малолетна работна сила „што е можно поскоро“.
Покрај тоа, Муњоз изјави за Ројтерс дека наредил поширока истрага за целата мрежа на американски добавувачи на автоделови на Hyundai за потенцијални прекршувања на законот за работни односи и „за да се обезбеди усогласеност“.
Коментарите на Муњоз го претставуваат најсуштинското јавно признание на корејскиот автомобилски гигант досега дека прекршувањата на детскиот труд можеби се случиле во неговиот синџир на снабдување во САД, мрежа од десетици фабрики за автоделови во претежно корејска сопственост кои ја снабдуваат огромната фабрика за склопување возила на Hyundai во Монтгомери, Алабама.
Водечката американска фабрика за склопување на Hyundai во Монтгомери, вредна 1,8 милијарди долари, произведе речиси половина од 738.000 возила што производителот на автомобили ги продаде во САД минатата година, според податоците на компанијата.
Муњоз, исто така, вети дека Hyundai ќе се заложи за да престане да се потпира на трети лица добавувачи на работна сила во неговите операции во јужниот дел на САД.
Како што објави Ројтерс, децата мигранти од Гватемала затекнати дека работат во SMART Alabama, LLC и SL Alabama биле ангажирани со регрутирање или екипирање фирми во регионот. Во изјава за Ројтерс оваа недела, Hyundai рече дека веќе престанала да се потпира на најмалку една фирма за регрутирање работна сила која вработувала за SMART.
Муњоз изјави за Ројтерс: „Хјундаи врши притисок да престане да користи добавувачи на работна сила од трети страни и директно да го надгледува вработувањето“.
Директорот не понуди дополнителни детали за тоа колку долго ќе трае истрагата на Hyundai за неговиот синџир на снабдување во САД, кога Hyundai или кои било партнерски погони би можеле да стават крај на зависноста од трети лица вработени фирми за работна сила, или кога Hyundai би можел да стави крај на комерцијалните односи со двајца постоечки добавувачи во Алабама што се испитани за прекршување на детскиот труд од страна на американските власти.
Во изјавата во средата, компанијата SL Alabama, која е добавувач за Хјундаи, рече дека презела „агресивни чекори за да се поправи ситуацијата“ веднаш штом дознале дека подизведувачот користел малолетни работници. Таа го прекинала својот однос со фирмата за вработување, превзела подиректна контрола на процесот на вработување и ангажирала адвокатска фирма да спроведе ревизија на нејзините практики за вработување, се вели во извештајот.
Коментарите на Муњоз доаѓаат истиот ден кога инвеститорската група која работи со синдикалните пензиски фондови испрати писмо до Hyundai, притискајќи го да одговори на извештаите за детски труд кај американските добавувачи на делови и предупредувајќи за потенцијална штета на репутацијата на корејскиот производител на автомобили. Во писмото се вели дека употребата на детски труд ги прекршува меѓународните стандарди на кои Hyundai се обврза во својата Повелба за човекови права и сопствениот кодекс на однесување за добавувачите.