Италија? Не, туку Хрватска. Некаде во северозападниот дел на Остин, серпентинскиот Ранч Роуд 2222 се движи околу карпите високо над истоимениот резервоар на градот. Кога врне, тој извртен дел од асфалтот може да биде застрашувачка делница. Кога врне додека возите позајмен електричен хиперавтомобил од 2,1 милиони долари со двојно поголема коњска сила од оригиналниот Bugatti Veyron, најдобро е да го држите многу лесно стопалото на педалата.
Откако возев само 30 или нешто милји во Rimac Nevera со 1.914 коњски сили на дожд, за среќа ја враќам снежно белата машина во совршена состојба. Без гребнатини. Без вдлабнатини. Јас, пак, сум жива вода.. Не поради дождот – се препотав низ мојата маица (и на црвеното возачко седиште Алкантара). Иако во мојата кариера возев стотици автомобили, Nevera не е како ниту еден од нив. Тоа е висцерална моќ, претерано способна и морничаво послушна во исто време.
Кога ќе ја притиснете педалата, ќе го слушнете лелекот на неговите четири мотори на кривините, кои се обединуваат за да го испратат болидот од карбон фибер (и вас во него) да се движи напред со брзина што се чувствува сосема ново, како што е. Невера забележа неколку импресивни подвизи од своето пристигнување. Постигна максимална брзина од 258 милји на час, со што ја заслужи титулата за најбрзиот електричен сериски автомобил во светот; и постави уште еден рекорд со своето независно потврдено возење од 8,582 секунди од четврт милји, што го прави сериски автомобил со најбрзо забрзување во светот. Овој рекорд не е само за електричните возила – тој е за сите сериски автомобили, вклучувајќи ги и ремек-делата со внатрешно согорување како McLaren 765LT и LaFerrari на Ferrari.
ПОДОБРО ОД ВСЕЛЕНСКА ПРОГРАМА
Хрватска можеби нема сеопфатна национална вселенска програма, но секако може да се пофали со Невера, која е донекаде вселенски брод што оди по патишта. Нејзината иновативна погонска спрега има четири постојани синхрони наизменична струја со карбонски чаури кои независно го напојуваат секое тркало преку пренос со директен погон. Моторите се напојуваат со батерии од 120 kWh и произведуваат комбинирана моќност од гореспоменатите 1.914 коњски сили и 1.740 lb-ft вртежен момент. Забрзајте силно и ќе почувствувате силен удар во стомакот, не само веднаш, туку и со часови потоа, дури и кога адреналинот ќе исчезне.
И покрај сета таа моќ, хиперавтомобилот е релативно лесен за возење. Системот за векторирање на вртежниот момент на сите тркала пресметува и распоредува оптимална количина на вртежен момент над 100 пати во секунда. Тој систем, во комбинација со неговите гуми Мишелин, прави Nevera да се чувствува сигурно, дури и на дожд, па дури и на брзина. Управувањето е брзо.
Возењето е одмерено. Дури и ако не ги тестирате неговите граници со забрзување од 0 до 60 милји на час за 1,85 секунди или со приближување до максималната брзина од 258 милји на час, сепак е возбудливо. (Ако одлучите да не се приближите до тие граници, резултатот е респектабилен опсег проценет од EPA од 205 милји.)
Моќниот регенеративен систем за сопирање може да генерира до 300 киловати сила за запирање, што му овозможува на автомобилот да забавува со брзина од 0,4 g. Подигнете ја ногата од педалот за гас и електричните мотори ја менуваат својата насока за да го забават автомобилот додека истовремено генерираат електрична енергија за полнење на батеријата. И кога возењето со една педала не го прави тоа, Nevera е опремена и со 15,3-инчни карбон-керамички сопирачки дискови и шестклипни Brembo клешти.
ПРЕФИНЕТОСТ КАКО КАЈ ГОЛЕМИТЕ БРЕНДОВИ
Најголемото изненадување, барем за мене, е тоа што Nevera има внимание на деталите и квалитетот што е на исто ниво со суперавтомобилите од италијанските производители како Lamborghini. Римак е, иако не е баш стартап, играч дебитант во тој свет. Но, дури и како ново дете на блокот, тие веќе покажаа дека можат да се дружат со големите кучиња во однос на вклопувањето и финишот. Карбон фиберот е присутен низ централната плоча на контролната табла, како и околу централната конзола и покривање на управувачкиот столб. Велур и сјајниот алуминиум за прецизен финиш.
Изобилува со технологија, но не те угнетува. Три екрани прикажуваат информации за возачот, патникот и двата на централната конзола. Горниот дел од кокпитот е посветен на перформансите и возењето, додека во долниот дел се сместени инфозабавниот систем, контролите на климата и други информации. Три ротирачки копчиња ви овозможуваат да ја прилагодите климата и да изберете режими на возење. На десната страна на централната конзола има бројчаник што му овозможува на возачот да контролира колку вртежен момент се испраќа до предните или задните мотори. Тоа е паметно поставување.
Прошетајте околу хиперавтомобилот и ќе сфатите дека неговиот дизајн е на прво место функционален, а аеродинамиката е пред сè друго. Дизајнот на заштитниот знак „вратоврска“ на Rimac може да се најде на неговите страни, кој работи и како естетски елемент и како дел од аеродинамичниот профил на автомобилот. Линијата на покривот ја достигнува својата највисока точка точно помеѓу двете оски, а една, мазна линија се обвиткува околу автомобилот, давајќи му беспрекорно чувство.
Значи, од каде потекнува овој вселенски брод? Мистериозна фигура за која можеби никогаш не сте слушнале, освен ако не сте хардкор автомобилски фан: 35-годишен Хрват по име Мате Римац .
ПОЧЕТОЦИ ВО СЕМЕЈНАТА ГАРАЖА
Кога Римац имал 19 години, тој во својата гаража направил BMW 3-Series од 1984 година во електричен автомобил користејќи делови од виљушкар. Римац го користел автомобилот како тест кревет за електричната технологија што ја развиваше и се натпреваруваше во моторспорт настани, победувајќи ги возилата со конвенционален погон.
Во 2009 година, Мате се занимава со својата страст, основајќи ја Rimac Automobili. Две години подоцна, компанијата го претстави својот прв модел, Concept One, електричен автомобил со две седишта и високи перформанси дизајниран и произведен во Хрватска. Технологијата на доказ за концепт на возилото привлече големи поддржувачи. Во 2018 година, Porsche купи 10% од акциите во Rimac за да воспостави развојно партнерство, кое компанијата го зголеми за 70 милиони долари во 2021 година; сега тие поседуваат речиси четвртина од компанијата. Hyundai и Kia направија заедничка инвестиција од 80 милиони долари и во компанијата.
Rimac самиот направи некои забележителни инвестиции, во малку кружно корпоративно структурирање, стекнувајќи контролен интерес во Bugatti од Volkswagen Group. Мате Римак има амбициозни планови за француската марка: Тој има за цел да ја диверзифицира ултралуксната линија на Bugatti со електрични погонски единици. До 2030 година, Bugatti планира да издаде два нови модели кои се дизајнирани од Rimac. Првиот ќе биде хибрид кој комбинира бензин и електрична енергија; вториот ќе биде целосно електрично возило.
Целиот овој деловен разговор е само да се каже колку долг пат поминала оваа компанија од крајот на 2000-тите, кога Мате Римац чепкаше со електрификацијата во гаража во Хрватска.
Како што се вртам во Невера по моето тест возење, гледам на плочата на задниот дел од пилотската кабина која покажува дека овој конкретен автомобил е деветти произведен од ограничената серија од 150 автомобили. Шокантно е колку е префинета оваа машина за компанија со толку ограничено искуство. Ако сè оди според планот, Rimac ќе ја обликува иднината на возилата со електрични перформанси за следната деценија и пошироко, а можеби и иднината на сите електрични возила.