Јапонските автомобилски гиганти Хонда и Нисан се во разговори за основање на холдинг компанија, ова е потег што ќе им овозможи да споделуваат повеќе ресурси во услови на конкуренција што ја нарушува глобалната индустрија.
Разговорите, првпат објавени од весникот Никеи, ќе им овозможат на двата производители на автомобили поблиску да соработуваат на технологијата во време кога индустријата се препишува од луѓе како Тесла и кинеските ривали.
Овие компании имаат за цел да формираат чадор холдинг-компанија под која потоа ќе потпаднат Хонда и Нисан
Не е јасно дали новата холдинг-компанија има за цел на крајот да воспостави целосна унија меѓу двете компании, иако Никеи пишува дека тие почнуваат разговори за спојување.
Двата производители на автомобили ги зголемија врските во последниве месеци додека се борат со променливиот пејзаж на електричните возила. Покрај големата конкуренција, производителите на автомобили, исто така, се соочуваат со застој во побарувачката во Европа и САД, што ги интензивира притисоците врз нив.
Хонда и Нисан во вторникот издадоа идентични изјави велејќи дека ниту една компанија не објавила спојување.
„Како што беше најавено во март оваа година, Хонда и Нисан истражуваат различни можности за идна соработка, искористувајќи ги предностите на едни со други“, велат компаниите во одделни изјави, додавајќи дека ќе ги информираат засегнатите страни за какви било ажурирања во соодветно време.
Покрај тоа, францускиот производител на автомобили Рено, главен акционер на Нисан, рекол дека нема информации и одбил да коментира.
Во текот на изминатата година, војната за цените на ЕВ што ја започнаа Тесла и кинескиот производител на автомобили BYD само го засили притисокот врз компаниите што губат пари за возилата од следната генерација. Тоа изврши притисок врз компаниите како Хонда и Нисан да бараат начини да ги намалат трошоците и да го забрзаат развојот на возилата, а спојувањата се голем чекор во таа насока.
Пазарната капитализација на Хонда е 5,95 трилиони јени (38,8 милијарди долари), додека на Нисан е 1,17 трилиони јени (7,6 милијарди долари). Секој договор би бил најголем во индустријата од спојувањето на Fiat Chrysler и PSA од 52 милијарди долари во 2021 година за да се создаде Stellantis.
„Помислата дека некои од овие помали играчи можат да преживеат и да напредуваат станува се попредизвикувачки, особено кога ќе се додаде сложеноста на сите дополнителни кинески производители кои дојдоа и се натпреваруваат доста силно“, рече аналитичарката од Едмундс, Џесика Калдвел. „Едноставно е неопходно да се преживее, не само за да се преживее, туку и да се овозможи иднината.
Акциите на Хонда на американската берза пораснаа за 0,9% во попладневното тргување.
Хонда и Нисан, втори и трети по големина јапонски производители на автомобили, соодветно, по Тојота губат удел на пазарот во Кина. Таа нација учествуваше со речиси 70% од глобалната продажба на ЕВ во ноември, со повеќе од 1,27 милиони набавки за месецот.
Двете имаа комбинирана глобална продажба од 7,4 милиони возила во 2023 година, но се борат со предизвиците од производителите на ЕВ, особено во Кина.
Глобалните производители на автомобили General Motors и Форд ги забавија инвестициите во ЕВ бидејќи високите трошоци за задолжување и лошата инфраструктура за наплата го попречуваат нивното усвојување и покрај владините стимулации. Во септември, GM соопшти дека е во преговори со јужнокорејскиот Hyundai Motor да се истражат начини за соработка во потег за намалување на трошоците, вклучително и за заеднички развој на возила.
Автомобилскиот сектор во Европа е во превирања, со илјадници работни места на линија, бидејќи производителите на автомобили страдаат од слабеењето на пазарот, високите трошоци, побавното од очекуваното преземање на електричните возила и зголемената конкуренција од кинеските ривали.
Секое спојување би се соочило со значајна контрола на САД и Трамп вети дека ќе заземе тврд став за увезените возила – вклучително и закана со царини од 25% за возилата што се испорачуваат од Канада и Мексико – и тој може да бара отстапки од Хонда и Нисан за да одобри каков било договор, изјавија претставници на автомобилската индустрија. рече. За време на неговиот прв мандат, Трамп се закани со царини за јапонските возила.
Хонда и Нисан во март се согласија да соработуваат во нивните бизниси со ЕВ, а во август ги продлабочија своите врски, договорувајќи се да работат заедно на батерии, е-оски и друга технологија.
Се очекува производителите на автомобили наскоро да потпишат меморандум за разбирање за новиот споен ентитет, објави Никеи.
Хонда и Нисан исто така бараат да го донесат Mitsubishi Motors, во кој Нисан е главен акционер со 24% од акциите, под холдинг-компанијата, се вели во извештајот.
Претставниците на Mitsubishi немаа веднаш коментар.
Нисан се опоравува од слабата побарувачка во Кина и САД, што го натера јапонскиот производител да ги намали трошоците.
Минатиот месец, компанијата соопшти дека нејзината полугодишна нето заработка е намалена за повеќе од 90% во однос на претходната година и ја намали прогнозата за годишната оперативна добивка за околу 70%.