Dacia Duster, најважниот модел на романскиот производител на автомобили, влезе во својата трета генерација, со цел да ги подобри квалитетите кои првично го направија популарен на прво место. Суб-компактниот SUV сега може да се пофали со поцврст изглед од неговиот претходник, користи поцврсти и поодржливи материјали, се одликува со попространа кабина и сега се нуди со електрифицирани погонски единици кои го надокнадуваат падот на дизелот. И покрај овие значајни надградби, Dacia ветува дека ќе го понуди Duster по најприфатливи цени во својот сегмент, нарекувајќи го „зделка“.
Dacia Duster од 2024 година го усвои најновиот стилски јазик на производителот на автомобили, кој изгледа како помала верзија на концептот Bigster. Извајаната каросерија се одликува со дарежлива количина на пластична обвивка направена од нов материјал наречен Starkle (20% повторно употребен полипропилен), додека изразените браници, лакови на тркалата и преголемите лизгачки плочи го комплетираат ставот на теренот. Понатаму, потенките и модернизирани светлосни единици вклучуваат LED диоди во форма на Y, што е една од карактеристиките на Dacia (и Lamborghini).
Теренецот од Б-сегментот е долг 4,34 m (170,9 инчи), широк 1,81 m (71,3 инчи) и висок 1,66 m (65,4 инчи), што е 14 cm (5,5 инчи) подолг од претходната генерација.
Во внатрешноста, новиот Duster располага со дигитален кокпит кој вклучува 7-инчен дигитален табла со инструменти и 10,1-инчен инфозабавен дисплеј. Овие карактеристики се стандардни во сите облоги, освен за почетниот „Essential“. Друго значајно дополнување е системот за додатоци на Dacia YouClip, кој вклучува до пет рачки лоцирани низ автомобилот. Овие рачки можат да држат паметни телефони, таблети, торбички за складирање, држачи за чаши и многу повеќе.
Дополнително на подобрената практичност, Dacia тврди дека новата генерација нуди 30 mm (1,2 инчи) дополнителен простор за нозете и зголемена предна внатрешна ширина. Багажникот има поширок отвор и долен под, со капацитет од 472 lt што претставува зголемување од 6% во споредба со претходниот Duster.
Авантуристичкиот карактер на Duster е нагласен со широката палета на додатоци како дел од колекцијата InNature на Dacia. Врвот е пакетот за спиење што е прилагоден за кампување, првично претставен на кросоверот на Jogger, кој додава брачен кревет на преклоп, маса за послужавник и простор за складирање во отстранлива кутија 3-1.
Погонски агрегати со електричен погон и со две гориво плус опција 4×4
Целосно новиот Duster вози на CMF-B архитектура, која сега е основа на целата палета на модели на Dacia заедно со бројни модели од другите брендови на Renault Group. Се вели дека новата платформа ќе донесе подобрувања во квалитетот на возењето и удобноста, додека е компатибилна со благи хибридни и хибридни погонски единици, покрај опцијата за би-гориво (гас/ТНГ) (дизелот е прекинат).
Најмоќната верзија на Duster е Hybrid 140, со хибриден систем за самополнење кој произведува комбинирани 138 КС (103 kW / 140 КС). Електрификуваниот погонски агрегат што се дели со Jogger се состои од атмосферски 1,6-литарски четирицилиндричен мотор, двојни електрични мотори, менувач со повеќе режими и батерија од 1,2 kWh.
Како поедноставна алтернатива, Dacia го нуди Duster TCe 130 со 1,2-литарски трицилиндричен бензински мотор со турбополнач, кој има 48 V благ хибриден мотор и помала батерија од 0,9 kWh. Благиот хибриден Duster произведува 128 КС (96 kW / 130 КС) и се вели дека нуди 10% пониски емисии и потрошувачка на гориво во споредба со неелектрифициран мотор со иста моќ. Моторот од Рено е исклучиво поврзан со шестстепен мануелен менувач кој ја испраќа силата или на предните или на сите четири тркала.
Опционалната верзија 4×4 има пет режими на возење што може да се изберат (автоматски, снег, кал / песок, теренски и еко) и водечка во класата растојание од 217 mm (8,5 инчи) што го става Duster меѓу најспособни модели за офроуд во сегментот на подкомпактен SUV (B-SUV).
Последно, но не и најмалку важно, почетниот Duster се нуди со турбо-полнач 1.0-литарски TCe 100 Bi-Fuel мотор кој може да работи и на бензин и на ТНГ. Оваа поставка му овозможува на теренецот да патува до 1.300 km помеѓу постојките за полнење гориво, имајќи предвид дека резервоарите за бензин и ТНГ од 50 литри се полни. Резервоарот за ТНГ се наоѓа под подот на багажникот, така што не го загрозува товарниот капацитет (иако се сомневаме дека го зафаќа просторот на резервната гума).
Поедноставен опсег, пристапна цена
И покрај тоа што е буџетски производител на автомобили, Dacia забележува дека приближно 70% од нејзините клиенти се одлучуваат за повисоко ниво. Новиот Duster има за цел да ги задоволи двата краја на спектарот нудејќи поедноставена постава составена од четири облоги. Почетното ниво „Essential“ ја поставува почетната цена за линијата, со фиксни шипки на покривот, шест воздушни перничиња и задни сензори за паркирање како стандард. Поместувајќи се нагоре, облогата „Expression“ вклучува дигитален кокпит, 17-инчни алуминиумски тркала, камера за рикверц и многу повеќе.
Подобро опремениот Journey вози на тркала од 18 инчи и доаѓа со светла за магла, автоматско климатизирање, безжичен полнач за паметни телефони, информативна забава Media Nav Line и 3D звучен систем Arkamys со 6 звучници. Конечно, водечкиот Extreme има модуларни шипки на покривот, тапацир TEP MicroCloud што може да се перат, гумени патосници, систем YouClip 3-во-1, електрични ретровизори и бакарни кафеави акценти.
Додека Dacia има историски приоритет на заштедата на трошоците во однос на напредните системи за помош на возачот (ADAS), новиот Duster сега мора да ги исполнува регулаторните барања. Како резултат на тоа, нуди низа безбедносни карактеристики, вклучувајќи автоматско итно сопирање, препознавање сообраќајни знаци, предупредување за брзина, помош за паркирање одзади, сигнал за итно стопирање, предупредување за напуштање лента, помош за задржување лента, предупредување за внимание на возачот, автоматски фарови и итен повик.
Цените допрва треба да се обелоденат, но Dacia вети дека Duster ќе ги има „најпристапните цени во својот сегмент“ со извршниот директор на компанијата Денис Ле Вот, наведувајќи дека новата генерација ќе започне под границата од 20.000 евра (22.000 долари) во Европа.
Слично како и неговиот претходник, теренецот ќе се произведува во фабриката во Питешти во Романија. Според компанијата, приближно 1.000 Dusters се спуштаат од фабричкиот под секој ден, што резултира со кумулативно производство од 2,2 милиони единици од дебито на првата генерација во 2010 година.