По долги дискусии за тоа како вештачката интелигенција би можела да се вклучи во образовниот систем на земјата, Грција формално воведува вештачка интелигенција во своите јавни училишта.
Иницијативата, наречена AI4edu и кофинансирана од Европската Унија, воведува два интерактивни образовни асистенти, еден за студенти наречен Study Buddy и еден за едукатори, Teacher Mate.
Study Buddy е асистент интегриран со училишните учебници кои им обезбедуваат на учениците приспособена поддршка преку интерактивно учење. Помошта за учење помага со објаснување на концепти, сумирање текстови, уредување задачи, па дури и оценување на одговорите. Асистентот Teacher Mate го комбинира материјалот од учебниците со дополнителни наставни алатки за планирање на часовите, дизајн на наставна програма и објаснување на поими. Исто така, има контролна табла каде што наставниците можат да го следат напредокот на учениците, да генерираат тестови и да даваат повратни информации.
Иницијативата AI4edu обединува шест организации од четири земји-членки на ЕУ, вклучувајќи го Центарот за истражување и иновации Атина (Грција), Универзитетот на Кипар и Кипарскиот педагошки институт (Кипар), образовниот центар Драмкондра (Ирска), Елиногерманки Агоги (Грција) и Технолошкиот универзитет Лулеа (Шведска).
Употребата на вештачката интелигенција во грчките училници
За време на говорот на Иницијативниот форум за извршни директори, грчкиот министер за образование Киријакос Пјеракакис рече дека целта на владата е постепено да ги инкорпорира напредните технологии и алатките за вештачка интелигенција, како што се личните асистенти во грчкиот образовен систем за да ги лоцира слабостите на учениците и да ги информира наставниците.
На Самитот на глобалната стратешка група на ОЕЦД, Пјеракакис ја истакна важноста на вештачката интелигенција во сите нивоа на образование, велејќи дека нејзиниот „ефект во областа на образованието е веќе одлучувачки, со алатки за персонализирано учење кои веќе се развиваат и се користат ширум светот“.
Во меѓувреме, неколку грчки едукатори веќе вградија алатки за вештачка интелигенција во нивното учење, при што Универзитетот во Патрас нуди онлајн едукативна програма на универзитетско ниво за вештачка интелигенција за едукатори. Оваа иновативна програма (прва од ваков вид во Грција или Европа) ја поврзува вештачката интелигенција со сите нивоа на образование. Во следните неколку години преку програмата се очекува да бидат обучени над 200.000 едукатори.
СТУДЕНТИ И ВЕШТАЧКА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА
Студијата спроведена во шест европски земји во март од GoStudent, образовна технолошка компанија која нуди приватно туторство, покажа дека повеќе од половина (54 проценти) од 5.581 анкетирани студенти сакаат да учат со помош на вештачка интелигенција. Извештајот го припишува овој ентузијазам на усвојувањето на алатки за вештачка интелигенција од страна на јавноста, која веќе е запознаена со чет-ботови како што е ChatGPT.
Сепак, студијата покажа дека и покрај желбата на студентите уште повеќе да се нурнат во технологијата, постои дигитален јаз што ги спречува подобро да се подготват за иднината. Студентите „изразуваат фрустрација што тоа не им е веднаш достапно“, рече Феликс Охсавалд, ко-основач и извршен директор на GoStudent.
Во 2023 година, Европската комисија повика на „огромно засилување во овозможувањето на дигиталното образование и обезбедувањето дигитални вештини“.
Понатаму ги повика земјите од ЕУ „да поддржат висококвалитетна информатика во училиштата, да го насочат развојот на дигиталните вештини за возрасни и да го решат недостигот во професиите во информатичката технологија со усвојување инклузивни стратегии“, пишува Грик Репортер.