Сопственикот на поранешните ресторани на Мекдоналдс во Русија понудил до 151 милион евра за да го купи локалниот бизнис на финската компанија за пакување Huhtamaki, додавајќи го на неговата империја која растеше, покажаа документите видени од Ројтерс. Договорот на сибирскиот бизнисмен Александар Говор го подобрува неговиот статус како еден од главните корпоративни победници што излезе од превирањата предизвикани од санкциите што следеа по руската воена интервенција во Украина.
Говор рече дека платил „симболична“ сума за рестораните на McDonald’s Corp во Русија кога повторно се лансирал под новиот бренд, Vkusno & tochka, во јуни.
Тој треба да го купи рускиот бизнис на Хухтамаки користејќи заем од државниот заемодавач Сбербанк и компанија регистрирана на Кипар, Espentina Limited, покажаа документите и извор близок до договорот. Говор и Хухтамаки не одговорија веднаш на барањата за коментар.
Говор и Јуриј Кушнеров заеднички ги поседуваат документите на Еспентина, Кипар споделени со Ројтерс. Двајцата мажи исто така имаат еднакви акции во нафтена рафинерија во централниот руски регион Кемеров.
Кушнеров не одговори веднаш на барањето за коментар испратено преку компанија што ја поседува.
Говор планира да користи средства добиени од доминантниот државен заемодавач Сбербанк, која е под санкции од Западот, за трансакцијата, изјави извор близок до договорот. Средствата ќе бидат пренасочени во Еспентина преку неговата единствена руска фирма Клуб Хотел, сопственик на поранешните ресторани на Мекдоналдс.
Сбербанк и Клуб Хотел не одговорија веднаш на барањата за коментар.
„Подготвени сме да продолжиме со купувањето на финската холдинг компанија“, се вели во писмото без датум од директорката на хотелот „Клуб“, Елена Внучкова. „Еспентина ќе ја плати цената од својата неруска сметка…Ќе бидеме подготвени да ја зголемиме предложената цена на 151 милиони евра“.
ПРОМЕНА НА ИМЕТО
Работејќи во Русија од 1993 година, Huhtamaki таму произведува хартиени и пластични чаши, капаци и контејнери за храна за клиенти од Yum Brands KFC и Restaurant Brands International Inc Burger King до Nestle и ИКЕА.
Фирмите кои ја напуштаат Русија откако Москва испрати десетици илјади војници во Украина на 24 февруари, вообичаено се скромни во врска со деталите за договорите што ги склучуваат за излез од земјата.
Мекдоналдс, за кој руските власти рекоа дека има право да ги откупи своите ресторани во рок од 15 години, не откри колку добил од Говор, но рече дека по продажбата е наплатено до 1,4 милијарди долари.
Renault го продаде својот мнозински удел во автомобилскиот производител Avtovaz наводно за само една рубља (0,0166 долари).
Финските компании беа особено активни во излегувањето од рускиот пазар. Москва во март им се закани на странските фирми кои ја напуштаат Русија поради настаните во Украина со национализација на нивните средства, наведувајќи ги како пример финските компании. Huhtamaki, чии тројца од петте најголеми акционери се фински пензиски фондови, на 14 април рече дека ќе го продаде своето работење во Русија и го истражува пазарот за потенцијални купувачи.
Претходно ги прекина сите инвестиции во Русија, пазар кој сочинува приближно 3% од вкупната нето-продажба на групацијата и каде што има четири производствени единици и вработува околу 700 луѓе.
Партнер Polarcup, подружница на Huhtamaki која се фокусираше на рускиот пазар, го промени своето име во Fiber Foodservice Russia Holdings на 25 август, покажуваат поднесоците од Финската канцеларија за патенти и регистрација.
Во резолуциите на одборот на холандски регистриран Huhtamaki Finance, од 25 август и видени од Ројтерс, се наведува дека Huhtamaki водел преговори во врска со договорите за продажба и купување на акции на издадени и неподмирени акции во Fiber Foodservice Russia Holdings, како и руски ентитети Huhtamaki Alabuga и Хухтамаки СНГ, до Еспентина.
Во нацрт-копија од договорот од 20 август беше наведено дека Еспентина ќе мора да се погрижи имињата и заштитните знаци на Хухтамаки повеќе да не се користат.