ПОВЕЌЕ

    ГЛОБАЛНАТА ИКОНА НА ПОП КУЛТУРАТА НАПОЛНИ 50 ГОДИНИ: Ликот на Hello Kitty ја направи славна јапонската kawaii-култура низ целиот свет

    Време зa читање: 6 минути

    Хелоу Кити викендов наполни 50 години. Како што доликува на поп-икона, измислениот лик со голема глава и украсна панделка во родната Јапонија си доби роденденска прослава со меурчиња, со лак,доби музејска поставка, спектакл во тематски парк и национална турнеја.

    Збунет? Добредојдовте на забавата. Ако има една работа во врска со Хелоу Кити, тоа е дека таа е докажано приспособлива и исто толку и приказ на контрастите во текот на нејзината долга кариера. Таа можеби била замислена како огледало за чувствата на другите, но некои жени гледаат моќен симбол во нејзиното лице без уста.

    „Итро“, така Мика Нишимура, професор по дизајн на Универзитетот Мејсеи во Токио, опишува како Hello Kitty ги освои светот на трговијата, модата и забавата.  „Американските феминистки рекоа дека таа не кажува ништо и се согласува со сите. Но, во Јапонија, исто така, гледаме како таа може да изгледа среќна ако сте среќни и тажни ако се чувствувате тажни“, изјави Нишимура за Асошиетед прес (АП). ). „Тоа е производна стратегија која е чиста генијалност. Со тоа што е толку приспособлива, Кити ги добива сите тие зделки за соработка“.

    Sanrio, јапонската компанија за забава која ги има правата на името и имиџот на Hello Kitty, ги започна прославите пред една година со сметка за анимација на TikTok, игрите Roblox и аватар за апликацијата за социјално вмрежување Zepeto.

    Имаше годишнини изданија на стоки кои се движат од јаки за домашни миленици, козметика и среќни оброци на Мекдоналдс до Crocs и фигурина од кристал Бакара. Привезок од златни монети со ликот на Hello Kitty кој го држи бројот 50 се продава за околу 120.000 јени (800 долари), додека часовникот Casio чини 18.700 јени (120 долари).

    Но, прво, повеќе за приказната за потеклото. За разлика од Мики Маус и Снупи, Хелоу Кити не започна како цртан филм. Младиот илустратор од Санрио по име Јуко Шимизу ја нацртал во 1974 година како украс за канцелариски материјал, торби, чаши и други мали додатоци. Дизајнот дебитираше на чанта за монети следната година и стана инстант хит во Јапонија.

    Како што комерцијалниот успех на Hello Kitty се прошири надвор од Азија, така се прошири и нејзиниот личен профил. До крајот на 1970-тите, Санрио го откри името на ликот како Кити Вајт, нејзината висина како пет јаболка и нејзиното родно место како предградие на Лондон, каде што компанијата соопшти дека живеела со нејзините родители и сестрата близначка Мими.

    „Главната тема на Hello Kitty е пријателството. Кога првпат го создадов, направив семејство во кое беше дел и Кити. Но, потоа Hello Kitty почна да се појавува во други поставки како што растеше ликот“, изјави Шимизу за Би-Би-Си во јуни. „Санрио вложи многу напор за да го изгради брендот во она што е денес“.

    Во одреден момент, Санрио го одреди роденденот на Кити како 1 ноември, исто како и роденденот на Шимизу. Нејзиното потекло беше украсено со хоби, вклучувајќи свирење пијано, читање и печење. Нејзините ТВ настапи бараа колешки, вклучително и мачка милениче по име Чарми Кити, која го имаше своето деби пред 20 години.

    Но, 40-тиот роденден на Hello Kitty донесе ажурирање што ги запрепасти обожавателите. Санрио му појасни на кустосот на музејот во Лос Анџелес дека Кити, и покрај нејзините мачкини карактеристики, била мало девојче. Портпаролот на компанијата ја повтори разликата оваа година, обновувајќи ја дебатата на интернет за барањата да се смета за човек.

    ” Кој е Хелоу Кити? Не можеме да го сфатиме. Не знаеме ни дали е мачка”, историчарот на уметност Џојс С. Ченг, вонреден професор на Универзитетот во Орегон, рече. „Постои нерешена неодреденост околу неа што е толку неверојатна“.

    Дел од конфузијата произлегува од погрешното разбирање на „каваи“, што јапонски значи „слатко, мило, симпатично“. Санрио регрутираше Шимизу и други илустратори за да создадат ликови „каваи“ во време кога во Јапонија беше популарен таков детски стил. Но, зборот често се користи во јапонското општество, а не само за опишување на бебиња и кученца.

    Дури и постар човек, или нешто толку безопасно како чадор, мал автомобил или кујнски прибор, па дури и чудовиште од хорор филм може да се означи како „каваи“. Според западните стандарди, идејата може да изгледа непријатно несериозно, но во Јапонија е сфатена сериозно, каде што концептот е поврзан со најчесните инстинкти.

    Комплексноста на „каваи“ може да помогне да се објасни трајната привлечност на Хелоу Кити низ генерации и култури, зошто канадската кантавторка Аврил Лавињ објави песна со наслов „Hello Kitty“ пред една деценија и зошто британскиот крал Чарлс и посака на Хелоу Кити среќен 50-ти роденден кога тој беше домаќин на јапонскиот император Нарухито и царицата Масако во Бакингемската палата во јуни.

    Иако Hello Kitty може да изгледа дека го отелотворува стереотипот на самопожртвуваната жена, се открива дека три жени служеле како главни дизајнери на ликот во Санрио. Јуко Јамагучи, која ја има улогата од 1980 година, е заслужна за одржувањето на ликот и модерен и безвременски, давајќи ѝ на Кити црни облеки или вештачки трепки како што диктираа трендовите, но никогаш не ја извади панделката од над нејзиното лево уво.

    „Hello Kitty, овој културен објект, има што да ни каже за историјата на жените во Источна Азија и за тоа како жените од Источна Азија се модернизираат и станале професионални граѓани во модерното општество“, рече Ченг од Универзитетот во Орегон.

    Санрио смисли стотици суштества, сите симпатични и гужливи, но ниту едно со трајната моќ на Hello Kitty. Заборавете на недооценената естетика на ваби-саби, историски поврзана со Јапонија. Девојка-мачка слична на камелеон, која рефлектира беспрекорен кич, е културен амбасадор на нација луда од потрошувачите, среќна и среќна.

    „Тоа е анти-ваби саби, кој сака да биде што е можно поблескав и што е можно попривлечен, како Лејди Гага. Во твоето лице, но тоа всушност е и дел од генијот. Тоа е моќно“, рече Ченг.

    Речиси сè е направено за малото мустаклесто суштество – од растечката глобална империја на кафулиња Hello Kitty одобрени од Санрио до апликација за мобилни телефони со „проширена реалност“ која ја прикажува Кити како танцува пред Ајфеловата кула во Париз, лондонскиот Биг Бен и други туристички знаменитости.

    На потемната страна, Hello Kitty се појави дури и на пиштоли и вибратори.

    За време на презентацијата претходно оваа година во Сеул, дизајнерката на Hello Kitty Јамагучи рече дека една од нејзините неостварени цели е да најде начин „да развие Hello Kitty во која и мажите ќе се заљубат“. Но, таа сè уште работи на тоа.

    „Сигурен сум дека ќе дојде денот кога мажите повеќе нема да се срамат да се носат со Хелоу Кити“, ја цитираше Јамагучи страницата за забавни вести Content Asia.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично