Плановите на ЕУ да го забрани производството на традиционални мотори со согорување од 2035 година ќе ја намалат индустријата, предупреди главниот извршен директор на BMW додека германската автомобилска индустрија се бори со зголемената конкуренција од Кина во секторот на електрични возила. „Европа мора да го откаже својот план да ги забрани новите автомобили што емитуваат фосилни горива од 2035 година за да ја намали зависноста од синџирот на снабдување со батерии во Кина и да ги исполни своите технолошки предности, изјави Оливер Зипс, CEO на германскиот автомобилски гигант BMW.
Зипс, кој долго време се залагаше за регулаторите да дозволат различни технологии – вклучително и алтернативни горива како е-горива или биогорива и автомобили со водородни горивни ќелии – овојпат предупреди дека расположението во Европа „се движи кон песимизам“ и на регионот му треба нова регулаторна рамка да остане конкурентен.
Во коментарот што ќе го алармира Брисел, Оливер Зипсе на саемот за автомобили во Париз рече дека точката на прекин во 2035 година за автомобилите што емитуваат CO2 „повеќе не е реална“.
Забраната „исто така може да ја загрози европската автомобилска индустрија во нејзиното срце“, рече Зипс. Мерките „со денешните претпоставки ќе доведат до масовно намалување на индустријата во целина“.
Европските производители на автомобили се на сила во Париз за да ја одбранат својата домашна трева, при што кинеските марки претставуваат само една петтина од оние на изложбата во споредба со 2022 година кога тие сочинуваа половина од прикажаните марки.
БМВ, една од движечките сили на германската автомобилска индустрија, прикажува 15 електрични возила во Париз, најважниот настан во индустријата во календарот.
„Корекција на целта од 100% BEV (електрично возило со батерии) за 2035 година како дел од сеопфатниот пакет за намалување на CO2, исто така, ќе им овозможи на европските OEM (производители на оригинална опрема) помала зависност од Кина за батерии“, додаде Зипс, мислејќи на доминантната позиција на Пекинг.
НАЈГОЛЕМИТЕ АВТОМОБИЛСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА ЕВРОПА ПРЕДУПРЕДУВААТ НА КРАХ НА ИНДУСТРИЈАТА
Производителите на автомобили, вклучувајќи ги BMW, VW и Renault, како и италијанската влада, повикаа на олабавување или одложување на целите за CO2.
Во понеделникот, Карлос Таварес, извршен директор на сопственикот на Fiat, Citroën и Vauxhall, Stellantis, рече дека предложените царини за кинеските автомобили ќе го забрзаат затворањето на погоните во Европа, бидејќи ќе го поттикнат Пекинг да го пресели производството на континентот во директна конкуренција со европските брендови.
Таварес рече дека ќе биде донесена одлука за иднината на нејзините фабрики во Велика Британија „во следните неколку недели“, поради расправијата околу владините квоти за електрични возила. Стелантис во јуни рече дека би можело да биде принудена да ги затвори своите фабрики во Оксхал во Елесмер Порт и Лутон, доколку владините правила не се олабават.
Таварес предвиде дека кинеските брендови нема да одат во Германија, Франција или Италија, домот на најстарите европски брендови, но Кина ќе бара поевтини опции во земји како Унгарија, каде што BYD веќе планира фабрика за склопување по напорите на премиерот Виктор. Орбан, да привлече инвестиции од Пекинг.
Ова, рече тој, би значело „забрзување на потребата за затворање на фабриките“ на друго место во Европа.
Германската автомобилска индустрија, некогаш на која и завидуваше светот, страда делумно поради послабата побарувачка, но и бавната реакција на конкуренцијата од Кина.
Напорите на БМВ да ги потисне зелените цели ќе предизвикаат аларм во Брисел, кој мислеше дека се покажал од германската автомобилска индустрија во 2023 година, кога се скараа околу планираното постепено укинување на автомобилите што емитуваат CO2 во 2035 година.
Според правилата, по овој датум може да се продаваат половни бензински и дизел автомобили. Но, по спорот минатата година, Германија истисна дополнителен компромис од Брисел, кој сега ќе дозволи и нови автомобили со мотори со согорување да се продаваат надвор од крајниот рок доколку користат гориво.