Нестле објави послаба од очекуваната нето добивка за цела година, и покрај тоа што најголемата светска групација за храна ги префрли повисоките трошоци за суровини со зголемување на цените за клиентите. Производителот на чоколадниот бар KitKat и инстант кафето Nescafé рече дека неговата нето добивка што им се припишува на акционерите паднала на 9,3 милијарди CHF (9,42 милијарди евра), а прогнозите на компанијата не се остварија за 11,6 милијарди CHF (11,75 милијарди евра).
Нето добивката падна од 16,9 милијарди швајцарски франци (17,11 милијарди евра) една година порано кога швајцарската компанија оствари голема добивка од продажбата на дел од својот удел во L’Oréal и бидејќи маржите благо се намалија во текот на годината.
Продажбата се зголеми на 94,4 милијарди CHF (95,6 милијарди евра), прогнозите што недостасуваат за 95,02 милијарди CHF (96,22 милијарди евра), и покрај зголемувањето на цените воведени во текот на годината.
Индустријата за пакувани производи ги зголеми цените за да се справи со зголемената инфлација на трошоците на сè, од какао и сончогледово масло до пченица. Таа веќе се бореше со проблеми со синџирот на снабдување од времето на пандемијата и трошоците за суровини кога Русија ја нападна Украина, дополнително зголемувајќи ги цените на енергијата и другите стоки.
Нестле соопшти дека неговиот органски раст, кој го намалува влијанието на аквизициите и движењата на валутата, достигна 8,3%, послаб од очекуваните 8,6%.
Нестле го наруши обемот на продажбата во последниот квартал од минатата година, бидејќи неговите најсилни поскапувања во последните децении ги поттикнаа домаќинствата да ги ограничат своите трошоци за производи од производителот на мешунките Nespresso, чоколадите KitKat и тестенините Maggi. Најголемата светска групација за храна дополнително ќе ги зголеми цените оваа година, изјави во четвртокот главниот извршен директор Марк Шнајдер, откако поскапите состојки придонесоа за нето-профитот за цела година што ги нема очекувањата на аналитичарите.
Реалниот внатрешен раст, мерка за обемот на продажба и изборот на производи на потрошувачите, се намали за 2,6 отсто, бидејќи најголемиот светски производител на храна ги зголеми цените за 10,1 отсто во кварталот.
Марк Шнајдер, извршен директор, рече дека Nestlé сепак се соочува со големи поскапувања оваа година. „Постојат неколку ставки за трошоци кои почнаа, на лице место, да се намалуваат од есента – кафе арабика, млечни производи, некои од енергетските артикли – но на цела година сè уште гледаме многу мрачна слика .“ Тој додаде: „Имаме уште некои корекции на маргините- ние сме прилично тешко погодени од инфлацијата“.
Нестле е најновиот мултинационален производител на храна кој пријави удар на обемот на продажба од зголемувањето на цените, откако Unilever минатата недела соопшти дека потрошувачите купиле помалку од неговите производи во 2022 година при рекордни поскапувања. Домаќинствата во Европа и САД особено се префрлаат на поевтини опции како што се производи од сопствен бренд на супермаркет.
Шнајдер рече дека потрошувачот „се држел веројатно подобро отколку што очекувавме минатата есен“. . . но видовме и некои ограничени знаци сега за намалување на тргувањето. Тоа е неизбежно затоа што ги гледате ефектите на економската несигурност, а потоа и на инфлацијата во исто време“.
Нестле ги зголеми цените на своите производи во просек за 8,2 отсто во текот на 2022 година. Се вели дека вкупниот раст на продажбата сличен на истиот бил 8,3 отсто во текот на годината, понизок отколку што очекуваа аналитичарите.
Растот на продажбата главно беше поттикнат од растот на цените, додека реалниот внатрешен раст беше благо зголемен од 0,1 отсто за целата година. Шнајдер додаде дека 2022 година беше и година на „нормализација по ковид“ на многу пазари на Нестле.
Зголемувањето на цените на швајцарската групација беше највисоко во Северна и Латинска Америка, со 11,6 отсто. Зголемувањата го намалија обемот на продажбата во Северна Америка, кој се намали за 1,7 отсто според мерката слична за слично, бидејќи инфлацијата ги поттикна домаќинствата да ги ограничат своите трошоци, а Nestlé ги намали непопуларните производни линии.
Таа, исто така, забележа оштетување од 1,6 милијарди швајцарски франци при купувањето на лекот за алергија на кикиритки Palforzia, додавајќи на претходната наплата од 0,3 милијарди SFr при нејзиниот напад во здравствената заштита.
Тоа значи дека сега отпиша 2 милијарди долари од 2,6 милијарди долари што ги плати за бизнисот во 2020 година, откако призна дека третманот за алергија што го произведува не успеал како што се очекуваше. Шнајдер рече дека бизнисот за здравствени науки на Нестле во иднина ќе се фокусира на постојните области, витамини и додатоци и специјализирана исхрана за луѓе со здравствени состојби.
Швајцарската групација спроведува голема програма за намалување на помалку популарни производни линии, па дури и цели брендови, акција што започна за време на прекин на синџирот на снабдување минатата година, но се прошири на пошироки напори за рационализација.
Компанијата оваа година ги објави плановите да престане да продава замрзната храна во Канада, бизнис кој донесе околу 150 милиони швајцарски франци и укина некои млечни линии во Бразил, Блискиот Исток и северна Африка бидејќи жртвува дел од продажбата за да се фокусира на најуспешните производи, рече Шнајдер.
Тој прогнозира закрепнување на профитабилноста во 2023 година, при што основната оперативна маржа ќе биде во опсег од 17 до 17,5 отсто, откако ќе падне на 17,1 отсто во 2022 година.