Thyssenkrupp Steel ги објави плановите за укинување на 11.000 работни места до крајот на оваа деценија – околу 40% од својата работна сила – станувајќи најновиот германски индустриски гигант кој се одлучи за драстични мерки за да го поддржи своето богатство.
Компанијата во понеделникот соопшти дека има за цел да намали околу 5.000 работни места до 2030 година, преку намалување на производството и рационализирање на администрацијата. Уште 6.000 работни места ќе бидат префрлени на надворешни даватели на услуги или ќе бидат отпуштени преку продажба на деловни единици.
„Сè повеќе, (глобалниот) прекумерен капацитет и резултирачкиот пораст на евтиниот увоз, особено од Азија, ставаат значителен притисок врз конкурентноста“, се вели во соопштението на Тисенкруп Стил. „Покрај тоа, потребни се итни мерки за подобрување на сопствената продуктивност и оперативна ефикасност на Thyssenkrupp Steel и за постигнување конкурентно ниво на трошоци“, се додава.
Веста е најновиот удар за најголемата европска економија, каде познатите производители се соочуваат со совршена бура од конкуренција од кинеските ривали, традиционалните недостатоци како што се големите трошоци за работна сила и високите даноци, како и трошоците за енергија предизвикани од целосната инвазија на Русија на Украина во 2022 година.
Германската економија се намали минатата година за прв пат од почетокот на пандемијата Ковид-19. И треба да се намали повторно оваа година, според прогнозите на извршното тело на Европската унија, Европската комисија, претходно овој месец.
Thyssenkrupp, најголемиот германски производител на челик, му се придружува на најголемиот производител во земјата Volkswagen во поставувањето на голема ремонт за намалување на трошоците и зајакнување на конкурентноста.
Volkswagen претходно овој месец соопшти дека ќе ги намали платите на вработените за 10% за да ги заштити работните места и да ја заштити иднината на компанијата. Германскиот производител на автомобили, исто така, планира да затвори најмалку три фабрики во својата земја и да отпушти десетици илјади вработени.
Иако не е германска компанија, другиот производител на автомобили Форд (Ф) минатата недела рече дека ќе укине речиси 4.000 работни места во Европа во следните три години, најмногу во Германија и Обединетото Кралство.
Американската компанија ја повика германската влада да ги подобри пазарните услови за производителите на автомобили, вклучително и преку намалување на трошоците за производителите и зголемување на јавните инвестиции во инфраструктурата за полнење на електрични возила.
Проблемите во Тисенкруп и Фолксваген се одраз на влошување на условите во поширокиот приватен сектор во Германија.
Според една неодамнешна студија нарачана од Федерацијата на германските индустрии, чадор организација за деловни лоби групи, една петтина од индустриското производство на Германија може да исчезне од сега до 2030 година, првенствено поради високите трошоци за енергија и намалувањето на пазарите за германски стоки. Индустриското производство опфаќа сектори како што се производството и производството на хемикалии, меѓу другите активности.
„Предноста што земјата го изгради во текот на децении во области како што е технологијата на согорување губи важност, а германскиот извозен модел е се повеќе под притисок поради растечките геополитички тензии, глобалниот протекционизам и локациските слабости“, се забележува во извештајот на Boston Consulting Group и Германскиот економски институт.
„Локалните слабости“ вклучуваат високи трошоци за енергија, тешка бирократија и застарена физичка и дигитална инфраструктура.
Студијата заклучува дека на германската економија и се потребни „најголемите напори за трансформација од повоениот период“, кои бараат дополнителни инвестиции во сè, од инфраструктура и истражување и развој, до образование и зелени технологии од околу 1,4 трилиони евра до 2030 година, пишува Си-Ен-Ен.