Групата седум најразвиени светски економии Г7 ги разгледува плановите за блокирање на транспортот на руска нафта, доколку не постигне договор за воспоставување на ценовен лимит, за да го лиши Кремљ од големите приходи по инвазијата на Украина. Во соопштението објавено од министрите за надворешни работи на Г7, тие информираа дека ги разгледуваат потенцијалните методи за забрана на движењето на руската сурова нафта и нафтени деривати преку море на глобално ниво, освен ако нафтата не е купена по или пониска цена договорена со меѓународните партнери.
„При разгледување на оваа и другите опции, ние ќе ги разгледаме и механизмите за ублажување заедно со нашите рестриктивни мерки за да обезбедиме најранливите и погодените земји да го задржат пристапот до енергетските пазари, вклучително и од Русија“, се вели во заедничкото соопштение на министрите за надворешни работи на Г7, економски блок, кој се состои од Велика Британија, Канада, Франција, Германија, Италија, Јапонија и САД.
Додека извозот на руската нафта го достигнува најниското ниво од минатиот август, приходот на Русија од извозот во јуни се зголеми за 700 милиони долари на месечно ниво поради повисоката цена – 40 отсто над минатогодишниот просек – соопшти минатиот месец Меѓународната агенција за енергетика. Западните лидери предложија да се реши тоа преку ограничување на цената на нафтата за да се ограничи колку рафинериите и трговците можат да платат за руската сурова нафта – потег што Москва вели дека нема да се придржува и може да го спречи со испорака на нафта до држави кои не го почитуваат плафонот на цената.
Механизмот би функционирал со обезбедување клучни услуги потребни за движење на нафтата, вклучително и осигурување, само на купувачите кои купуваат руска нафта под договорениот праг. Механизмот првенствено го туркаат САД кои се загрижени дека целосната забрана на осигурувањето на ЕУ може да доведе до скок на цените на нафтата.
Некои членки на Г-7 се скептични во врска со таа анализа и исто така веруваат дека таков механизам може да работи само ако се на располагање клучните купувачи како Индија. И има прашања за тоа како ограничувањето може да се спроведе со оглед на досегашната неподготвеност да се воведат екстратериторијални санкции врз нациите и ентитетите кои не ги применуваат ограничувањата наметнати на Русија.
Официјален Лондон завчера ја измени својата уредба за забрана за осигурување која се смета за суштинска компонента на секој аранжман, дозволувајќи им на компаниите да обезбедуваат осигурување и реосигурување на субјектите поврзани со Русија. Измената на „Општата трговска лиценца санкции за Русија – бродови“ беше објавена во понеделникот од страна на Одделот за меѓународна трговија на Обединетото Кралство. Ова овозможува обезбедување на осигурување и реосигурување на лице поврзано со Русија во однос на поморските бродови и авионите, нивните составни делови, како и моторите со аеро-гасни турбини.
Ограничувањата, првенствено гледани како алатка за оштетување на руската трговија со нафта, очигледно се ставени во мирување поради стравувањата дека таквите ограничувања ќе ги зголемат цените на суровата нафта и дополнително ќе ја дестабилизираат глобалната енергетска безбедност. „Не постои актуелна забрана за Обединетото Кралство што влијае на глобалните испораки на руска нафта“, изјави Патрик Дејвисон, преземач на директори на Lloyd’s Market Association, индустриска групација за осигурителни компании во Lloyd’s.
„Со оглед на глобалната природа на (ре)осигурителната индустрија, постоењето на ограничувањата на ЕУ може добро да влијае на апетитот за испораки на руска нафта во Лондон“, изјави тој пред неколку дена за Financial Times. Сличен потег за олеснување на антируските санкции беше преземен од ЕУ минатиот месец. На 21 јули, Советот на ЕУ дозволи трансакции потребни за руските државни компании да продаваат нафта на трети земји.
Трговците со нафта го поставуваат прашањето дали сега можат да се справат со повеќе руска нафта по прилагодувањата на санкциите од страна на Европската унија. Се чини дека одговорот е да, малку.
Идниот проток на руска сурова нафта и горива е критичен за глобалниот пазар на нафта, но исто така обезбедува финансирање за инвазијата на нацијата во Украина.
Ако испораките се стопираат, тоа би можело да одземе огромна количина на понуда од глобалниот пазар. Ако тие се пренасочат подалеку од Европа, главното влијание може да биде големо реконструкција на трговските текови, но помала загуба на товари.
ЕУ и нејзините сојузници од почетокот на војната во Украина бараа начини да балансираат три цели: да му наштетат на приходот на Москва, да го ублажат ударот врз нивните економии и да го минимизираат секое прелевање на глобалната економија. Но, сојузниците се разликуваат за најдобриот начин да се постигне сето тоа.