Суверениот богат фонд на Бахреин добива целосна сопственост на групацијата Мекларен, едно од најпочитуваните имиња во британското премиум производство, како дел од долгорочните планови за обезбедување партнерство со глобален индустриски гигант.
Скај њуз дознава дека Мумталакат, инвестицискиот фонд на заливската држава, е на работ на договор со преостанатите малцински акционери на Мекларен за претворање на нивниот капитал во инструменти слични на налог. Новите договори ќе имаат економски права да имаат корист од иден „настан за ликвидност“ како што е иницијалната јавна понуда на Мекларен, но нема да бидат класифицирани како акции.
Еден банкарски извор рече дека очекуваат дека договорот може да биде објавен подоцна оваа недела.
Тоа би вклучило приближно 20% од капиталот во Мекларен да се претвори во новите договори и да ја остави државата Бахреин како единствен акционер на групата која е сопственик на тимот во Формула 1.
Мекларен Рејсинг, поделбата во која директно се сместени Ф1 и други тркачки операции, има свои надворешни акционери по договорот склучен за време на пандемијата за прибирање капитал.
Договорот што треба да биде потпишан оваа недела ја нагласува континуираната доверба и лидерство на Мумталакат во правењето на пресвртот на Мекларен, според еден инсајдер.
Структурата на капиталот на компанијата со седиште во Вокинг делуваше како пречка за способноста на глобалните автомобилски групи да структурираат долгорочно партнерство со неа во последниве години.
Поедноставувањето на таа структура веројатно ќе го отвори патот за технолошки партнерство со производител на автомобилска оригинална опрема (OEM) во наредните години, бидејќи Мекларен преминува кон станување компанија за хибридни и електрични возила.
Банкарите со години зборуваат за изгледите за јавна котација на Мекларен, но неговата постојана потреба да ги искористи своите приватни акционери за финансирање, и предизвиците со синџирот на снабдување што го попречија неговото закрепнување, значи дека ИПО сè уште е веројатно неколку години.
Претходно оваа година, Мумталакат ги купи акциите на Мекларен во суверениот богат фонд на Саудиска Арабија и Арес Менаџмент, голем финансиски инвеститор со седиште во САД.
Неодамна, беше објавено дека фондот со седиште во Бахреин вбризгал уште 80 милиони фунти во компанијата, што го прави супер-автомобилот Артура.
Мекларен беше погоден од доцнење на испораката на Artura, што – иако доби позитивни критики – бараше серија технички надградби.
Минатата година, Мекларен го именуваше поранешниот извршен директор на Ферари, Мајкл Лајтерс, за шеф на својот оддел за патни автомобили.
За време на пандемијата Ковид-19, компанијата беше принудена на далекусежно реструктуирање во кое беа укинати стотици работни места и собрани значителни суми во капитал и долг за поправка на нејзиниот биланс.
Во својата тркачка поделба, која ги вклучува Формула 1 болидите што оваа година ги возат Ландо Норис и Оскар Пјастри, Мекларен, исто така, беше сведок на пресврт под водство на Зак Браун, кој го предводи тој дел на компанијата.
Мекларен, исто така, презеде серија корпоративни трансакции од почетокот на пандемијата, кога побара владин заем – барање што беше одбиено од министрите.
Волш ја надгледуваше продажбата на удел во Мекларен Рејсинг на посебна група инвеститори, како и продажба и закуп од 170 милиони фунти на неговото спектакуларно седиште во Сари.
Во 2021 година, таа ја продаде и McLaren Applied Technologies, која генерира приходи од продажба на корпоративни клиенти.
Основана во 1963 година од Брус Мекларен, името на групата е меѓу најпознатите во британскиот мотоспорт.
За време на половина век натпреварување во Ф1, таа го освои шампионатот за конструктори осум пати, додека неговите возачи ги вклучија Мика Хакинен, Луис Хамилтон, Ален Прост и Аиртон Сена.
Севкупно, тимот има освоено 180 Гран При, три Индијанаполис 500 и Ле Ман 24 часа на своето деби.
Компанијата ги обедини своите одделни оддели по заминувањето во 2017 година на Рон Денис, ветеранот шеф на Мекларен кој го водеше својот Ф1 тим низ најуспешниот период во неговата историја.
Г-дин Денис го отфрли својот удел во зделка од 275 милиони фунти по жесток спор со колегите акционери.