ПОВЕЌЕ

    ФЕРШПЕД СО ПОЗИТИВЕН БИЛАНС, но со намалено темпо – приходите и добивката во надолна линија

    Време зa читање: 3 минути

    Фершпед АД Скопје, еден од најстарите и најпрепознатливи македонски логистички системи, ја заокружи деветмесечната финансиска слика за 2025 година со позитивен резултат, но и со видливи знаци на забавување. Компанијата останува профитабилна, но падот и на приходите и на добивката укажува дека транспортно-логистичкиот пазар годинава бил далеку покомплексен, со повисоки трошоци и помала динамика на меѓународната трговија.

    Во периодот јануари-септември 2025 година, вкупните приходи од работењето изнесуваат 3.018.763.000 денари (49 милиони евра), што претставува намалување од 14% во однос на истиот период минатата година. Падот во приходите главно произлегува од намален обем на оперативни приходи, кои изнесуваат 3.010.955.000 денари (48 милиони евра), исто така пониски за 14% во споредба со 2024 година. Тоа покажува дека побарувачката за шпедитерски и логистички услуги годинава е поумерена.

    Од друга страна, вкупните расходи изнесуваат 2.919.224.000 денари (47,4 милиони евра), што е ист процентуален пад – намалување од 14% во однос на минатогодишниот деветмесечен период. Овој паралелен тренд на пад и на приходите и на расходите покажува дека Фершпед успеал да го одржи балансот на оперативната ефикасност и да го прилагоди работењето кон послабиот пазарен интензитет, без нарушување на ликвидноста.

    Оперативната добивка изнесува 91.920.000 денари (1,49 милион евра), што претставува намалување од 12% во однос на истиот период во 2024 година. Сепак, во услови на значително намалени приходи, овој резултат укажува на здраво трошковно управување и стабилна основна дејност.

    Нето-добивката во анализираниот период изнесува 86.816.000 денари (1,41 милион евра), што е намалување од 14% во однос на минатата година. Иако трендот е надолен, важно е дека компанијата останува во цврста добивка, без прелевање во загуба, што е силен сигнал за стабилна ликвидност и внимателна финансиска дисциплина.

    Забележливо е дека финансиските расходи бележат пораст од 15%, што најверојатно е резултат на раст на каматните трошоци или промени во кредитната структура. Тоа е индикатор дека финансискиот сектор останува фактор на притисок за шпедитерските компании, особено во услови на зголемени банкарски трошоци и колебливи каматни стапки.

    И покрај падот на приходите, Фершпед ја задржува оперативната кондиција со дисциплинирана контрола на трошоци и оптимизација на бизнис моделот. Компанијата и понатаму е еден од столбовите на македонската транспортно-логистичка инфраструктура, со долгогодишно искуство, партнерства и мрежа што ѝ овозможува да остане конкурентна и во турбулентни години.

    Во следниот квартал, очекувањата се дека стабилизирањето на трговските текови и зголемената активност во увозно-извозните процеси може да донесат благ пресврт кон раст, особено ако се задржи контролата на трошоците и се подобрат условите во регионалниот транспортен сектор.

    Фершпед останува пример за компанија која, дури и кога пазарот забавува, успева да ја сочува профитабилноста со рационално работење, финансиска дисциплина и долгорочна визија.

     

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично