Две години откако се согласија на саморегулаторниот кодекс на пракса за справување со дезинформациите, Фејсбук, Гугл и Твитер и другите технолошки ривали мора да се обидат повеќе за да бидат поефикасни со справување со лажните вести, соопшти Европската комисија во четвртокот.
Лажните вести поврзани со COVID-19 ги забрзаа повиците социјалните медиуми да бидат поактивни во борбата против ова прашање.
Компаниите, вклучително и „Мозила“ и трговските тела за рекламна индустрија, го потпишаа кодот во 2018 година во обид да спречат поголема регулација. Мајкрософт и ТикТок потоа се приклучија на групата.
Сепак, има неколку недостатоци во кодексот по проценката на нејзината прва година во работењето, рече Комисијата, според извештајот што го гледа Ројтерс.
„Овие можат да се групираат во четири широки категории: неконзистентна и нецелосна примена на кодот низ платформите и земјите-членки, недостаток на униформни дефиниции, постоење на неколку празнини во покривањето на обврските за кодексот и ограничувања кои се својствени на саморегулаторната природа на кодот “, се вели во извештајот.
Потпретседателот на Комисијата за вредности и транспарентност, Вера Јорова, повика на повеќе активности за спротивставување на новите ризици.
„Бидејќи сме исто така сведоци на нови закани и актери, време е да се оди понатаму и да се предлагаат нови мерки. Платформите треба да станат поодговорни и потранспарентни. Тие треба да се отворат и да обезбедат подобар пристап до податоците, меѓу другото “, рече Јорова.
Јорова во моментов работи на Акционен план за европска демократија за да ја направи демократијата поотпорна на дигиталните закани.
Комисијата исто така треба да предложи нови правила наречени Закон за дигитални услуги до крајот на годината што ќе ги зголеми одговорностите на социјалните медиуми и одговорноста за содржината на нивните платформи.