Dacia Sandero е најпродаваниот нов автомобил во Европа во првите шест месеци од оваа година, покажуваат најновите податоци, објавени од JATO Dynamics. Тоа е прв пат супермини со буџетски цени да се најде на врвот на табелата во целина, откако претходно ја имаше титулата само за продажба на мало.
Во првите шест месеци од оваа година, Dacia испорача 143.596 примероци од Sandero на европскиот пазар, што е зголемување од 16 отсто во однос на истиот период во 2023 година.
ВТОР Е ГОЛФ, ТРЕТ – РЕНО КЛИО
Ова го става далеку пред секогаш популарниот Volkswagen Golf, кој досега оваа година забележа продажба од 126.993 автомобили. И додека Volkswagen Golf остана втор избор меѓу Европејците со скок на продажбата од 43 отсто, Renault Clio се искачи на третото место со испорачани 114.623 автомобили и раст од 15 отсто во однос на првата половина од минатата година.
Од своето деби во 2008 година, Dacia Sandero продаде над 3,1 милиони единици. Повеќето од продадените модели се на попопуларната страна – Stepway.
Во споредба со првата половина на 2023 година, продажбата на Dacia Sandero е зголемена за импресивни 16 проценти на европскиот пазар. Во светот, околу 164.780 Sandero-а се испорачани на новите сопственици досега оваа година – скок од 18,5 проценти во споредба со истото време во 2023 година.
Теренецот Dacia Duster го зазеде и 12-тото место на европската листа на најпродавани, со 89.435 продадени примероци. Ова му помогна на буџетскиот бренд да стигне до деветтото место во генералниот пласман, пред и Hyundai и Kia.
НАЈПРОДАВАН БРЕНД СЕПАК ОСТАНУВА – ФОЛКСВАГЕН
Фолксваген се покажа како најпродавана марка низ Европа во првата половина на 2024 година, со продадени колосални 706.265 автомобили. Ова беше значително пред Toyota на второто место, која оствари продажба од 482.275 возила.
Бројките на JATO Dynamics, исто така, покажуваат дека групацијата Volkswagen ги објавила најдобрите вкупни бројки за продажба на електрични возила со батерии (BEV) во првата половина од оваа година.
Сепак, Volkswagen забележа пад на продажбата на електрични автомобили за речиси една четвртина (24 проценти), додека Porsche забележа пад на побарувачката за 55 проценти.
Во меѓувреме, кинеските брендови ја демонстрираа својата растечка важност, со 70.000 продадени електрични автомобили во првите шест месеци од 2024 година.
Моделите Volvo EX30 и MG4 произведени во Кина беа третиот и четвртиот најрегистриран BEV за овој период, но тие наскоро ќе станат предмет на новите тарифи на ЕУ.
Фелипе Муњоз, глобален аналитичар во JATO Dynamics, рече: „Мерките преземени од Европската унија за воведување тарифи за увоз на BEV од Кина ќе бидат насочени кон моделите што сочинуваа 17 отсто од регистрациите на BEV во Европа во текот на првиот H1 2024 година, исклучувајќи ги потенцијалните единици увезени од Tesla.
„Јасно е дека Кина значително помогна да се поттикне растот на пазарот. Без овие конкурентни цени кои доаѓаат од Кина, потрошувачите ќе се соочат со повисоки цени, што значи дека би можеле да видиме пад на побарувачката во следните неколку месеци.
Вреди да се одбележи Tesla Model Y, кој падна од првата на осмата позиција во вкупниот ранг на најпродавани модели во Европа, со 101.181 примерок, што е пад од 26% во однос на истиот период минатата година.