ПОВЕЌЕ

    ЕВРОПА ЌЕ ГИ ПОВРЗУВА ГРАДОВИТЕ со супербрзи возови, како еко-алтернатива на авионите

    Време зa читање: 4 минути

    Европската комисија претстави сеопфатна стратегија дизајнирана да го револуционизира железничкиот транспорт низ целиот континент со драматично намалување на времето на патување помеѓу големите градови. Планот, презентиран на 5 ноември, има за цел да воспостави брзи железнички врски што би го направиле патувањето со воз попривлечна алтернатива на летовите на кратки релации до 2040 година.

    Потпретседателот на Европската комисија, Рафаеле Фито, нагласи дека подобрувањето на времето на патување помеѓу главните градови низ Европа претставува опиплива и прагматична демонстрација на напорите за создавање пообединет и поефикасен континент. Иницијативата се потпира на идејата дека подобрената железничка инфраструктура може да служи и за еколошки и за економски цели, а воедно да ги зајакне врските меѓу европските нации.

    Стратегијата се фокусира на поврзување на големите градови со брзина од 200 километри на час или поголема, воспоставувајќи ја железницата како примарен начин на транспорт за патување на средни релации низ целата Европска Унија. Овој пристап се справува и со климатските проблеми поврзани со емисиите од авијацијата и со практичните потреби на патниците кои бараат ефикасни алтернативи на воздушниот сообраќај.

    Планот на комисијата вклучува специфични цели за намалување на времето на патување на клучните рути што ги поврзуваат главните европски главни градови и градови.

    ПАТУВАЊЕТО БИ СЕ СКРАТИЛО НА ПОЛОВИНА

    Патниците што патуваат од Берлин до Копенхаген би го намалиле времето на патување за речиси половина, од сегашните седум часа на само четири часа според предложените подобрувања.

    Рутата што ги поврзува Софија и Атина би доживеала уште подраматични промени, со намалување на времето на патување од 13 часа и 40 минути на шест часа. Ова намалување би го трансформирало патувањето кое моментално бара ноќевање во патување во ист ден, погодно и за деловни и за туристички патници.

    Виена и Берлин би биле поврзани со патување кое трае четири часа и 30 минути, во споредба со сегашните осум часа и 10 минути потребни за патувањето. Овие подобрувања би го направиле железничкиот сообраќај конкурентен со воздушниот сообраќај кога се зема предвид времето поминато на аеродромските процедури, безбедносните проверки и копнениот превоз до и од аеродромите.

    Постигнувањето на овие амбициозни цели бара координирани напори низ повеќе земји-членки, особено за рутите што ги преминуваат меѓународните граници. Комисијата признава дека поединечните земји што работат независно не можат да ја испорачаат беспрекорната, брза железничка мрежа предвидена според планот.

    Временската рамка до 2040 година предвидува 15 години за напредок, иако вистинската изградба и надградби мора да започнат значително порано за да се исполнат предложените цели.

    МЕЃУСЕБНО ПОВРЗАНИ СИСТЕМИ

    Комисијата сака земјите учеснички да развијат сеопфатни стратегии за финансирање што ќе се справат со значителните инвестиции потребни за брза железничка инфраструктура. Овие стратегии мора да ги земат предвид и почетните трошоци за изградба и тековните трошоци за одржување поврзани со работењето на модерните железнички мрежи.

    Комисијата признава дека постигнувањето на целите за 2040 година бара мобилизирање на значителен капитал од различни извори надвор од традиционалните владини буџети.

    Планот предвидува и воспоставување прекуграничен систем за билети и резервации што би го поедноставил искуството на патниците при патување низ повеќе земји. Сегашните системи честопати бараат од патниците да купуваат посебни билети од различни национални железнички оператори, создавајќи непотребна сложеност и потенцијални проблеми со поврзувањето.

    Унифицирана платформа за резервации би им овозможила на патниците да планираат и купуваат патувања од почеток до крај со една трансакција, без оглед на тоа колку граници преминуваат или колку различни железнички оператори ја опслужуваат нивната рута. Ова подобрување би го направило меѓународното железничко патување едноставно како резервација на едно домашно патување.

    ЕКОЛОШКИ ПРИДОБИВКИ

    Притисокот за намалување на летовите на кратки релации преку подобрена железничка услуга е во согласност со пошироките климатски цели на Европската Унија. Авијацијата генерира значителни емисии на стакленички гасови, а летовите на кратки релации се покажуваат како особено неефикасни од еколошка перспектива поради високата потрошувачка на гориво за време на полетувањето и слетувањето во однос на поминатото растојание.

    Брзите железници напојувани со електрична енергија од обновливи извори нудат значително помал јаглероден отпечаток за патување на средни релации. Со тоа што железничкото патување ќе го направи побрзо и поудобно, комисијата се надева дека ќе префрли значителен дел од воздушниот сообраќај на кратки релации на возови, придонесувајќи за целокупно намалување на емисиите.

    (Фото: thetrainline.com)

     

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично