Европската комисија оваа недела се очекува да ги објави тарифите што планира да ги воведе за кинеските електрични возила поради, како што вели, прекумерните субвенции, потег што веројатно ќе поттикне строги зборови и можна одмазда од Пекинг.
Помалку од еден месец откако Вашингтон четирикратно ги зголеми давачките за кинеските електрични возила на 100%, Брисел речиси сигурно ќе постави далеку пониски царини за увоз од кинески производители како BYD и Geely, како и западните производители како Tesla кои извезуваат автомобили од Кина во Европа, објави Ројтерс.
СЕ ПОДГОТВУВА ТРГОВСКА ВОЈНА?
Овој потег доаѓа кога европските производители на автомобили се соочуваат со предизвик од приливот на поевтини ЕВ возила од кинеските ривали. Сепак, практично нема поддршка за тарифите од автомобилската индустрија на континентот.
Германските производители на автомобили се многу зависни од продажбата во Кина и затоа се плашат од одмазда од Пекинг, а европските автомобилски фирми исто така увезуваат свои возила од кинеско производство.
Но, претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен постојано изјави дека Европа треба да дејствува за да ја спречи Кина да го преплави пазарот на блокот со субвенционирани електрични возила.
„Доколку се испровоцирани, реакцијата и последиците може да доведат до трговска војна која би била погубна за регионот кој сè уште е силно зависен од доминантните кинески синџири на снабдување со цел да ги постигне своите високи климатски цели“, рече Вил Робертс, шеф на автомобилско истражување во Rho Motion.
Кина ја прекори ЕУ во врска со истрагата против субвенционирањето, повика на соработка и лобираше поединечни земји на ЕУ, но не објасни целосно каков ќе биде нејзиниот одговор на царините.
Пекинг веќе покрена антидампинг истрага за увоз на алкохол главно од француско производство. Таа, исто така, донесе закон во април за зајакнување на нејзината способност да возврати доколку САД или ЕУ воведат царини за извозот на светската економија број 2.
Пред-објавувањето на ЕУ доаѓа неколку недели пред крајниот рок на 4 јули за наметнување привремени мерки. Сепак, тие би можеле да се применуваат ретроактивно во претходните 90 дена.
Заинтересираните страни ќе добијат три работни дена да се изјаснат за точноста на пресметките на Комисијата.
Истрагата ќе продолжи до крајот на октомври, кога ќе се донесе одлука дали да се наметнат конечни давачки, вообичаено за пет години. Предложените давачки ќе важат доколку владите на ЕУ не им се спротивстават огромно.
Тоа остава време за постигнување потенцијален договор меѓу Брисел и Пекинг. Кинеските директори се надеваат дека ваквите разговори ќе го ублажат ударот.
Аналитичарите очекуваат тарифи меѓу 10% и 25%.
Секој дополнителен 10% на постоечката давачка од 10% ќе ги чини увозниците од ЕУ на кинески ЕВ околу 1 милијарда долари, врз основа на трговските податоци од 2023 година, што е уште еден удар за секторот кој се бори со забавување на побарувачката и пад на цените дома.
Тој трошок ќе порасне оваа година бидејќи кинеските производители на ЕВ го прошируваат извозот во Европа.
Во увозот на електромобили произведени во Кина доминираа западните производители на автомобили Тесла, Дачија на Рено и БМВ, но Комисијата прогнозира дека уделот на кинеските марки на електрични возила што се продаваат во ЕУ се зголеми на 8% од под 1% во 2019 година и може да достигне 15%. Во 2025 година. Се вели дека цените обично се 20% пониски од оние на моделите произведени во ЕУ.
Кинеските модели извезени во Европа ги вклучуваат Atto 3 на BYD, MG на SAIC и Volvo на Geely.
ГЕРМАНИЈА ПРЕДУПРЕДУВА
Врвните директори на БМВ, Мерцедес и Фолксваген предупредија да не се наметнуваат увозни давачки за возилата од Кина, каде што HSBC проценува дека германските производители на автомобили генерираат 20-23% од нивниот глобален профит.
Меѓу владите на ЕУ, Франција вели дека Европа треба да се брани од субвенционираното производство на Кина, додека германскиот канцелар Олаф Шолц изјави дека не е убеден во потребата од царини.
Во меѓувреме, пазарот се развива бидејќи европските производители на автомобили се здружуваат со кинеските колеги за да ги донесат електричните возила на пазарот поевтино и побрзо.
Кинеските производители и добавувачи на ЕВ исто така почнуваат да инвестираат во европско производство, со што би се избегнале царините.
Директорите на европските наследни производители на автомобили неодамна изјавија за Ројтерс дека построгите тарифи може привремено да ја намалат или елиминираат предноста во трошоците што ја добиваат кинеските производители на автомобили од нивните синџири на снабдување.
Но, тоа нема да го спречи влијанието кое поевтините електрични возила од Кина ќе им го наметнат.
Извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес, рече дека производителите на автомобили „немаат многу време“ да ги приспособат своите бизниси и зависат од отстранувањето на „регулаторниот хаос и бирократијата што ги имаме во нашиот двор“.