ПОВЕЌЕ

    ЕУ ЈА ОЧЕКУВА БУДЕЊЕ ОД „ЕЛЕКТРИЧНИТЕ СОНИШТА“: Унијата ја преиспитува забраната за нови возила со внатрешно согорување од 2035 година

    Време зa читање: 7 минути

    Европската Унија ја преиспитува забраната за нови возила со мотори со внатрешно согорување (ICE) од 2035 година поради загриженост за бавното усвојување на електричните возила, ограничувањата во инфраструктурата и конкурентноста на европската автомобилска индустрија во однос на кинеската конкуренција и американските царини. ЕУ се согласи да го помести прегледот на целта за 2035 година до крајот на 2025 година, одлука поддржана од производителите на автомобили кои бараат прилагодувања на целите за намалување на CO2 за да се направи транзицијата постепена.

    Претходно, голем број влади на ЕУ ја критикуваа желбата на Европската комисија да ја забрани продажбата на автомобили со мотори со внатрешно согорување, бидејќи беа загрижени за слободниот избор на потрошувачите и изводливоста на преминувањето кон чист транспорт.

    Особено, Италија, Португалија, Словачка, Бугарија и Романија побараа одложување на забраната.

    Германија, исто така, се залагаше за постепен премин кон еколошки возила, наместо за целосна забрана на автомобили со внатрешно согорување. „2035 година не може да биде строг рок за спроведување на забраната за мотори со внатрешно согорување. Тоа е технички неизводливо“, рече германскиот канцелар Фридрих Мерц. Тешкотии во спроведувањето на забраната за внатрешно согорување во ЕУ. Предлогот на Комисијата за забрана на употребата на мотори со внатрешно согорување до 2035 година доби широки критики од европските производители на автомобили поради намалената побарувачка за електрични возила.

    СОНИШТАТА СЕ СУДРИЈА СО РЕАЛНОСТА

    Не толку одамна, сè изгледаше толку сигурно. Визијата, поткрепена со законска обврска, која се туркаше до неодамна во ЕУ, беше дека до 2035 година, ако сакавте нов автомобил во Европа, сè што ќе можете да купите ќе бидат возила со нулта емисија, во суштина само електрични возила со батерии со неколку возила на горивни ќелии кои се евентуално достапни како „високотехнолошка“ алтернатива.

    Во 2022 Европскиот парламент ги одобри промените во регулативите за контрола на емисиите предложени од Европската комисија, кои предвидуваат целосна забрана за возила со мотори со внатрешно согорување почнувајќи од 2035 година. Дополнително, министрите за животна средина на 27-те земји-членки на ЕУ се согласија да ги намалат емисиите на јаглерод диоксид од новите возила на нула до 2035 година.

    Поточно, во февруари 2023 година, Европскиот парламент одобри нови цели за намалување на емисиите на јаглерод за нови патнички автомобили и лесни комерцијални возила, кои се дел од пакетот „Соодветни за 55 години“.

    Производителите на возила се обидуваа да видат кој може најбрзо да премине на целосно електрични возила; се појавија неколку нови брендови на целосно електрични возила, следејќи го примерот на Тесла. Сепак, Ривиан, Лусид и други открија дека јавноста не е толку ентузијастична за електричните возила како што очекуваа, а влегувањето во автомобилскиот сектор се покажа и како посложено отколку што можеби мислеа, и секако многу поскапо.

    И покрај целиот нивен фокус на електричните возила, кинеските компании за возила всушност продолжуваат претпазливо и ги заштитуваат своите облози со електрични возила и хибриди во производство или планирани за производство. Покрај слабата побарувачка за електрични возила во Европа, кинеските производители нудат електрични возила по многу пониски цени, принудувајќи ги европските производители на автомобили да се натпреваруваат со лидерите на азискиот пазар.

    Згора на тоа, американските увозни царини им го отежнаа пристапот на европските производители на автомобили до американскиот пазар, што претставува уште еден притисок врз европската автомобилска индустрија.

    НА АВТОМОБИЛСКАТА ИНДУСТРИЈА НА ЕУ Ѝ ТРЕБА СПАСУВАЊЕ

    Во март, Европската комисија презентираше план за спасување на автомобилската индустрија на ЕУ, која обезбедува 13 милиони работни места и сочинува 7% од бруто-домашниот производ на блокот. Планот предвидува 1,8 милијарди евра за обезбедување суровини за производство на батерии во ЕУ и 1 милијарда евра до 2027 година за поддршка на иновациите во автомобилскиот сектор.

    Трговските тела, заедно со компаниите за возила, почнуваат да се движат против стремежот кон целосна електрификација. Целосната забрана за возила со внатрешно согорување, за многумина во индустријата, повеќе не се смета за одржлива, ако воопшто некогаш била.

    Сегашниот претседател на ACEA, Ола Калениус од Mercedes, зборуваше за потребата од „смела и брза“ акција; потребни се „конкретни чекори“ за да се обезбеди дека регулативите за CO2 се „соодветни за реалноста“.

    Телото за трговија со компоненти, CLEPA, исто така повикува на „суштинска и навремена ревизија“ на плановите за CO2 и крај на продажбата на возила со внатрешно согорување. Добавувачи како што е „Валео“ го предводат повикот ЕУ да наложи одредено ниво на локална содржина од ЕУ за поддршка на добавувачката база во Европа, како средство за забавување на растот на пазарниот удел на кинеските компании за возила, без разлика дали се од локално европско склопување или од увоз.

    Во меѓувреме, бидејќи побарувачката за електрични возила не растеше толку брзо како што се надевавме, компаниите за возила како Stellantis, Ford, Porsche, Bentley и Volvo се откажаа од своите планови да преминат целосно на електрични возила пред крајниот рок во 2035 година. Ваквите планови се ставени на чекање, а плановите за лансирање нови модели се во фаза на ревизија.

    Ford ќе лансира голема нова платформа за возила со повеќе енергетски карактеристики во Шпанија до 2027 година. Ова ќе произведува возила напојувани со чисто внатрешно согорување (ICE), хибридни и електрични погони, кои ќе се продаваат низ целиот свет. А на горниот крај на пазарот, Porsche ќе додаде ICE и хибридни опции на својот нов врвен модел позициониран над Cayenne. Планиран е и нов ICE/хибриден погонски склоп Macan, заедно со електричниот модел со исто име.

    Nissan и JLR направија големи облози на електрични возила, при што најголемиот дел од нивната европска понуда за продажба треба да биде чисто електрични возила. Сепак, обете компании го продолжија животниот век на нивните тековни модели со внатрешно согорување и хибридни возила. Nissan Juke и Range Rover Evoque PHEV се продолжени за 12-24 месеци и може да го добијат својот век на траење уште подолго.

    Новите чисто електрични модели на овие компании се одложени за периоди од шест до осумнаесет месеци. Дури и Кинезите ги ревидираат своите планови. BYD ќе произведува хибриди во своите два нови европски фабрики во Унгарија и Турција, а не само електрични возила. Првичните возила произведени од Chery во Шпанија се всушност чисто бензински ICE или хибридни, а не електрични.

    И покрај целиот нивен фокус на електрични возила, кинеските компании за возила всушност продолжуваат претпазливо и ги заштитуваат своите облози со електрични возила и хибриди во производство или планирани за производство.

    Вреди да се напомене уште дека промената на мешавината на погонски склопови, која компаниите за возила сега ја усвојуваат – пред каква било регулаторна промена – не е без трошоци. На пример, Volkswagen ќе претрпи удар од 5,1 милијарди евра во тековната финансиска година поради промени во плановите за производи и времето само кај Porsche. Ова го наведе Оливер Блум, сè уште извршен директор на Porsche и VW Group, да каже дека индустријата „гледа огромни промени во автомобилската средина“, додавајќи дека компанијата „донела клучни стратешки одлуки“, додавајќи дека „сега е време да ги спроведеме во акција. Тоа ќе биде тежок и долг пат и ќе бара од нас целосен фокус и силен напор“.

    Податоците за продажба и регистрација на електрични возила во најдобар случај покажуваат мешана слика и иако обемот на електрични возила може да расте на многу пазари, тие не растат со очекуваната брзина.

     

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично