ПОВЕЌЕ

    Дали на Европа ѝ се заканува летен хаос по аеродромите?

    Време зa читање: 5 минути

    Одложувањата на контролата на воздушниот сообраќај во Европа се очекува да донесат дополнителен хаос на патувањето на аеродромите во текот на летото. Европската агенција за воздушен сообраќај предупреди дека бројот на летови ќе го надмине капацитетот на контролните центри да управуваат со нив низ големи делови од континентот ова лето и побара од некои земји да ги преиспитаат своите операции за да избегнат ненадејни прекини.

    Предупредувањето доаѓа откако британските туристи се соочија со повеќе од една недела откажувања и одложувања на летови, бидејќи авијациската индустрија, погодена од недостиг на персонал, се бореше да се справи со наглиот пораст на побарувачката. Но, патниците беа оние кои се соочија со повеќето проблеми во текот на викендот, што вклучуваше повеќе од 150 откажани летови на аеродромот Гетвик во Лондон.

    Аеродромот соопшти дека 89 летови биле откажани во саботата, а уште 82 во неделата, делумно предизвикани од ограничувањата на контролата на летање по лошите временски услови низ делови од Европа, кои ги надополнија проблемите со персоналот во индустријата. EasyJet, најголемиот оператор во Гетвик, откажа 80 летови во неделата, обвинувајќи ја „тековната предизвикувачка работна средина“.

    Аеродромот Хитроу, најпрометниот во Велика Британија, побара од авиокомпаниите да го намалат бројот на патници во одредени периоди од денот во текот на летото за да ги олеснат редиците во терминалните згради при пријавувањето. Аеродромот соопшти дека побарал од авиокомпаниите „доволно однапред“ да се договорат да го одредат времето на летовите или да откажат некои летови за „да ги намалат пиковите“.

    Во меѓувреме, Европската Агенција за контрола на летање, Еуроконтрол, предупреди во ажурирањето кое ги опфаќа шестте недели до средината на јули дека некои од контролните центри на континентот ќе се борат да се справат со сите летови закажани во тој период. „Некои даватели на услуги за воздухопловна навигација треба да ги преиспитаат своите планови бидејќи обезбедениот капацитет нема да биде доволен за да се справи со побарувачката на сообраќајот“, велат од Агенцијата.

    Центрите за контрола на летање, вклучително и Ремс во источна Франција, Минхен и Атина има особено акутни проблеми, но додаде дека голем дел од Европа, вклучително и Обединетото Кралство, работи блиску до капацитетот со мал простор за маневрирање доколку има неочекувани проблеми. „Периодот од наредниве шест недели веројатно ќе биде исклучително предизвикувачки за повеќето аеродроми, со многу високата побарувачка на патници што ги оптоварува некои од тие аеродромски ресурси“, се предупредува во документот на Агенцијата.

    Но, во соопштението, агенцијата рече дека доцнењата на воздушниот сообраќај биле во просек само три минути по лет, помалку отколку во 2019 година пред да се појави пандемијата на коронавирус. Се додава дека работи со националните сообраќајни менаџери за да се минимизираат доцнењата.

    Предупредувањето дојде кога секретарот за транспорт на Велика Британија, Грант Шапс, повторно ја обвини воздухопловната индустрија за раширениот хаос. Тој рече дека некои авиокомпании намалиле премногу персонал за време на пандемијата. „Одлуките за отпуштање или не на крајот беа одлуки на авиокомпаниите. Очигледно, на крајот, гледајќи наназад, пресечеа на тоа“, изјави Шапс за Би-Би-Си. Високи директори на авиокомпании, пак, тврдат дека министрите ги игнорирале барањата за поддршка на работните места во одредени сектори за да ги задржат квалификуваните работници во индустријата по завршувањето на програмата за одмор минатата година.

    Шапс ги отфрли повиците на индустријата за олабавување на правилата за имиграција поврзани со Брегзит за авиокомпаниите да можат да префрлат персонал од нивните операции со седиште во ЕУ.

    KLM, холандскиот огранок на Air France-KLM, рече дека нема да носи други патници во сабота од европските дестинации до аеродромот Шипхол во Амстердам, неговиот главен центар. Авиокомпанијата, која веќе откажа десетици летови за да го намали сообраќајниот притисок на аеродромот, рече дека временските услови и одржувањето на пистата спречуваат многу авиони да полетуваат и слетуваат. „Оваа одлука треба да овозможи што е можно повеќе патници кои се заглавени во Schiphol да можат да заминат во сабота и KLM да изврши што е можно повеќе летови во недела“, се вели во соопштението на компанијата.

    Шипхол, третиот најфреквентен аеродром во Европа, се бори со пренатрупаност од патници, поради недостиг на персонал за безбедност. Претходно оваа недела, аеродромот се согласи да ги зголеми платите на персоналот во текот на летниот период и да ангажира повеќе персонал.

    Изминативе денови, холандската авиокомпанија KLM откажуваше и до 50 летови дневно за време на претстојниот долг викенд поради пренатрупаноста на аеродромот во Амстердам, Шипхол. Ова ги вклучи петок и понеделник, национален празник во Холандија. Патниците на погодените летови се пререзервирани на други летови, холандскиот огранок на авиокомпанијата Ер Франс-КЛМ.

    „КЛМ, исто така, ослободи места на одредени летови, така што патниците кои нема да го реализираат својот лет или да се префрлат поради гужвата на аеродромот, сепак можат да тргнат подоцна во текот на денот“, се вели во соопштението на авиокомпанијата.

    КЛМ ги блокираше патниците да се качат на најмалку 20 летови доцна во саботата попладне и наместо тоа, леташе со празни авиони назад кон аеродромот во Амстердам Шипхол, откако колапсот предизвика потенцијално опасно пренатрупаност на нејзината домашна база и аеродромот. Компанијата сега се соочува со потенцијална сметка од милиони евра како компензации, хотелски трошоци и други потреби, откако илјадници патници останаа заглавени на аеродромите низ Европа.

    Во обид да избегне пренатрупаност, Шипхол побара од патниците да пристигнат не повеќе од четири часа однапред.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично