BYD ќе инвестира околу 1 милијарда долари во Турција за изградба на производствена локација за електрични автомобили со планиран годишен капацитет од 150.000 возила, што ќе започне да се произведува до крајот на 2026 година, според компанијата. BYD ќе ја гради фабрика за електрични возила во Турција за дополнително да го прошири своето меѓународно присуство, јавуваат турските медиуми.
Кинескиот производител на нови енергетски возила потпиша договор за инвестициска соработка со турската влада на 8 јули, на што сведок беше турскиот претседател Реџеп Таип Ердоган, се вели во соопштението во текот на ноќта.
Турција е трет по големина извозник на автомобили во Европа, со годишен извоз од над 35 милијарди долари, соопшти BYD.
Турција е исто така една од портите на автомобилската индустрија на европскиот пазар преку царинската унија и има потпишано договори за слободна трговија со 23 европски земји, се вели во него.
Блумберг првпат го објави планот на BYD на 5 јули, велејќи дека производителот NEV ќе ја изгради производствената база во провинцијата Маниса во западна Турција.
Новата фабрика на BYD во Турција би можела да и овозможи полесен пристап до Европската унија, со која Турција има договор за царинска унија, се наведува во извештајот на Блумберг.
Има и домашен пазар што треба да се опслужува, со 7,5 отсто од продажбата на автомобили во Турција минатата година и со население од речиси 90 милиони, се вели во извештајот.
Имено, во март 2023 година, Турција воведе дополнителен доплата од 40 проценти на тарифите за електричните возила увезени од Кина, зголемувајќи ја тарифата на 50 проценти.
На 8 јуни Турција објави претседателска одлука со која се укажува на одлуката на земјата да воведе дополнителна царина од 40 отсто за автомобилите увезени од Кина, со минимална дополнителна тарифа од 7.000 долари по возило, која ќе стапи на сила на 7 јули.
Турското Министерство за трговија тогаш соопшти дека тарифите се насочени кон зголемување на пазарниот удел на возилата од домашно производство и намалување на дефицитот на тековната сметка.
На 5 јули Турција ги олесни царините за увоз на кинески автомобили за да ги поттикне инвестициите, според Блумберг.
Договорот на BYD со Турција доаѓа во време кога таа се соочува со повисоки царини во Европа. На 4 јули, Европската комисија објави дека ќе воведе привремени компензаторни давачки за увоз на електрични возила со батерии (БЕВ) од Кина, почнувајќи од 5 јули.
Различни автомобилски компании се соочуваат со различни стапки, со BYD на 17,4 проценти, иста стапка како онаа што Европската комисија претходно ја објави на 12 јуни.
Откако брзо стана најголемиот кинески производител на ЕВ во изминатите неколку години, BYD гради фабрики на неколку прекуокеански пазари во обид да се прошири на глобалните пазари преку локализирано производство.
На 26 јануари BYD го објави почетокот на производството во својата фабрика во Узбекистан, а на 4 јули фабриката на BYD во Тајланд започна со производство.
Покрај овие две фабрики, BYD гради и фабрики за патнички автомобили во Унгарија и Бразил. BYD купи и 20% од акциите во тајландскиот дилер Rever Automotive.