Кралските воздухопловни сили на Обединетото Кралство (РАФ) успешно го завршија тестот за летање на џиновски воен транспортер авион целосно напојуван од обновливи извори на гориво – искористено масло за готвење.
РАФ заврши лет со 100 отсто одржливо гориво користејќи воен транспортер со оваа големина што е светски прв за секој тип на авион и прв од ваков вид во Британија, се вели во соопштението за печатот на владата на Обединетото Кралство во петокот.
„Тие со право треба да се гордеат со ова достигнување; тоа е момент на чекор напред за РАФ и возбудлив развој за МО [Министерството за одбрана]“, рече бароницата Голди, министерка за одбрана на Велика Британија. „Преку пионерскиот дух, експертизата и партнерството на РАФ со индустријата во Обединетото Кралство, британската наука и инженерство го предводат патот кон подобрување на оперативната еластичност и развивање на идната оперативна способност во свет кој се менува со климата“.
Воената верзија на Ербас А330, РАФ Војаџер, леташе над Оксфордшир додека се напојуваше со сите мотори исклучиво од одржливо воздухопловно гориво (SAF), отворајќи различни опции за иднината на летање и за воените и за цивилните авиони.
Емисиите на јаглерод од животниот циклус на одржливото воздухопловно гориво, кое се произведува од одржливи суровини засновани на отпад, како што е искористеното масло за готвење, обично се до 80% пониски од оние на конвенционалното млазно гориво. Air BP го обезбеди горивото за мисијата, заеднички напор на RAF, DE&S и индустриските партнери Airbus, AirTanker и Rolls-Royce.
Се тврди дека успешниот тест за летање во среда може да доведе до намалување на зависноста на РАФ од глобалните синџири на снабдување и да ја зголеми оперативната еластичност и да ги намали неговите јаглеродни отпечатоци.
Ова достигнување следи по летот на Обединетото Кралство со мали авиони предводени од РАФ со гориво од 15 литри синтетички бензин во ноември, што исто така постави глобален рекорд.
Високиот персонал на РАФ и индустријата го набљудуваа 90-минутниот лет од РАФ Бриз Нортон кој го повтори летот за полнење гориво воздух-воздух. Авионот бил управуван од тим од РАФ, Ролс-Ројс и Ербас. „Климатските промени се транснационален предизвик кој ја загрозува нашата издржливост, нашата безбедност и нашиот колективен просперитет. Затоа на РАФ му поставив амбициозен предизвик да стане првата светска воздухопловна сила со нето-нула до 2040 година“, рече началникот на воздухопловниот маршал Мајк. Вигстон, началник на воздухопловниот штаб на Обединетото Кралство.
JET ZERO СТРАТЕГИЈА
Државните регулативи на Велика Британија наложуваат до 2050 година, сите емисии на стакленички гасови да бидат нето-нула. Стратегијата Jet Zero го опишува планот на Обединетото Кралство за декарбонизација на авијацијата со индустријата, ставајќи силен акцент на брзиот напредок на технологијата на начин што ги зачувува предностите на воздушниот сообраќај додека го максимизира потенцијалот што може да го обезбеди декарбонизацијата.
„Нашата стратегија за Jet Zero јасно стави до знаење дека одржливите горива за авијација се клучни за поеколошки лет и за воената и за цивилната авијација“, рече бароницата Вере, министерка за воздухопловство на Велика Британија. „Го лансиравме Фондот за напредни горива од 165 милиони фунти за да започнеме домашна SAF индустрија, како и да го предизвикаме секторот да го испорача првиот трансатлантски лет со нето нула следната година“.
Префрлањето на енергетските брзини подалеку од фосилните горива се појави како нов симбол во Европа од почетокот на руско-украинската војна, при што Англија го презеде водството.