Во последниве денови, се појавија гласини за националните држави кои акумулираат значителни количини биткоин, а некои шпекулации дури и сугерираат координирани напори за создавање стратешка резерва за биткоин. Разговорот за создавање резерва на биткоин од Соединетите Држави беше поттикнат од Синтија Лумис, републиканската сенаторка од Вајоминг. Покрај ова, помошникот на новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп сугерираше дека земјата може да ги обезбеди своите интереси на пазарот на криптовалути со развивање на таква резерва.
Деновиве, со неколку различни средства, меѓународните холдинг исто така се прошируваат: Ел Салвадор веќе има 5.931 БТК , Обединетото Кралство поседува 61.245 БТК од криминални заплени, а САД поседува 208.109 БТК. Со затегнување на пазарот, остануваат прашањата за тоа како стратегијата за стекнување биткоин контролирана од владата би влијаела на екосистемот на криптовалути. Оваа статија ги испитува потенцијалните ефекти од широко распространето национално прифаќање на резервите на биткоин, со фокус и на ризиците и на наградите.
Сценарио: Глобално брзање за биткоин
Ако една голема нација како Кина , Русија, Јапонија, Канада или САД би стекнале значителни резерви на биткоин, тоа би можело да предизвика домино ефект. Другите земји може да се чувствуваат принудени да го следат примерот, третирајќи го биткоинот (BTC ) како економско средство слично на златото. Конечното снабдување на Биткоин – ограничено на 21 милион БТК – додава слој на недостиг што многу добро би можел да ги привлече владите кои сакаат да се заштитат од инфлацијата и економската нестабилност.
Во оваа хипотетичка ситуација, стекнување од висок профил од страна на една или повеќе земји веројатно драматично ќе ја зголеми цената на биткоинот, достигнувајќи ги потенцијалните највисоки вредности на сите времиња , бидејќи побарувачката за овој ограничен ресурс расте. Поддржувачите тврдат дека биткоинот може да достигне милиони долари по монета доколку се случи таков настан, со оглед на дефлациската природа на валутата и карактеристиките на „продавницата на вредност“ што би произлегле од националните стопанства.
Додека владите продолжуваат да купуваат биткоин, инвеститорите и институциите на мало може да го сметаат ова како сигнал за долгорочната вредност на биткоинот. Може да следи интерес од помали држави, богати поединци и корпорации, создавајќи каскаден ефект на побарувачката. На крајот на краиштата, глобалниот имиџ на биткоинот може да се префрли од децентрализирана, peer-to-peer (P2P) валута во стратешко државно средство. Сепак, БТК се дели на осум децимални места, овозможувајќи дури и мали фракции да се користат во трансакциите P2P. Оваа флексибилност значи дека најмалите единици на биткоин можат да циркулираат меѓу корисниците и да ја олеснат размената, одржувајќи ја активноста да напредува дури и на најмалите нивоа.
Еден примарен ризик во ова сценарио вклучува достапно снабдување со биткоин за секојдневни трансакции. Ако владите собираат значителни количини биткоин, тоа може да резултира со значително намалување на циркулирачкиот БТК , ограничувајќи ја достапноста за малопродажните инвеститори и бизнисите. Овој недостиг може да ја ограничи употребата на биткоин како средство за размена, при што помалку корисници ќе можат слободно да вршат трансакции на мрежата. Ова може да се случи ако таксите за он-лајн трансакции на крајот чинат повеќе од вредноста што се испраќа во UTXO. Во најлошото сценарио, акумулацијата на биткоин од страна на владите може да ја поткопа неговата фундаментална децентрализација со концентрирање на моќта и контролата во државните ентитети, а не меѓу поединечните иматели и децентрализираните институции.
Егзодус на рудари и безбедносни импликации
Безбедноста на биткоинот зависи од рударите кои ги потврдуваат трансакциите, добивајќи награди од фиксното снабдување од 21 милион БТК . Ако националните аквизиции драматично ги намалат трансакциите со биткоин, може да има помалку стимулации за рударите да работат. Овој пад на профитабилноста на рударите може да ги натера помалите рударски операции надвор од пазарот, намалувајќи го севкупниот хашрејт на мрежата и зголемување на ранливоста на потенцијални напади. Пониското учество на рударите ја ослабува еластичноста на мрежата и би можело да го изложи Биткоин на ризици кои претходно биле баферирани од широка, децентрализирана мрежа на учесници. Всушност, мрежата ослабена со минимална активност би можела да стане поподложна на контрола или влијание од државите што го стекнуваат биткоинот, спротивставувајќи се на децентрализираниот етос на криптовалутата.
Ризици од манипулација на пазарот
Владината контрола на биткоинот исто така може да создаде загриженост во врска со манипулациите на пазарот. Како што нациите обезбедуваат поголеми имоти, тие би можеле да ги контролираат, па дури и да ги стабилизираат цените преку нивните координирани активности, како што е сузбивање, потенцијално намалувајќи ја историски нестабилната природа на биткоинот. Додека некои може да го сметаат ова за корисно, други се загрижени дека може да го поткопа основниот принцип на биткоин како нерегулирано средство, намалувајќи ја неговата вредност како децентрализирана валута. Кога Германија го продаде својот биткоин оваа година, пазарот доживеа кратко пад, но тој се врати речиси веднаш.
Наводните придобивки од националното посвојување
Некои веруваат дека една од најистакнатите потенцијални придобивки од владиното усвојување на биткоин би било зголеменото признание. Како што нациите се стекнуваат со БТК , биткоинот може да добие статус на резервно средство и или P2P валута на исто ниво со традиционалните пари или дури и злато. Ова признание, велат некои поединци, може да ги смени јавните и институционалните перцепции за биткоинот како остварливо финансиско средство. Ако биткоинот стане стандарден дел од националните финансиски стратегии, учесниците на пазарот може да го третираат како заштита од инфлација, девалвација на валутата и други форми на економска нестабилност. Оваа побарувачка може да доведе до значително зголемување на цената на биткоинот, со оглед на неговата конечна понуда и зголемениот недостиг.
Мрежни инвестиции и индиректна безбедност
Може да се каже и дека владите, како значајни сопственици на биткоин, исто така може да инвестираат во обезбедување и зајакнување на мрежата на биткоин. Може да следуваат подобрувања на инфраструктурата, со ресурси насочени кон подобрување на брзината на трансакцијата на биткоинот, намалување на надоместоците и зајакнување на безбедносните мерки против закани како што се потенцијалните квантни компјутерски напади . Со државна поддршка, биткоин мрежата може да доживее технички напредок и поголема заштита, што индиректно ќе има корист за приватниот сектор, инвеститорите на мало и институциите кои се потпираат на биткоин за децентрализирани решенија за финансии (defi) и други апликации.