ПОВЕЌЕ

    БЕЗ ЧАЛАМИ, БЕЗ ТВИТОВИ: Зошто беше толку таинствено патувањето на Маск во Кина?

    Време зa читање: 5 минути

    Обично слушаме премногу за тоа што прави Илон Маск во последно време, но можеби сте ја пропуштиле веста минатата недела дека тој беше во тридневна посета на Кина и се сретна со неколку високи владини претставници таму.

    Откако Кина ги укина поголемиот дел од ограничувањата за патување од ерата на пандемијата во јануари, странските директори се насобраа. електрана. Но, како сопственик на Starlink, SpaceX и неодамна на Twitter, Маск има многу покомплициран однос со земјата.

    Има малку информации на англиски за патувањето на Маск во Кина. Тоа е првенствено затоа што Маск, вообичаено активен на платформата за социјални медиуми што штотуку ја стекна, остана многу тивок во текот на целото патување. Додека Твитер е забранет во Кина, луѓето имаат секакви VPN алатки за пристап до него. Сепак, Маск не сакаше да остави впечаток дека е на Твитер додека беше таму. Тој само еднаш твитна за патувањето, откако ја напушти Кина. Всушност, тој дури престана да коментира на други твитови – нешто што вообичаено го прави десетици пати секој ден.

    Но, од јавните читања објавени од веб-страниците на кинеската влада и видувањата на Маск споделени на кинеските социјални мрежи, можеме да го реконструираме неговото патување од вторник до четврток.

    Тој имаше доста напорна маршрута: за 44 часа, Маск се сретна со најмалку тројца кинески претставници на високо ниво, вечераше со извршниот директор на најголемиот светски снабдувач на батерии за електрични возила и, меѓу другото, ја посети фабриката на Тесла во Шангај.

    Приватниот авион на Маск слетал во Пекинг попладнето на 30 мај, по локално време. Истиот ден тој се сретна со Чин Ганг, новиот кинески министер за надворешни работи и претходен амбасадор во САД. Според соопштението за печатот на министерството, Маск на средбата рекол дека силно се противи на раздвојување на синџирите на снабдување меѓу САД и Кина, бидејќи двете земји се „меѓусебно поврзани, како споени близнаци кои не се одвојуваат една од друга“. Таа вечер тој вечерал со Зенг Јукун, извршниот директор на CATL, кој е клучен снабдувач на батерии за автомобилите на Тесла.

    Следниот ден тој се сретна со уште двајца кинески министри, одговорни за трговија и технологија. Ројтерс објави дека тој, исто така, го посетил и вицепремиерот Динг Ксуексианг – шестиот највисок партиски функционер во Кина – тоа попладне, но средбата не е објавена од владата или од Маск. Вечерта одлетал за Шангај и се упатил кон гигафабриката Тесла, каде се фотографирал со вработените кои подоцна ќе ги објави на Твитер.
    Утрото на 1 јуни, неговиот последен ден во Кина, Маск се стисна на последната средба со Чен Џининг, секретарот на партијата во Шангај, пред неговиот авион да замине за Тексас во 11:23 часот.

    НА ХОДОЧАСТИЕ ВО ПЕКИНГ

    Маск не е првиот американски извршен директор што ја посети Кина оваа година: пред него беа Тим Кук од Епл, Мери Бара од Џенерал Моторс, Џејми Димон од ЈП Морган, Лаксман Нарасимхан од Старбакс и многу повеќе. Но, досега Маск го доби најголемиот пречек, како од кинеските владини претставници, така и од луѓето на кинеските социјални мрежи.

    Главната причина е што Кина и Тесла со години се во заемно корисни односи. Не само што Кина е вториот по големина пазар за Tesla, туку и Шангајската гигафабрика произведе повеќе од половина од автомобилите на Tesla продадени на глобално ниво минатата година. Од друга страна, фабриката во Шангај, исто така, значително придонесе за локалното вработување и оданочување, како и за правење на градот центар на производство на електрични возила.

    За време на строгото едномесечно заклучување во Шангај минатата година, општинската влада направи дополнителни аранжмани за да се осигура дека фабриката може да продолжи со производство дури и додека другите делови од градскиот живот беа на пауза. За време на оваа посета, Маск ги призна тие напори и му се заблагодари на кинескиот министер за трговија.

    Но, има и други работи кои го комплицираат односот меѓу Маск и Кина.

    Како прво, Старлинк долго време го загрижува Пекинг поради неговиот капацитет да ги заобиколи традиционалните прекини во комуникацијата и да понуди дополнителна сателитска интелигенција. Неговата примена во Украина за време на војната, во која Кина во голема мера стои на страната на Русија, го направи прашањето појасно. Претходно оваа година беше објавено дека истражувачите од воените академии на Кина објавиле десетици трудови за тоа како да работат против сателитите Starlink.

    На Weibo, кинескиот еквивалент на Твитер, Маск (или кој и да управува со неговата потврдена сметка) објави белешка на 30 мај, која изгледаше дизајнирана малку да ги израмни работите: „Кинеската вселенска програма е многу понапредна отколку што мислат повеќето луѓе“.

    Сржта на комплицираните односи на Маск со Кина е фактот дека неговите различни компании имаат различни односи со кинеската влада. Тесла е исклучително добредојден во земјата; Твитер е голема главоболка за владата и е строго забранет; SpaceX и Starlink се некаде помеѓу, што претставува и безбедносен ризик и можност за соработка.

    Досега, неговата сопственост на другите компании не предизвика Тесла да падне во немилост во Кина. Но, во оваа ера на постојани американско-кинески тензии, справувањето со кинеската влада е многу деликатен чин за секоја американска компанија, а Тесла веројатно ќе биде браник. Без разлика колку тролање сака да прави во САД, Маск мораше да биде повнимателен кога беше во Кина.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично