Кога батеријата на Тесла С П85 на Јутјуберот Тајлер Хувер изгуби капацитет, тој се обрати до производителот на автомобили за поправка.
Гарантниот период истече и Тесла имаше намера да ја замени целата батерија за вкупно 22.500 долари. Ваквото користено возило Тесла вреди околу 23.000 долари.
По мало истражување, Хувер успеа да го поправи возилото на Тесла во независна услуга за околу 5.000 долари, или 75 проценти поевтино од она што го понуди Тесла, пишува Вајс, пренесува Индекс.
Гаранцијата истече и што потоа?
Хувер води канал за автомобили на YouTube наречен „Hoovie’s Garage“ и го купи моделот S на Тесла од 2013 година: „За жал, се најдов пред sид. Неколку недели автомобилот работеше одлично. Батеријата требаше лесно да се поправи, но не беше. Барем не кога станува збор за Тесла “.
Светлата и сите дисплеи внатре во автомобилот работат, но пораката на корисничкиот софтвер вели дека максималниот капацитет на батеријата е намален и дека ќе трае само 80 километри. На неговиот S модел, осумгодишната гаранција истече пред само четири месеци.
Рич Беноит, јутјубер и застапник за правото на поправка кој го пробива Тесла и ги произведува своите електрични возила од фрлени делови, успеа да најде механичар кој може да го дијагностицира проблемот и да го поправи возилото за околу 5.000 долари, многу помалку отколку што побара Тесла.
„Она што се обидуваме да го постигнеме е да им дадеме шанса на луѓето. Во моментов немате избор со Тесла. Или ќе купите нова батерија или ќе се изгубите “, рече Беноа.
Тој додава дека, според неговото искуство, конвенционалните возила се полесни за сервисирање отколку на Тесла, иако тие се генерално посложени: „Тоа не е наука. Имаме тинејџери што менуваат масло и купуваат автомобили во вредност од 100.000 американски долари, а клиент скока во тие автомобили и вози 130 километри на час по автопат. Ние ги доверуваме овие поправки на луѓе кои немаат многу искуство “.
Одличен маркетинг процес
Но, Тесла направи одлична маркетинг работа и ги претстави своите автомобили како комплицирани машини што можат да ги поправат само овластени механичари. Многу основни поправки се невозможни да се изведат поради ограничувањата на софтверот. „Тесла е пред се софтверска компанија“, рече Беноит.
Тесла неодамна го објави својот сет на дијагностички софтвер кој ќе им каже на услугата или сопственикот што не е во ред со автомобилот. Секој може да купи пристап до софтверот, но чини 3.000 долари годишно или 100 долари за 24 часа. Но, дијагнозата е само половина од проблемот.
„Може да го отстраните последниот мотор на Тесла во рок од 30 минути. Проблемот настанува кога треба да се инсталира нов мотор. Потоа треба да користите софтвер за дијагностика за да му кажете на автомобилот дека се е во ред и дека може да го прифати новиот мотор. Тоа во моментов не е можно “, рече Беноа.
Замените делови на Тесла мора да бидат инсталирани од овластен дилер на Тесла. Прашањето е како Беноа и неговите соработници ја заменија батеријата на Хувер.
„Имаме алтернативни средства за работа. Во многу случаи, не ни е потребен софтвер, но тоа ни ја олеснува ситуацијата. Тесла се повеќе го блокира пристапот до автомобили. Има многу работи што можете да ги направите, а не можете повеќе. Тие дефинитивно ги заоструваат ограничувањата “, вели Беноа.
Тесла како Apple
Користењето ограничувања на софтверот од страна на Тесла е слично на она што Apple го прави со iPhone. Познато е дека Apple го ажурираше софтверот што ја укинува функцијата на допир на „iPhone 8s“, на кој потоа беше инсталиран поевтин екран.
Прашањата за батеријата на Тесла и поправката на „iPhone“ се причината зошто е потребно националното законодавство за правото на поправка. Производителите не сакаат да ги поправаме нашите работи и да ги отежнуваме поправките, а понекогаш дури и целосно невозможно. Тоа може да се менува. Американскиот претседател Џо Бајден во јули потпиша извршен декрет со цел да се олесни поправката на сопствените работи, а Федералната комисија за трговија официјално усвои платформа за поправка.