ПОВЕЌЕ

    Авио билетите ќе станат уште поскапи, предупредуваат авиокомпаниите

    Време зa читање: 4 минути

    Авионските билети може да станат поскапи – благодарение на недостатокот на капацитет за рафинирање и финансиската состојба на авиокомпаниите, рече Вилијам Волш, генерален директор на Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт (ИАТА). Падот на капацитетот за рафинирање односно за производство на гориво за време на пандемијата и повисоките цени на авионското гориво предизвикани од зголемувањето на побарувачката за гориво се „загрижувачки“ за авиоиндустријата, изјави Волш за Хедли Гембл на CNBC во средата.

    Капацитетот за рафинирање на САД се намали за 5,4% во 2022 година откако го достигна врвот во 2019 година – најниско во последните осум години. Намалувањето дојде во пресрет на затворањето на рафинеријата и конверзијата за производство на повеќе обновливи горива.

    Волс додаде дека додека потрошувачите плаќаат повисоки цени на билетите, авиокомпаниите не мора да прават профит. „И со оглед на финансиската состојба на многу авиокомпании. Не е дека авиокомпаниите заработуваат, тие само пренесуваат трошоци што не можат самите да ги апсорбираат и што не можат да го избегнат“, рече тој.

    Цените на авионските билети се зголемија за 25% во изминатата година – најголем годишен скок од 1989 година. Само во април, авионските билети се зголемија за 18,6%, според Бирото за статистика на трудот. Но, уште еден фактор може да придонесе за уште повисоки цени на билетите – најавата на Русија за воена мобилизација, рече извршниот директор на Катар Ервејс, Акбар Ал Бакер.

    Рускиот претседател Владимир Путин во средата најави делумна воена мобилизација во Русија, ставајќи ги луѓето и економијата на земјата на воена основа додека инвазијата на Москва на Украина продолжува.

    Ал Бакер изјави за CNBC дека политиките на Кина за ковид се „најмалата од неговите грижи“ и дека најголемата грижа на авиокомпаниите е ескалацијата на руско-украинската војна. „За мене, најголемата грижа е ширењето на конфликтот, што ќе ја поттикне инфлацијата, ставајќи поголем притисок врз синџирот на снабдување“, додаде тој. „Нето резултатот ќе биде помалку патници во мојот авион“.

    Тој додаде: „Ме загрижува и нестабилноста на цената на нафтата, која не сакам да им ја префрлам на патниците, што потоа ќе ги обесхрабри да патуваат“.

    Цените на нафтата скокнаа за повеќе од 2% по најавата на Путин, по загриженоста за ескалација на војната во Украина и стегање на резервите на нафта и гас. Сепак, Ал Бакер остана на ставот дека Катар ќе продолжи да лета за Русија се додека тоа е оперативно безбедно.

    „Ние ќе продолжиме да летаме за Русија, ќе продолжиме да им служиме на луѓето. Ние не сме политичка институција. Ние сме индустрија која им служи на обичните луѓе“.

    Се надеваме на достапно одржливо гориво
    Ал Бакер повика на повеќе инвестиции во алтернативно гориво и дека Катар Ерлајнс е „подготвен да инвестира во одржливо воздухопловно гориво“ под услов да има „разумна цена“. „Немам проблем да платам малку повеќе, но тие не можат да платат четири или пет пати поголема цена од нормалниот F-гас“. F-гас, исто така познат како флуорирани гасови се вештачки гасови кои се применуваат во различни индустриски намени. „Ако бидеме притиснати да го направиме тоа, вие како патници ќе платите за тоа“, рече тој.

    Волс ги повтори своите надежи дека ќе види повеќе инвестиции во производството на одржливо воздухопловно гориво наместо во традиционалните рафинерии, наведувајќи ги еколошките грижи.

    Минатата година, ИАТА постави цел за глобалната индустрија за воздушен транспорт да постигне нето-нула емисии на јаглерод до 2050 година. „Одржливите горива за авијација ја претставуваат најдобрата опција што индустријата ја има за да ја постигне нашата цел на нето нула до 2050 година“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично