ПОВЕЌЕ

    АСТРОНОМСКИТЕ ПОКАЧУВАЊА на цените на европските авионски билети се многу над инфлацијата

    Време зa читање: 3 минути

    ACI EUROPE ги отфрли тврдењата на ИАТА дека зголемувањето на цените на авионите во Европа е далеку под инфлацијата, додека аеродромските такси би се зголемиле многу над него. Додека ИАТА наведува дека цените на авионите во Европа се зголемиле само за +16% од јуни оваа година во споредба со 2019 година, независните и авторитативни податоци од RDC1 покажуваат дека таквото зголемување всушност изнесува +38% во текот на летните месеци (Q3) – скоро два пати повеќе од порастот на просечниот индекс на потрошувачките цени (+20,8%2). Октомври го потврди овој тренд со натамошно зголемување на цените на авионските билети на +47% кога се резервираа три месеци однапред.

    Тврдењето на ИАТА дека аеродромските такси постојано се зголемуваат над инфлацијата, исто така, не е под лупа – бидејќи се потпира на погрешни податоци од само два аеродроми3. Всушност, аеродромските такси во Европа оваа година се зголемени за +13,6%4, далеку под инфлациските притисоци што ги погодуваат аеродромите, а камоли за авионските билети.

    Оливие Јанковец, генерален директор на ACI EUROPE рече: „Соочени со неточни и погрешни податоци, од клучно значење е да се исправи рекордот за тоа како всушност еволуирале цените на авионските билети и аеродромските такси. Не само што авиокомпаниите можеа да ги рефлектираат инфлациските притисоци во она што им го наплаќаат на потрошувачите, туку можеа да покажат значителна моќ на цените благодарение на притисокот во понудата и дисциплината на капацитетот. Добро за нив! Спротивно на тоа, многу аеродроми допрва треба целосно да ги рефлектираат инфлаторните притисоци во нивните кориснички давачки, при што регулаторите честопати забораваат на овие притисоци и на тоа како долгот акумулиран преку СОВИД им наштетува на нивните инвестициски способности“.

    Освен тоа, збунувачки е да се слушне како IATA тврди дека закрепнувањето на европскиот авијациски пазар носи уште поконкурентни услови, со повеќе авиокомпании и повеќе рути за избор. Реалноста е дека воздушното поврзување закрепна со побавно темпо од обемот на патниците. Заклучно со јуни, воздушното поврзување од европските аеродроми остана -17% под нивото пред пандемијата (2019)5, додека патничкиот сообраќај беше на -5,9%.

    Јанковец истакна, „ова значи дека покрај плаќањето на многу надуени авионски билети, потрошувачите имаат тенденција да имаат помалку опции за избор. Сигурен сум дека ова е нешто на кое многу Европејци сметаат и го доживеале од прва рака ова лето“.

    Тој заклучи: „Пазарот структурно се промени преку пандемијата и закрепнувањето, и од клучно значење е креаторите на политиките и регулаторите сега да ги видат овие промени и што претстои. Особено, забрзувањето на консолидацијата на авиокомпаниите заедно со аеродромите кои достигнуваат ограничувања на капацитетот ќе го предизвика нашиот единствен европски авијациски пазар и развојот на воздушното поврзување. Ова е местото каде што економските регулатори треба да се повлечат, бидејќи доминацијата на авиокомпаниите денес го прави застарено регулирањето на цените на аеродромите. Ова е исто така местото каде што 30-годишната регулатива на ЕУ за слотови за аеродроми бара итна ревизија“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично