Европската унија ја казни компанијата „Фејсбук“, „Мета“ со 797,72 милиони евра за прекршување на антимонополот, поврзана со нејзината онлајн доверлива услуга „Фејсбук Маркет“.
Европската комисија ја изрече казната по долгогодишни истраги за поврзаноста на Marketplace со сметките на Facebook и нефер условите за тргување со конкурентни онлајн услуги за доверливи реклами.
Накратко, Комисијата се спротивставува на начинот на кој корисниците на Фејсбук се изложени на рекламите на Marketplace „без разлика дали тие ги сакаат или не“ поради интеграцијата на Marketplace во платформата на Facebook. Таа, исто така ја критикува способноста на Мета да ја искористи својата широка рекламна мрежа „да користи податоци поврзани со реклами генерирани од други огласувачи за единствена корист на Facebook Marketplace“.
„Мета го врза… Facebook Marketplace со својата лична социјална мрежа Facebook и наметна нефер услови за тргување на други даватели на услуги за онлајн доверливи реклами“, тврди во изјавата шефицата за конкуренција на ЕУ, Маргрете Вестагер. „Тоа го направи за да има корист од сопствената услуга Facebook Marketplace, давајќи му предности што другите даватели на услуги за онлајн класифицирани реклами не можеа да ги совпаднат“.
„Ова е нелегално според антимонополските правила на ЕУ. Мета сега мора да го запре ова однесување“, додаде Вестагер.
МЕТА ЌЕ СЕ ЖАЛИ НА КАЗНАТА
Мета не се согласи во изјавата објавена во четвртокот за одлуката на ЕК, за која рече дека во голема мера зависи од хипотетичките штети за конкурентите без вистински докази.
„Одлуката на Европската комисија тврди дека Мета го наметнува Facebook Marketplace на луѓето кои користат Фејсбук во нелегална „вратоврска““, одговори Мета на Марк Закерберг. „Но, тој аргумент го игнорира фактот дека корисниците на Facebook можат да изберат дали да се вклучат или не со Marketplace, а многумина не го прават тоа.
Родителот на Инстаграм продолжи да објасни дека не наметнува нефер услови за тргување на други онлајн пазари, спротивно на она што го заклучи ЕК.
„Одлуката исто така тврди дека Мета може да користи рекламни податоци од ривалските пазари кои се рекламираат на Facebook за да се натпреварува против нив со Facebook Marketplace“, тврди технолошкиот титан. „Но, ние не ги користиме податоците на огласувачите за оваа намена и веќе имаме изградено системи и контроли за да го обезбедиме тоа“.
Системи, би сакале да истакнеме, кои можеби не постоеле пред одлуката минатата година во ОК што покрена слична загриженост за Facebook Marketplace – конкретно дека Мета ќе ги користи податоците на своите клиенти за дигитално прикажување на реклами (DDA) за „цели надвор од одредбата на ДДА“.
За да се реши проблемот, Мета ѝ вети на британската Управа за заштита на конкуренцијата и пазарите дека ќе „имплементира технички системи за да се спречи употребата на одредени податоци за рекламирање на конкурентите во работењето на Facebook Marketplace и развојот и/или подобрувањето на дизајнот, распоредот и/или на производот функционалноста на Facebook Marketplace“.
Сепак, ова се однесува само на огласувачите кои „доброволно се откажале од користењето на нивните рекламни податоци или кои Мета проактивно ги исклучила (и кои не се спротивставиле на ова).
На прашањето за дополнителни информации за одлуката и како планира да одговори, Мета не упати назад кон споменатиот документ. Заедно со паричната казна, ЕК му наредува на Мета да го прекине своето антиконкурентно однесување.
Мета рече дека планира да поднесе жалба на одлуката. „Овој случај целосно го нарушува законот за конкуренција“, тврди Мета. „Разочарувачки е што Комисијата избра да преземе регулаторни мерки против бесплатната и иновативна услуга изградена за да ја задоволи побарувачката на потрошувачите.