ПОВЕЌЕ

    Дали заоѓа сонцето на славата за Фејсбук и Мета?- АНАЛИЗА на Њујорк Тајмс

    Време зa читање: 11 минути

    Фејсбук оваа година наполни 18 години, а во меѓувреме стана познат под името Мета платформи. Но, компанијата се бори со својата новооткриена зрелост, а Вол Стрит се грижи за акциите на метаверзите како загрижен родител. Акциите на Мета изгубија повеќе од половина од својата вредност од септември минатата година, бидејќи Фејсбук и главниот извршен директор Марк Закерберг ја врзаа иднината на компанијата со метаверс, сосема нов метод на комуникација.

    Ризичниот облог доаѓа како што се зголемуваат проблемите во компанијата. Растот на корисниците е во застој, а приходите од реклами се под притисок поради конкуренцијата и забавувањето на економијата. Компанијата се соочува со зголемена контрола од Конгресот, додека поновите социјални платформи ја оспоруваат нејзината доминација на социјалните медиуми. И додека Фејсбук гледа огромен потенцијал во метаверзумот, нема гаранција дека неговото коцкање ќе се исплати.

    Во понеделникот, аналитичарката на Нидам, Лора Мартин, го намали рејтингот на Мета на недоволно работење, од задржување, врз основа на „влошените основи“ и „вредносните ризици“, меѓу другите причини. „Ние веруваме дека инвеститорите треба да останат на страна додека проценуваат неколку долгорочни ризици за вреднување“, напиша Мартин во белешката до клиентите. Ризиците од вреднување вклучуваат конкуренција, промени во однесувањето на потрошувачите, регулаторни ризици и метаверзни инвестициски ризици.

    Акциите на Мета паднаа за 4,7%. затворање на 162,88, на берзата денес. Како што последниот квартал на Мета беше затворен на 30 јуни, основачот Цукерберг, наводно, им рекол на вработените на конференциски повик дека компанијата се соочува со еден од „најлошите падови што сме ги виделе во поновата историја“ кога станува збор за сегашниот статус на Фејсбук во услови на пореметена економија, според Њујорк Тајмс.

    Закерберг рече дека падот на економијата значи дека Мета платформи сега планира да вработи 6.000 до 7.000 нови инженери оваа година, што е намалување од претходната цел од околу 10.000.

    ЌЕ ИМА ЛИ ОТПУШТАЊА?

    Цукерберг, исто така, предизвика загриженост, охрабрувајќи ги вработените да ги преиспитаат своите врски со Фејсбук. Тој и другите директори на Мета истакнаа дека транзицијата кон станување компанија со метаверс ќе бара нови сетови на вештини. Тоа веројатно ќе остави некои работници надвор од компанијата во услови на сегашната економска состојба. „Мислам дека некои од вас можеби ќе одлучат дека ова место не е за вас, и дека самоизборот е во ред со мене“, рече Цукерберг на повикот, според транскриптите што Тајмс ги доби на 1 јули. „Реално, постојат веројатно еден куп луѓе во компанијата кои не треба да бидат тука“.

    Тајмс продолжи да го цитира Крис Кокс, главниот директор за производи на Мета, кој во меморандум до вработените рече дека очекува одреден промет поради новите приоритети на компанијата во тешка ситуација. „Треба да работиме беспрекорно во средина со побавен раст, каде што тимовите не треба да очекуваат огромни приливи на нови инженери и буџети“, се вели во меморандумот на Кокс, според Тајмс.

    ПАЃААТ АКЦИИТЕ НА МЕТА

    Фејсбук долго време беше главен технолошки играч, познат како една од фалените акции на FANG кои изгледаа непобедливи. И покрај тоа што Конгресот го повика Фејсбук на сослушувања во последниве години за антимонополски прашања и загриженост за социјалните мрежи кои им штетат на децата, акциите на Мета продолжија да растат. Но тоа повеќе не е така.

    Не долго пред Facebook да го објави својот нов идентитет како Мета платформи во октомври – потег што треба да ја нагласи неговата посветеност на метаверзумот – акциите почнаа да опаѓаат. Оттогаш изгуби пет години од ценовните добивки, тргувајќи се неодамна на нивоа од 2017 година.

    Најголемиот удар се случи на 3 февруари, ден откако Мета ги објави резултатите од четвртиот квартал. Не само што Фејсбук ги пропушти клучните бројки од четвртиот квартал, туку и неговиот изглед не ги исполни очекувањата. Фејсбук ги шокираше инвеститорите кои вообичаено се навикнати на ѕвездени финансиски извештаи, а акциите на Мета паднаа за повеќе од 26% тој ден.

    Цукерберг ги призна проблемите кога Мета ги објави резултатите. „Иако нашата насока е јасна, се чини дека нашиот пат напред не е сосема совршено дефиниран“, рече тој за време на повикот за заработка.

    Релативната оценка за јачина на Мета се наоѓа на бездна 17 од најдобро можните 99, што значи дека заостанува 83% од сите акции во изминатата година. Севкупниот композитен рејтинг на акциите на Мета, кој ги одразува основните и техничките перформанси, е само 39 од 99. Откако достигнаа рекордно високо ниво од 384,33 во септември, акциите паднаа за околу 56%.

    КОИ СЕ ПРЕДИЗВИЦИТЕ?

    Од гледна точка на инвеститорите, голем проблем е тоа што профитот на Facebook расте со побавно темпо од вкупната заработка, вели Луис Навелиер, претседател и основач на Navellier & Associates. Аналитичарите анкетирани од FactSet гледаат дека заработката во вториот квартал е рамномерна во споредба со периодот од претходната година, на 29,1 милијарди долари. Но, тие предвидуваат и пад на заработката од 28%. Заработката падна за 18% во првиот квартал, очигледен резултат на подлабокиот економски пад од очекуваниот. „Кога гледате во компанија, сакате заработката да расте побрзо од продажбата“, изјави Навелје за IBD. Аналитичарите ги намалија целите на акциите на Мета на 262 по акција, од 283, очигледно не убедени дека компанијата може да се врати на својот септемвриски врв во скоро време.

    Сето ова доаѓа кога Фејсбук почнува да го чувствува осилото на конкуренцијата од голем број извори.

    КОНКУРЕНЦИЈАТА

    Новата апликација за социјални медиуми ТикТок за паметни телефони им овозможува на корисниците да објавуваат видеа во кратки форми поднесени од други корисници или самите да објавуваат такви видеа. Клиповите обично траат околу 20 до 30 секунди. ТикТок ги оддалечи корисниците на Facebook, а со тоа и приходите од реклами. Цукерберг рече дека ТикТок, со седиште во Пекинг, е еден од најефикасните конкуренти со кои се соочила неговата компанија.

    ТикТок достигна 1 милијарда месечни активни корисници во јануари, според Statista. Нејзината основна корисничка база се состои од тинејџери и луѓе во нивните 20-ти, што е многу посакуван сегмент. Фејсбук сè уште е на врвот во социјалните медиуми со 2,9 милијарди месечни корисници, но Јутјуб на Alphabet на Гугл има 2,56 милијарди месечни активни корисници на крајот на 2021 година, вели Statista. Услугата Снепчет на Snap имаше 557 милиони корисници, додека Твитер имаше 436 милиони.

    Додека Мета се чинеше дека лесно се справува со обидите за надзор од државата во минатото, тоа може да биде тешко да се направи сега, вели Карстен Вајд, потпретседател за дигитални медиуми и забава во истражувачката компанија IDC „Повеќето регулирање на приватноста навистина може да му наштети на Facebook“, изјави Вајд за IBD. „Може да му отежне на Facebook да ги следи потрошувачите и како резултат да ги намали приходите од реклами.

    Навистина, Facebook изгуби милијарди приходи откако Епл направи промени во својот оперативен систем што им овозможува на корисниците да го спречат следењето. И Гуглсоопшти дека планира да преземе слични чекори на крајот на следната година. „Ќе стане потешко за Facebook да го занемари ова и со тоа да го забави растот на приходите“, рече Вајде. „И тоа е причина зошто Мета гледа пред кривата на метаверс, за да скокне пред глутницата“.

    СЕ ИЛИ НИШТО

    Преминот кон метаверс е еден од најдрастичните потези на компанијата од 2012 година, кога Цукерберг рече дека Фејсбук ќе ја префрли својата социјална мрежа од десктоп компјутерите и ќе ја префрли на мобилни уреди. Во тоа време, промената беше многу успешна, што доведе до години на брз раст на приходите и добивки за акциите на Мета.

    Оваа нова промена ја одразува растечката амбиција на компанијата надвор од социјалните медиуми кон нови начини на комуникација и интеракција на интернет како метаверс акции. Тоа доаѓа додека Мета троши милијарди за да помогне во создавањето на тој нов свет.

    Метаверзумот ветува дека ќе вгради 3Д синтетички светови користејќи технологии како виртуелна реалност и зголемена реалност. Претставува и виртуелно игралиште и место за водење бизнис. „Јасно е дека Цукерберг се обложува на се‘ или ништо на метаверс“, рече Навелје, менаџерот за пари на извршниот директор на Мета. „Опсесијата на Вол Стрит во моментов со Фејсбук е дека сите сакаат да го видат метаверзумот како полетува. Но, едноставно не знаеме кога е точката на флексија“. Ако метаверсот успее и Мета го задржи водството, тој вели: „Сигурен сум дека акциите ќе се удвојат“.

    МЕТАВЕРС- МУЛТИТРИЛИОНСКИ БИЗНИС

    Дефинициите на метаверзумот се разликуваат. Но, експертите генерално го гледаат тоа како пат до третата генерација на интернет, многу подалеку од сегашната Web 2.0. Аналитичарите очекуваат да видат дека акциите на метаверс ќе прават инвестиции во десетици милијарди долари. Некои сметаат дека економијата на метаверзумот ќе достигне и до 8 трилиони долари, но тоа би можело да биде неколку години.

    Капитализирањето на оваа визија доаѓа со висок ризик, но потенцијално многу висока награда, велат аналитичарите. Тие веруваат дека метаверзумот може да стане економија од повеќе трилиони долари. Таа вредност вклучува производи и услуги добиени од она што се нарекува Web3 технологија – градежни блокови на метаверзумот.

    Аналитичарот на Goldman Sachs, Ерик Шеридан, проценува дека глобалните инвестиции во метаверс лесно би можеле да надминат и 100 милијарди долари и да доведат до дигитална економија која може да достигне дури 8 трилиони долари на страната на приходите и монетизацијата. Но, тоа може да биде од пет до 10 години.

    Мета планираше првично да потроши повеќе од 10 милијарди американски долари за развој на метаверс, со милијарди повеќе подоцна. Но, компанијата неодамна најави дека ќе го забави темпото на инвестиции за да го зголеми профитот.

    Мета стави многу проекти во мирување или ги откажа во обид да ја подобри профитабилноста. Во јуни, Мета го запре развојот на паметен часовник опремен со камера. Но, Фејсбук продолжува да работи на други уреди што се носат.

    Покрај тоа, се вели дека компанијата ги отфрлила плановите за комерцијално лансирање на своите први очила за проширена реалност, кои беа во развој три години, според извештајот на The Information. Планираше комерцијално да ги лансира очилата во 2024 година. Facebook го префрла својот фокус на подоцнежна верзија на очилата AR.

    Мета, исто така, ќе ја префрли стратегијата за паметниот екран на порталот за видеоповици кон деловна употреба, според The ​​Information. Првите генерации на производот беа насочени кон потрошувачите.

    Намалувањето на трошоците одигра улога во одлуката на компанијата да ги запре развојните проекти. Директорите на Мета на повикот за заработка во април рекоа дека компанијата ќе ги намали годишните трошоци за 3 милијарди долари оваа година со оглед на поширокото забавување на бизнисот.

    Во меѓувреме, Фејсбук води војна на два фронта. Како што се впушта во метаверзумот, сè уште се обидува да ја задржи линијата на социјалните мрежи.

    Како дел од својата транзиција, минатата година Мета објави нова структура за финансиско известување составена од два сектора. Еден сектор, наречен Family of Apps, вклучува детални податоци за Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp и други услуги. Тоа го опфаќа речиси целиот приход на Facebook денес.

    Facebook Reality Labs го сочинуваат останатото. Тоа е метаверзната страна на компанијата. Оваа категорија вклучува хардвер, софтвер и содржина со зголемена и виртуелна реалност.

    Но, промената на насоката на Мета денес е многу попредизвик отколку во минатото. Една од причините е нејзината големина. Мета има околу 78.000 вработени.

    „Во текот на следните неколку години, нашата цел од финансиска перспектива е да генерираме доволен раст на оперативниот приход од Family of Apps за да го финансираме растот на инвестициите во Reality Labs, а сепак да ја зголемиме нашата севкупна профитабилност“, рече Закерберг. „Сè уште е рано, но додека го градиме искуството, следниот фокус ќе биде на растење на заедницата“.

    СОЦИЈАЛНИТЕ МЕДИУМИ КУБУРАТ СО РЕКЛАМИ

    Во меѓувреме, Мета и акциите на сите главни социјални медиуми мака мачеа поради тековното намалување на рекламирањето.

    Аналитичарот на RBC Capital Markets, Бред Ериксон, ги намали своите проценки за Mета, Гугл, Пајнтерест и Амазон, кон крајот на јуни. Тој ги намали проценките на Snap во претходниот месец. Намалувањето на проценките за акциите на метаверс дојде откако RBC ги испита очекувањата за трошење на реклами кај малите и средни бизниси.

    „Во крајна линија, најдовме јасни знаци на појава на пукнатини на целокупното трошење, иако интересно, слабоста се чини дека допрва треба целосно да го спроведе својот тек, што укажува на потенцијално поупорен ризик за проценките во второто полувреме“, напиша Ериксон во белешка до клиентите. Тоа значи помалку простор за нагорна линија во акциите додека не се најдат знаци на буџетска стабилност меѓу огласувачите и се материјализира подобра видливост околу повторното забрзување.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично