ПОВЕЌЕ

    АМЕРИКАНЦИТЕ ПОМАЛКУ ЗАИНТЕРЕСИРАНИ ЗА ЕЛЕКТРИЧНИ ВОЗИЛА за прв пат по четири години, главна причина – Тесла

    Време зa читање: 5 минути

    Интересот за електрични возила малку се намали меѓу американските возачи за прв пат од 2020 година, вели Pew Research, при што само тројца од десет Американци во моментов велат дека размислуваат за возење на батерии за нивното следно купување.

    Тоа е пад од девет проценти само за изминатата година, според анализата, според која испитаниците биле најмногу загрижени за доверливоста и трошоците за електричните возила кога ги споредуваат со нивните колеги кои трошат бензин или нафта.

    Уште поинтересно е значителниот пад на бројот на луѓе кои веруваат дека електричните возила се подобри за животната средина од моторите со внатрешно согорување. Иако испитаниците сè уште се сложуваат дека еколошките придобивки се најдоброто нешто во врска со електричните возила, само 47 проценти сега веруваат дека тоа е така – што е пад од 20 проценти во однос на 2021 година.

    Податоците, исто така, сугерираат дека ентузијазмот за електричните возила е во голема мера поделен на политичка основа, при што многу повеќе самонаречени демократи покажуваат интерес за ЕВ, а цели 35 проценти од самоидентификуваните републиканци веруваат дека електричните автомобили се всушност полоши за животната средина од возилата на внатрешно согорување.

    Оние кои не се убедени дека електричните возила се еколошка придобивка, изразуваат загриженост за технологијата, бидејќи производството на батерии е еколошки деструктивно, а полнењето на ЕВ користејќи енергија генерирана од електрани што горат фосилни горива не значи дека користат чиста енергија.

    Сепак, податоците не сугерираат дека електричните возила се инхерентно полоши за животната средина.

    Според американското Министерство за енергетика, целосно електрично возило е одговорно за емитување еквивалент од 1.236 кг CO2 годишно, додека возилото на целосно гас испушта просечно 5.700 кг CO2 еквивалент годишно. Тоа е национален просек што е одговорен за полнењето на ЕВ со енергија добиена од фосилни горива.

    Имајќи предвид дека транспортот е одговорен за 28 проценти од емисиите на стакленички гасови во САД во 2022 година – најголем удел во сите сектори – замената на повеќе возила на гас природно би ги намалила емисиите, дури и ако тие се полнат со користење на енергија генерирана од фосилни горива.

    НЕЗАДОВОЛИТЕЛНА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА ЕВ

    Американските демократи продолжуваат да имаат розова слика за ширењето на инфраструктурата на ЕВ што претседателот Бајден го вети во 2022 година, кога владата одвои 900 милиони долари за проширување на инфраструктурата на ЕВ низ САД со планови да додели дополнителни 4 милијарди долари.

    Според Пју, пораките пристигнале кај демократските гласачи, од кои само 38 отсто веруваат дека САД заостануваат во изградбата на доволно електрична инфраструктура. Седумдесет и шест отсто од републиканските испитаници го веруваат истото.

    На национално ниво, тоа функционира во просек од 56 проценти од Американците кои не се сигурни дека САД прават доволно за да ја прошират инфраструктурата за електрични возила, а тоа е толпата што се чини дека е на нешто.

    Од март 2024 година, само седум станици за полнење беа изградени со помош на фондовите за инфраструктура за ЕВ вклучени во двопартискиот закон за инфраструктура – многу помалку од 500.000 полначи за кои администрацијата на Бајден се надева дека ќе бидат изградени до 2030 година.

    Се чини дека тие грижи за инфраструктурата добро се совпаѓаат со желбата да се купи ЕВ, при што 58 отсто од испитаниците кои се уверени во ширењето на инфраструктурата за електромобили во САД велат дека се заинтересирани да возат едно, а само 16 отсто од оние кои не се сигурни го велат истото.

    Меѓународната агенција за енергетика верува дека бројот на ЕВ на патиштата може да се зголеми десеткратно до 2030 година. Ако не продолжи ширењето на инфраструктурата за полнење, американските купувачи на автомобили може да бидат уште помалку склони да купат ЕВ наместо алтернатива за фосилно гориво.

    Како што рече, постои една светла точка во студијата: интересот за ЕВ можеби се намалува, но хибридите се во пораст.

    „Продажбата на хибридни возила се зголемува во последните три години“, рече Пју. „Нашето истражување открива дека Американците имаат поголема веројатност да размислуваат за хибридно отколку за електрично возило“, при што четири од десет американски купувачи на автомобили велат дека се заинтересирани за еден.

    ПАЃА ИНТЕРЕСОТ, АМА САМО ЗА ТЕСЛА

    Исто така, има уште една забелешка што треба да се додаде на секој поглед на состојбата на индустријата за електрични возила во моментов, а тоа е Tesla.

    Продажбата на ЕВ се забавува во САД, но голем дел од тој пад се должи на фактот што продажбата на Tesla опаѓа до тој степен што производителот на автомобили на Илон Маск е на работ да го загуби своето пазарно мнозинство во САД.

    Продажбата на електрични возила во Америка се намали во април, што го означи првиот пад на продажбата од 2020 година, што се совпаѓа со податоците на Pew за намалениот интерес досега оваа година. За првиот квартал, имаше зголемување на вкупната продажба на електрични автомобили, иако побавно од претходните квартали, со пораст од 15 отсто на годишно ниво.

    Но, ако се извади Tesla од равенката, според податоците [PDF] од Cox Automotive, продажбата на ЕВ во земјата всушност се зголемила за 33 проценти од Q1 2023 до Q1 2024 година. Поради ова, прашање е дали е во пад интересот за ЕВ во САД или само за глупостите на Илон Маск.

    Во секој случај, заменик-претседателот на автомобилската индустрија на Гартнер, Мајк Ремзи, ни рече, пазарот на ЕВ најверојатно ќе заживее во САД, но ќе бидат потребни различни стимулации за да се спречи усвојувањето да биде бавно.

    „Ако погледнете што се случи во Кина, јасно е дека голема земја може да се префрли на ЕВ и да не страда од промената“, рече Ремзи во изјавата испратена по е-пошта. „Но, тоа може да потрае подолго во САД отколку во другите региони, бидејќи ние се фокусиравме на стимулации за купување ЕВ без да додаваме дестимулации за поседување возило на бензин. Без тоа, ќе биде потребно извесно време за да се случи промената“

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично