Европската комисија го обвини Амазон за антиконкурентно однесување и злоупотреба на податоци на помали трговци до нејзината платформа, со можна казна до скоро 30 милијарди долари. Сепак, претходната антимонополска пресуда на Европската унија не го смени многу Гугл, бидејќи американскиот интернет гигант ја задржа својата доминација на пазарот, пишуваат светските медиуми.
Регулаторите на ЕУ во вторникот (10-ти ноември) покренаа обвиненија против „Амазон“, тврдејќи дека ги прекршила законите за конкуренција со неправедно користење на нејзината големина и пристап до податоци за да им наштети на помалите трговци кои се потпираат на гигантот за продажба преку Интернет на пристап до клиентите.
Случајот го отвори најновиот фронт во трансатлантската регулаторна борба против „Амазон“, „Епл“, „Фејсбук“ и „Гугл“, бидејќи властите и во САД и во Европа со сомнеж гледаат на нивните деловни практики и доминација на дигиталната економија, пишува весникот, додавајќи дека минатиот месец Министерството за правда на САД поднесе антимонополска постапка против „Гугл“, додека и „Епл“ и „Фејсбук“ се соочуваат со истраги во Вашингтон и Брисел.
Многумина во Европа ќе ја видат тужбата против Амазон, примена од администрацијата на новоизбраниот американски претседател Џо Бајден, кој се очекува да преземе мерки за ограничување на моќта на технолошката индустрија. Весникот додава дека администрацијата на претседателот Доналд Трамп, иако започнала сопствени истраги против тој сектор, го критикувала потпретседателот на Европската комисија за дигитални прашања, Магрет Вестагер, за напади врз американски компании.
Тужбата против Амазон, објавена на 10 ноември, е само прелиминарна и е само дел од регулаторната постапка. Амазон има можност да одговори на наводите и може да поминат месеци, па дури и години, пред да бидат изречени казни или други казни. Од друга страна, Амазон се подготвуваше за правна битка во Брисел и ангажираше тим адвокати и економисти, вклучително и неколкумина кои претходно се залагаа за поостри мерки против Гугл и Мајкрософт.
Според извештајот на американскиот Конгрес, околу 2,3 милиони продавачи ширум светот го користат Амазон за пристап до клиенти, од кои околу 37 проценти се потпираат на таа компанија како единствен извор на приход. Европската унија наведува дека Амазон има информации за околу 800.000 активни продавачи кои ја користат нејзината платформа за продажба на повеќе од милијарда производи.
Што е проблемот?
ЕУ остро го критикува Амазон за „злоупотреба“ на независни продавачи за да доминираат на пазарот, користејќи ја својата двојна улога како платформа за продажба преку Интернет и продавач на таа платформа, според „Тајмс“.
Европската комисија тврди дека Амазон незаконски ја нарушува конкуренцијата користејќи огромна количина на податоци што ги собира од независни продавачи на својата платформа за да одлучи кои производи да ги лансира и кои се најдобрите снабдувачи.
Вестагер, кој е и комесар за конкуренција, ја обвини американската технолошка компанија дека ги маргинализира другите продавачи со својата позиција и ги ограничува нивните можности за раст.