Минатата недела, околу 11.500 работници во фабриката на Форд во Келн, Германија, гласаа со огромно мнозинство за неопределен штрајк, при што 93,5 проценти од членовите на синдикатот IG Metall го поддржаа штрајкот. Со оглед на излезноста од 97,5 проценти, ова е силен сигнал дека работниците на Форд се подготвени да се борат за своите работни места.
Вработените во два производствени погони на компанијата во Келн, Германија, ќе штрајкуваат утре.
Оваа индустриска акција има за цел да го наруши работењето на германските фабрики на американскиот производител на автомобили.
Сепак, бирократијата на IG Metall не го организираше гласањето за да ги заштити работните места; сака да го искористи гласањето исклучиво за да ја зајакне својата позиција во преговорите за таканаречениот „социјален договор“, за кој разговара со менаџментот од 27 март.
Ваквите „социјални договори“ не спречуваат затворање на фабрики или намалување на работни места, туку обезбедуваат нивно непречено спроведување. Службениците на IG Metall се согласија на секое намалување на работни места во минатото и ќе продолжат да го прават тоа и во иднина. Пред нешто повеќе од пет години, околу 20.000 вработени сè уште работеа во Форд во Келн, а сега остануваат само нешто повеќе од половина од нив. Компанијата во моментов бара намалување на уште 2.900 работни места, иако претходно договорените отпуштања сè уште не се целосно спроведени.
Водечката функционерка на IG Metall во Келн-Леверкузен, Керстин Клајн, исто така јасно стави до знаење дека синдикатот не сака да штрајкува: „Форд мора да се тргне сега – инаку ќе го сториме тоа.“
IG Metall во Форд во Келн никогаш не повикал на прекин на работата по гласање. Секогаш постигнувал договор со компанијата непосредно однапред.
Барањето за „социјален договор“ за сите вработени, а не само за 2.900-те кои моментално се погодени, покажува дека работничкиот совет и синдикатот се подготвуваат за затворање на фабриката. Во март,WSWS предупреди : „Вработените на Форд во Келн треба да бидат вознемирени. Почетокот на преговорите за социјален договор во Сарлуис беше дефинитивен крај за фабриката.“
На Фабриката во Сарлуис веќе е ликвидирана од IG Metall и неговиот работнички совет, заедно со менаџментот на Ford. Производството на моделот Focus ќе биде прекинато во ноември. Исто така, имаше изолирани протести и штрајкови таму, а уште поконцизни слогани со кои претставниците на IG Metall и претседателот на работничкиот совет, Маркус Тал, се преправаа дека се „подготвени за борба“, додека зад сцената се согласуваа со менаџментот на компанијата за затворање на фабриката.
Сега е ред на Келн. Електричните модели Explorer и Capri произведени таму се продаваат слабо. Додека затворањето на фабриката во Сарлуис не беше финализирана, работната сила во Келн беше смирена со инвестиции од речиси две милијарди евра. Сега се покажува дека фабриката во Келн не е побезбедна од онаа во Сарлуис.
Претседателот на Генералниот работен совет, Бенџамин Грушка, кој тесно соработуваше со Тал на затворањето на фабриката во Сарлуис, пред два месеци предупреди дека германскиот „Форд-Верке ГмбХ“ (Форд Германија) би можел да стане несолвентен. Американската матична компанија го откажа договорот што важеше од 2006 година за компензација на загубите на нејзината подружница во Европа, таканареченото писмо за утеха. Несолвентноста би значела губење на повеќе од десет илјади работни места.
Грушка, која како член на Надзорниот одбор на Форд-Верке е добро информирана за внатрешните работи на компанијата, не предупреди за несолвентност со цел да ја мобилизира работната сила за да ги заштити работните места. Напротив, IG Metall и работничкиот совет под негово водство би го поздравиле делумното или целосно преземање на фабриката на Форд од надворешни инвеститори, без разлика колку работни места се изгубени. Форд веќе бара купувачи за дел од локацијата, која повеќе нема да биде потребна по преминот кон производство на електрични возила.