Продажбата на возила на Тесла произведени во Кина нагло се намали во април, спротивно на трендот на силен раст кај главните кинески конкуренти за електрични возила, според CNEVPOST.
Според Кинеската асоцијација на патнички возила (CPCA), Тесла продала 58.459 возила минатиот месец (вклучувајќи го и извозот), што е намалување од 5,96% во однос на истиот период минатата година и 25,84% во однос на мартовските 78.828 единици. Од јануари до април, вкупната продажба на „Тесла“ во Кина се намали за 18,31% во однос на истиот период минатата година, на 231.213 единици.
Во извештајот се вели дека, за разлика од тоа, локалните конкуренти оствариле силен раст. „Нио“ испорача 23.900 возила во април – зголемување од 53% во однос на претходната година и речиси 59% во однос на март. „Кспенг“ објави 35.045 испораки, втор најдобар месец досега, зголемување од 273% во однос на истиот период минатата година. „Ли Ауто“ испорача 33.939 единици, што е зголемување од 32% на годишно ниво. Xiaomi EV, исто така, објави над 28.000 испораки во април, што укажува на растечката домашна конкуренција, бидејќи моментумот на Tesla забавува.
Tesla, исто така, се соочува со остар пад во Европа, при што продажбата во април 2025 година се намалува на речиси сите главни пазари. Некогаш регионален лидер во електричните возила, компанијата сега бележи пад од над 50% во споредба со претходната година во Франција, Холандија, Шведска, Данска и Велика Британија. Во Германија – најголемиот европски пазар на автомобили – продажбата на Tesla падна за 46% и покрај порастот на целокупното усвојување на електрични возила, напиша ARS Technica.
Во извештајот се вели дека дури и во Велика Британија, каде што регистрациите на електрични возила на батерии (BEV) се зголемија за 8,1%, продажбата на Tesla падна за 62%, регистрирајќи само 512 возила од повеќе од 24.000 продадени BEV.
Овој пад доаѓа во услови на растечка конкуренција од кинеските и европските производители на електрични возила, ограничена и застарена линија на производи и негативно јавно расположение, делумно поттикнато од политичкиот ангажман на извршниот директор Елон Маск и контроверзната јавна личност. Неодамнешните напори како што е освежувањето на Model Y не успеаја да го променат трендот. Само Италија и Норвешка покажаа раст, што нагласува колку се раширени европските проблеми на Tesla.
Гордон Џонсон од GLJ Research оваа недела објави забелешка во која сугерира дека производителот на автомобили е во „големи проблеми“ во однос на побарувачката и рече дека дури и најстраствените оптимисти на акциите почнуваат да го препознаваат тоа.
Во извештајот се тврди дека цената на акциите на Tesla – која моментално се тргува со висока проценка во споредба со конкурентите – е под сериозна закана поради влошувањето на фундаменталните фактори, особено падот на продажбата на автомобили, што сочинува 86% од нејзините приходи.
И покрај наративите дека Tesla е повеќе од автомобилска компанија, неуспешните потфати во соларна енергија, камиони и батерии го зајакнуваат фактот дека продажбата на возила останува нејзин основен бизнис. Дури и долгогодишните поддржувачи на Tesla почнуваат да изразуваат загриженост, забележувајќи дека без закрепнување на продажбата, особено на клучните пазари како Кина и Европа, довербата на инвеститорите ќе продолжи да еродира.
Џонсон вели дека бројките од Кина и Европа се далеку под очекувањата и предизвикуваат сериозни сомнежи за способноста на Tesla да ги исполни дури и конзервативните проценки за испорака. Во извештајот се заклучува дека доколку „Тесла“ не може брзо да го сврти својот автомобилски бизнис, особено со оглед на тоа што возбудата околу настани како што е најавата за „роботакси“ на 1 јуни исчезнува, акциите би можеле да бидат подготвени за значителна ревалоризација надолу, анализира порталот Оилпрајз.