ПОВЕЌЕ

    „ЦРНОТО ЗАДОВОЛСТВО“ ЌЕ НЕ’ ИЗГОРИ ГОДИНАВА: Најавено поскапување на кафето на светските пазари за дури 25%

    Време зa читање: 4 минути

    Еден од најбараните производи за широка потрошувачка на глобално ниво годинава ќе поскапи за дури 25%. Компаниите кои се занимаваат со преработка и продажба на кафе како што се Lavazza, Illy, Nestle моментално се во преговори со трговците на мало за пренесување на трошоците од речиси двојното зголемување на цените на кафето арабика во текот на изминатата година, според осум извори од индустријата, објави Ројтерс.

    Високите цени на кафето, одржани во последните две години и достигнаа нов рекорд во февруари 2025 година, се трајна реалност за индустријата. Печачите и кафулињата се соочуваат со тешка, но неизбежна одлука: да ги зголемат малопродажните цени или да ризикуваат хит на маргините.

    Некои кои го очекуваа скокот веќе ги зголемија своите цени, позиционирајќи се за тешка година. Сепак, додека продолжуваат разговорите за тоа колку високи би можеле да се движат фјучерсите за кафе во 2025 година, јасно е дека деловните оператори треба да останат агилни и прилагодливи за да се справат со предизвиците што претстојат.

    Според неодамнешниот извештај на ФАО на ОН, до 80% од поскапувањата на кафето ќе падне на потрошувачите од ЕУ во текот на 11 месеци, додека 80% ќе удрат на американските потрошувачи во следните осум месеци. Извештајот, исто така, покажа дека резидуалните влијанија од растот на цените ќе траат четири години, што укажува дека на хоризонтот би можело да има понатамошни зголемувања.

    Глобалните цени на арабика, вообичаено користени во мешавини од печено и мелено, се зголемија за повеќе од 20% оваа година, откако минатата година се зголемија за 70%, бидејќи Бразил – производител на речиси половина од арабика во светот – претрпе една од најлошите суши досега.

    Во просек, суровите зрна сочинуваат околу 40% од големопродажните трошоци на една кесичка печено и мелено кафе.

    Тоа значи дека ако минатогодишниот скок на цената на суровото кафе во зрно сега е вграден во цената за оваа година, а тоа ќе биде еднакво на пораст на цената од 28% за потрошувачот, рече Рег Вотсон, директор за истражување на капиталот во холандската банка ИНГ.

    Вотсон верува дека цените ќе се зголемат за 15%-25% и дека на некои пазари потрошувачите може да почувствуваат еднократно покачување.

    Додека продавачите на кафе притискаат за покачување на цените, продавниците за храна и супермаркетите се повлекуваат, одложувајќи го потпишувањето на нови договори за снабдување до точка каде што некои останаа без залихи на кафе.

    Во еден таков пример, холандскиот синџир супермаркети Алберт Хејн, најголемиот во земјата, остана без производи од кафе како што се Douwe Egberts и Senseo. Производите се вратија на полиците на 20 март, иако по повисоки цени, изјави портпаролот на Алберт Хејн откако фирмата ги заврши разговорите со JDE Peet’s, еден од најдобрите светски печачи на кафе. „Набавните цени на JDE значително се зголемија. Ќе апсорбираме дел од ова зголемување на цените за да ги одржиме производите достапни“, рече портпаролот Алберт Хејн.

    JDE Peet’s, кој предупреди на пад на профитот оваа година поради зголемените трошоци за кафе, рече дека застојот со купувачите во Холандија и Германија резултирал со недостиг на некои од неговите производи од полиците. Сепак, додаде дека оттогаш има завршено 90% од преговорите за цената на глобално ниво.

    Дури и поостри поскапувања се случуваат во земјите чии валути значително ослабеа во однос на доларот. Тие го вклучуваат Бразил, вториот најголем потрошувач на пијалок во светот, како и најдобриот одгледувач. Бразилските печењари за кафе ги зголемиле цените на печеното и меленото за 14,3% на 1 март, откако претходно ги зголемиле за 11% во јануари и 10% во декември.

    Бразилската асоцијација за печење кафе АБИК соопшти дека порастот на цените во земјата е нагло затоа што во локална валута, цените на суровите зрна се зголемија за 170 отсто во Бразил минатата година.
    Како одговор, цените на бразилските полици на продавниците се зголемија за 40%, со повеќе зголемувања веќе овој месец, рече ABIC.
    „Луѓето веќе рационализираат, ги менуваат своите навики. Ако порано правеа голем термос дома за семејството, понекогаш фрлајќи го она што остана во мијалникот, сега го намалуваат отпадот“, изјави претседателот на ABIC, Павел Кардосо, за Ројтерс.

    Податоците подготвени за Ројтерс од фирмата за истражување на пазарот Нилсен покажуваат дека обемот на печено и мелено кафе продадено во Северна Америка и Европа, убедливо најголемите региони за потрошувачка во светот, паднало за 3,8% минатата година, откако цените се зголемиле за 4,6%.

    Со зголемувањето на цените оваа година што се очекува да биде далеку поостри, а падот на обемот на продажбата се очекува да се прошири.

    (Фото: Венден)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично