ПОВЕЌЕ

    КИНА И ИНДИЈА ОСТАНАА БЕЗ РУСКА НАФТА, откако новите американски санкции ги ограничија испораките

    Време зa читање: 4 минути

    Кинеските и индиските рафинерии се во потрага низ светот за испораки на сурова нафта, откако новите американски санкции врз руските производители и танкери ги ограничија испораките до главните клиенти на Москва, тврди Блумберг.

    Американското Министерство за финансии во петокот воведе санкции за руските производители на нафта Гаспром Нефт и Сургутнефтегас, како и 183 бродови што испорачуваа руска нафта, бидејќи ги таргетира приходите што Москва ги користеше за финансирање на војната со Украина.

    Многу од танкерите се користеа за испорака на нафта во Индија и Кина, бидејќи западните санкции и ценовната граница наметната од земјите од Групата седум во 2022 година ја префрлија трговијата со руска нафта од Европа во Азија. Некои танкери испорачуваа нафта и од Иран, кој исто така е под санкции.

    Во понеделникот, Кина го повтори своето противење на едностраните американски санкции.

    Мерките ја нарушија трговијата со санкционирана нафта, принудувајќи ги кинеските и индиските рафинерии повторно кон купување од продавачите на несанкционирана нафта, ја зајакнаа понудата и ги зголемија премиите за сурова нафта произведена на Блискиот Исток до Африка и Бразил, велат трговците.

    Како што пренесува Банкок Пост, во текот на викендот, новата кинеска рафинерија Јулонг Петрокоемикал купила 4 милиони барели сурова нафта од Абу Даби Upper Zakum во февруари и март од Totsa, трговската група на францускиот енергетски главен град TotalEnergies, цитирајќи извори од трговските компании.

    Товарите се наменети за неговиот комплекс за рафинирање од 400.000 барели дневно во Јантаи, источната провинција Шандонг, кој започна со пробна работа во септември.

    Јулонг, кој претходно купуваше руска сирова нафта ESPO Blend, купи анголска и бразилска сурова нафта во последните недели, велат трговците, и сега е во преговори за купување повеќе нафта од Западна Африка, како и од Канада.

    Рафинеријата купи 2 милиони барели анголска сурова нафта Гирасол и Немба и исто така 2 милиони барели бразилска сурова нафта Бузиос и Тупи, велат тие. Изворите одбија да бидат именувани бидејќи не се овластени да зборуваат со медиумите. Јулонг и Тотса обично не коментираат за комерцијалните зделки.

    Индиските рафинерии кои купија блискоисточна сурова нафта минатата недела пред да бидат објавени санкциите, сè уште бараат повеќе карго, велат повеќе трговци.

    Индиската компанија Bharat Petroleum Corp Ltd купи 2 милиони барели февруарска оманска сурова нафта од Тоца преку тендер минатата недела, изјавија две лица запознаени со ова прашање. Силата на побарувачката ѝ помага на Totsa да се ослободи од залихите на сурова нафта од Блискиот Исток, откако собра товар преку трговската платформа на S&P Global Platts во изминатите четири месеци, велат трговците.

    Поради новите санкции глобалните фјучерси на суровата нафта „брент“ се искачија над 81 долар за барел на највисоко ниво од август за време на тргувањето во понеделникот. Спот премиите за референтните оценки на Блискиот Исток скокнаа за повеќе од 70% до околу 3 долари за барел во понеделникот, рекоа трговците, достигнувајќи го највисокото ниво од октомври 2023 година.

    „Најголемите пореметувања ќе бидат во испораката“, вели директор за трговија вклучен во рускиот нафтен бизнис, додавајќи дека може да настанат компликации ако бродот е во сопственост или управуван од компании кои се вклучени во операции на санкционирани танкери.

    Пазарот најверојатно ќе види се поголем број посредници кои продаваат нафта од санкционираните производители, Гаспром Нефт и Сургутнефтегаз, додека ќе има повеќе плаќања во кинески јуани преку кинескиот прекуграничен меѓубанкарски платен систем (CIPS), рече извршниот директор.

    Во документот за санкции од петокот беа вклучени и две кинески нафтени логистички фирми  – Shandong United Energy Pipeline Transportation Co Ltd и Guangrao Lianhe Energy Pipeline Conveyor Co, двете со седиште во источната кинеска провинција Шандонг, центар за рафинирање и главна дестинација во Кина за санкционирана нафта.

    Бидејќи овие компании претежно транспортираат нафта од резервоари за складирање до домашните рафинерии со плаќања во кинески јуани, ќе има мало влијание од санкциите, додаде извршниот директор за трговија.

    Да си немаш работа со администрација…  

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично