Форд планира да укине речиси 4.000 работни места во Европа во следните три години, што е околу 14% од својата работна сила во регионот, бидејќи производителот на автомобили се соочува со забавување на побарувачката за електрични возила и зголемена конкуренција од Кина.
Американската компанија во средата соопшти дека намалувањата ќе бидат завршени до крајот на 2027 година, во очекување на консултации со синдикатите и ќе бидат концентрирани во Германија и Обединетото Кралство.
„Глобалната автомобилска индустрија продолжува да биде во период на пореметување, особено во Европа, каде што индустријата се соочува со невидени конкурентни, регулаторни и економски ветрови“, се вели во соопштението на Форд.
Дејв Џонстон, европскиот потпретседател на Форд за трансформација и партнерства, додава: „Од клучно значење е да се преземе тешка, но одлучувачка акција за да се обезбеди идната конкурентност на Форд во Европа“.
Најголемите производители на автомобили се под притисок од слабата продажба и интензивната конкуренција од Кина, каде производителите на ЕВ го крадат пазарниот удел од западните ривали, кои традиционално доминираат на најголемиот светски пазар на патнички автомобили.
Бизнисот со патнички возила на Форд претрпе значителни загуби во Европа во последниве години. Како и другите производители на автомобили, компанијата мораше да ги намали цените за своите електрични возила, кои беа многу загубари, и ги намали целите за производство на ЕВ.
Минатата година, компанијата рече дека ќе укине околу 4.900 работни места низ Европа.
Во средата, Ford соопшти дека дополнително ќе го прилагоди производството на своите нови модели Explorer и Capri во Европа, што ќе резултира со пократки работни денови за персоналот, „поради слабата економска ситуација и помалата побарувачка за електрични автомобили од очекуваното“.
Главниот финансиски директор на Форд, Џон Лолер, неодамна напиша писмо до германската влада во кое повикува на чекори за подобрување на пазарните услови за производителите на автомобили.
„Она што ни недостига во Европа и Германија е непогрешлива, јасна политичка агенда за унапредување на е-мобилноста, како што се јавни инвестиции во инфраструктурата за полнење, значајни стимулации за да им се помогне на потрошувачите да се префрлат на електрифицирани возила, подобрување на конкурентноста на трошоците за производителите и поголема флексибилност во исполнување на целите за усогласеност со CO2“, рече Лолер.
Веста за намалувањата на Форд доаѓа само неколку недели откако Фолксваген соопшти дека ќе ги намали платите на вработените за 10% за да ги заштити работните места и да ја заштити иднината на компанијата. Германскиот производител на автомобили планира да затвори најмалку три фабрики во својата матична земја и да отпушти десетици илјади вработени бидејќи се бори со слабиот пазар на автомобили во Европа и големата загуба на пазарниот удел во Кина.
Претходно во средата, работниците на Фолксваген рекоа дека ќе бидат подготвени да го одбијат зголемувањето на платите во вкупна вредност од 1,5 милијарди евра доколку извршните директори на компанијата ветат дека нема да затворат ниту една фабрика и се согласат да жртвуваат дел од нивните бонуси.