ПОВЕЌЕ

    СКАНДАЛОТ ШТО ГО МУ ПРЕСУДИ НА VOLKSWAGEN: Во Германија почнува судењето за „Дизелгејт“

    Време зa читање: 3 минути

    Судскиот процес за скандалот со емисиите на „дизелгејт“, кој го оцрни Фолксваген пред девет години и со кој започнаа невољите на германскиот автомобилски гигант, стартуваше во Германија со појавувањето на поранешниот извршен директор на обвинителна клупа.

    Мартин Винтеркорн беше на чело на VW осум години до неговото отпуштање во 2015 година, неколку дена откако излезе на виделина дека Фолксваген лажел кога кажал дека инсталирал софтвер за мерење на нивоата на емисиите ширум светот. Случајот против поранешниот извршен директор се однесува на околу девет милиони возила продадени во Европа и во САД, чии купувачи се соочиле со финансиски загуби од стотици милиони евра, соопшти регионалниот суд во градот Брауншвајг.

    Скандалот пукна кога беше откриено дека Фолксваген, дотогаш глобално гледан како симбол на германскиот економски успех и техничка моќ, има фалсификувани тестови за испуштањето издувни гасови, што ги направи неговите возила да изгледаат значително попријателски за климата отколку што навистина беа.

    По неколку одложувања, во Германија е отворено кривичното судење на поранешниот извршен директор на Фолксваген, Мартин Винтеркорн за неговата улога во скандалот „дизелгејт“.

    Судењето започна во вторникот, девет години откако германскиот автомобилски гигант призна дека мамел тестови за емисиите, што предизвика глобален хаос во индустријата. Винтеркорн, обвинет за заговор за извршување измама, се соочува со 10 години затвор.

    Винтеркорн поднесе оставка како шеф на групацијата VW – чии брендови се движат од Порше и Ауди до Шкода и Сеат – набргу по почетокот на кризата.

    На 77-годишникот требаше да му се суди во 2021 година заедно со четворица други директори на VW, но постапката против него беше поделена и одложена поради неговата лоша здравствена состојба.

    Сепак, судот во Брауншвајг претходно оваа година објави дека постапката против него конечно ќе започне овој месец.

    Оттогаш, повторно има загриженост за неговото здравје, при што извештаите велат дека морал да оди на операција во средината на јуни, а сега има нови прашања за тоа дали ќе може да го издржи долгогодишното судење.

    Закажани се околу 89 рочишта до септември 2025 година.

    ЛАЖНО СВЕДОЧЕЊЕ, ПАЗАРНА МАНИПУЛАЦИЈА

    Винтеркорн, исто така, беше обвинет за лажно сведочење пред германскиот парламентарен комитет во 2017 година кога го истражуваше скандалот. Тој рече дека дознал за постоењето на уредите за пораз дури во септември 2015 година, но обвинителите тврдат дека тоа било порано.

    Винтеркорн понатаму се соочува со обвинение за манипулација на пазарот. Тој се тврди дека „намерно пропуштил да го информира пазарот на капитал навреме“ откако дознал за софтверот за местење на емисиите што ги прекршува прописите на германските берзи.

    Винтеркорн веќе се согласи на спогодба со Фолксваген во 2021 година, според која ќе и плати на компанијата 11 милиони евра во врска со контроверзноста.

    Највисокиот поранешен извршен директор кој досега бил осуден во скандалот е поранешниот извршен директор на Audi, Руперт Штадлер. Во јуни минатата година тој доби условна казна и парична казна како дел од зделката во замена за признавање измама од небрежност.

    „Дизелгејт“ досега ја чинеше компанијата VW околу 30 милијарди евра казни, правни трошоци и компензација на сопствениците на автомобили, главно во САД.

    Германскиот автомобилски гигант во понеделникот соопшти дека не може да ја исклучи можноста за затворање на фабрики и отпуштања бидејќи сака да намали за пријавени 4 милијарди евра повеќе од првично планираното во планот за штедење.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично