ПОВЕЌЕ

    КИНЕСКИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА ЕВ РАБОТАТ СО ЗАГУБА само за да продадат повеќе возила, поради жестоката конкуренција

    Време зa читање: 5 минути

    Изгледите за заработката за кинеските производители на електрични возила (EV) остануваат песимистички, иако електричните автомобили сега сочинуваат повеќе од половина од продажбата на нови автомобили на пазарот во таа држава, додека беснее брутална конкуренција во цените.

    Само две домашни компании – BYD и Li Auto – се профитабилни, оставајќи околу 30 ривали под притисок да ги спречат загубите и покрај оптимистичките прогнози за продажба на најголемиот автомобилски пазар во светот. Тројцата производители на ЕВ кои ги објавија приходите во вториот квартал досега – Xpeng, Zeekr Intelligent Technology и Leapmotor – објавија заедничка загуба од 42,9 милијарди јуани (6 милијарди американски долари), South China Morning Press.

    Додека загубата се намали за 20 отсто од 53,5 милијарди јуани пред една година, таа предизвика нови грижи дека дополнителните попусти би можеле да ја осакатуваат индустријата.

    „Времето работи против многу компании, бидејќи тие треба да преживеат жестока ценовна војна“, рече Дејвид Џанг, генерален секретар на Меѓународната асоцијација за интелигентно инженерство на возила. „Кога ќе останат без готовина поради големи загуби, производителите на автомобили ќе мора да ги затворат своите бизниси“.

    Стапката на пенетрација на ЕВ во континентална Кина надмина 50 отсто за прв пат во јули, поттикната од владините стимулации и брзо-проширената инфраструктура за полнење.

    Според Кинеската асоцијација за патнички автомобили, 878.400 чисто електрични и plug-in хибридни возила биле испорачани на клиентите на копното минатиот месец, 36,9 отсто повеќе отколку во истиот период во 2023 година. Тие сочинуваат 51,1 отсто од вкупно продадените возила. Кина сочинува повеќе од 60 отсто од глобалната продажба на ЕВ.

    УСПЕХОТ СО SU7 НЕ МУ ДОНЕСЕ ПРОФИТ НА XIAOMI

    Продавачот на паметни телефони Xiaomi, кој имаше успешно деби на пазарот на ЕВ во март, изјави во средата дека ќе биде потребно извесно време пред неговиот нов потфат да генерира профит поради огромните трошоци за истражување и развој, како и маркетинг. Првиот сериски модел на компанијата, SU7 е еден од најголемите хитови на годината.
    Xiaomi им предаде 27.307 SU7 на купувачите од копното минатиот квартал, според последниот извештај за заработка. Таа започна со испорака на автомобилот, чија цена започнува од 215.900 јуани, во средината на април.

    Загубите на SU7 би можеле да бидат значителни. Во април, Citigroup процени во истражувачки извештај дека третиот по големина производител на паметни телефони во земјата би можел да оствари нето загуба од 4,1 милијарди јуани во својата единица за ЕВ, врз основа на проектираниот волумен од 60.000 единици во 2024 година. Тоа се преведува во загуба од 68.000 јуани по автомобил.

    Xiaomi во средата во извештајот за заработка рече дека цели на испораки на ЕВ во цела година од 120.000 единици.

    Xpeng со седиште во Гуангжу објави нето загуба од 1,28 милијарди јуани за вториот квартал, стеснувајќи се за 6,6 отсто од загубата од 1,37 милијарди јуани во првиот квартал. Приходите се зголемија за 23,8 отсто на квартал на 8,1 милијарди јуани.

    Zeekr, премиум производителот на електрични возила контролиран од Geely Auto, забележа нето загуба од 1,81 милијарди јуани за трите месеци до јуни и покрај рекордниот квартален приход од 20 милијарди јуани.
    Повеќето производители на електрични возила од копното, вклучително и Zeekr, нудат попусти за да привлечат повеќе купувачи на мамутскиот пазар.

    Според Дојче банк, компаниите се подготвени да направат намалување на цените за да ги постигнат своите обемни цели. „Тие се соочуваат со дилема: или губење на уделот на пазарот со тоа што ќе се држат настрана од ценовната конкуренција, или ќе се борат со тешката задача да ги подобрат перформансите бидејќи намалувањето на цените ги внесува нивните профитни маржи“, изјави Чен Џинжу, извршен директор на консултантската компанија Shanghai Mingliang Auto Service. „Се чини дека војната со цени е штетна за сите производители на автомобили“.

    Во февруари, BYD, најголемиот светски производител на ЕВ, го испука првиот салво во ценовната војна на копното, намалувајќи ги цените на речиси сите свои автомобили за 5 до 20 отсто. После тоа, цените на 50 модели во низа брендови паднаа во просек за 10 отсто, се вели во извештајот на Goldman Sachs во април.

    Американската банка процени дека профитабилноста на целата кинеска индустрија за електрични возила може да стане негативна оваа година доколку BYD намали за уште 7 отсто, или 10.300 јуани од цената на своите автомобили.

    Кинеските производители на ЕВ, за кои се верува дека се водечки во однос на производствените и развојните способности ширум светот, исто така, им беше тешко да ја зајакнат продажбата во странство.

    Во мај, Белата куќа објави четирикратно зголемување на тарифите за електричните возила од кинеско производство, кои сега изнесуваат 100 отсто. Минатиот месец, дополнителните давачки од 17,4 до 37,6 отсто стапија на сила привремено во Европската унија.

    Кон крајот на јули, Пекинг објави дека ќе ги удвои субвенциите доделени на купувачите на ЕВ, само три месеци откако воведе стимулации за забрзување на транзицијата на домашната автомобилска индустрија.
    Потрошувачите кои заменуваат конвенционален автомобил со штанд за ЕВ за да добијат субвенција од 20.000 јуани по возило, двојно се зголемуваат од 10.000 јуани објавени во април.

    Очекуваниот раст на продажбата од поттикот нема да биде доволен за да се зајакне профитабилноста на монтажните возила на ЕВ поради војната со попусти, велат аналитичарите.

    Компаниите со недостиг на електрични возила ќе бидат принудени да се затворат како што ескалира конкуренцијата, рече во јуни Ник Лаи, аналитичар во JPMorgan.

    (Фото: South China Morning Press)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично