Малезискиот национален производител на автомобили Proton во средата го лансираше својот прв SUV во нов напор да го трансформира својот застарен бренд и да ја сврти среќата на своја страна, повеќе од една година откако кинеската Geely Holding Group купи клучен удел во компанијата.
X70 е базиран на возилото Boyue на Geely, кое е едно од најпродаваните теренци во Кина. Неговата цена се движи од 23.800 до 29.540 долари, што го прави конкурентен со јапонските и јужнокорејските брендови.
Proton, основан во 1983 година како дел од малезиската индустријализација, некогаш беше крал на патиштата во земјата, но неговата продажба претрпе поради зголемената конкуренција и репутацијата за слаб квалитет и благи модели. Протон беше приватизиран во 2012 година, а неговиот нов сопственик, конгломератот DRB-Hicom Berhad, продаде 49,9 отсто од акциите на Geely во јуни минатата година, откако не успеа да го оживее производителот на автомобили. DRB-Hicom задржува 50,1 отсто капитал во загубарот Proton.
Geely, кој исто така е сопственик на шведскиот Volvo Cars, минатата година соопшти дека ќе инјектира 40 милиони долари во Proton како дел од купувањето на акции. Протон има дистрибутивна мрежа на некои клучни пазари во регионот и договорот и дава на кинеската компанија платформа да се прошири во Југоисточна Азија, каде што често се мачат нејапонските брендови.
Протон во соопштението рече дека X70, неговото прво возило развиено заедно со Geely, ќе помогне да се трансформираат перцепциите за неговиот бренд. Се вели дека резервациите за автомобилот биле отворени во септември пред лансирањето и дека примиле повеќе од 10.000 нарачки.
X70 „го воведува Proton во нов пазарен сегмент и е клучниот катализатор за целосно подмладување на брендот“, велат од компанијата.
Geely е еден од најголемите независни автомобилски брендови во Кина. Основана во 1986 година како производител на фрижидери, започна со производство на мотоцикли во 1990-тите и го лансираше својот прв автомобил во 2002 година. Го купи Volvo од Ford Motor Co. во 2010 година.
Geely соопшти дека ќе ја направи Малезија производствен центар за возила со волан од десната страна за нејзината глобална продажба. Geely неодамна исто така се согласи да помогне во надградбата на автомобилите Proton за продажба на глобалните пазари.
Поврзувањето на Протон со Geely, исто така, означи пресвртница во автомобилската политика на Малезија. Владата долго време се спротивставува на напорите да го продаде секој клучен удел во Протон, кој се смета за национална икона.
Малезискиот премиер Махатир, кој го основаше Proton кога беше премиер 22 години до неговото пензионирање во 2003 година, минатата година ја критикуваше продажбата на Geely, велејќи дека тоа е како „да изгубиш дете“. Тој се врати на власт по втор пат откако ја предводеше алијансата за соборување на долгогодишната владејачка коалиција во земјата на изборите во мај.
На лансирањето во средата, Махатир го пофали напредокот на Proton од неговото партнерство со Geely. Тој рече дека е импресиониран од технолошкиот напредок како што се подобрата безбедност и функциите за гласовни команди во X70. Тој го повика Proton да продолжи да произведува силни модели на автомобили што можат да ја направат Малезија горда.
Махатир неодамна рече дека неговата влада планира да основа друга национална компанија за автомобили, но тоа наиде на критики од многу Малезијци кои рекоа дека властите наместо тоа треба да се фокусираат на подобрување на јавниот превоз.
(Фото: АП)