ПОВЕЌЕ

    ЕУ ЛУТА ДЕКА КИНА „ДЕБЕЛО“ ГИ СУБВЕНЦИОНИРА СВОИТЕ КОМПАНИИ, планира одмазнички тарифи за кинеските електрични возила

    Време зa читање: 4 минути

    По неколкумесечна истрага, Европската комисија соопшти дека нашла докази дека Кина „неправедно“ ги субвенционирала ЕВ возилата што ги извезува во Европа. Можните „правни лекови“ на маса вклучуваат ретроактивни тарифи за кинеските електрични возила.

    Во вторникот, комисијата објави документ во кој се вели дека има доволно докази кои имаат тенденција да покажат дека кинеските ЕВ се субвенционираат и дека увозот се зголемил за 14 отсто на годишно ниво откако истрагата беше формално започната во октомври. Европската комисија вели дека Кина не игра фер во тоа што нејзината влада плаќала субвенции преку „директен трансфер на средства“, меѓу другите дејства, пренесува Ројтерс – за кој ЕК вели дека ја насочува рамнотежата во полза на Кина и ги остава европските автопроизводители на сува.

    Уште во октомври 2023 година, Европа ја започна својата формална истрага за кинеската индустрија за електрични возила, бидејќи европските компании се борат да се натпреваруваат со евтиниот, високотехнолошки кинески увоз, направен од евтина работна сила, кој влегува во Европската унија.

    Истрагата треба да заврши до ноември, иако ЕУ би можела да воведе привремени давачки во јули.

    Комисијата соопшти дека во четврток ќе започне со царински регистрации на кинеските ЕВ, што значи дека од тој момент тие би можеле да бидат погодени од ретроактивни тарифи доколку трговската истрага на ЕУ подоцна заклучи дека тие добиваат неправедни субвенции.

    Кинеската стопанска комора при ЕУ соопшти дека е разочарана од потегот и дека порастот на увозот ја одразува зголемената европска побарувачка за електрични возила.

    Кинеските производители на автомобили, вклучувајќи ги BYD и MG на SAIC, ја таргетираат Европа со низа ЕВ со конкурентни цени, што врши притисок врз производителите на масовниот пазар како што се Stellantis и Volkswagen Group.

    BYD, кој минатата година ја престигна Tesla како најголем светски производител на електрифицирани возила, во декември соопшти дека ќе изгради фабрика за автомобили во Унгарија за да ја зголеми продажбата во Европа.

    КАКВИ ДОКАЗИ ИМА ЕУ?

    Комисијата рече дека има докази кои покажуваат дека увозот од ЕУ се субвенционира, иако не наведе конкретни примери. Тие субвенции вклучуваат: Директен трансфер на средства и потенцијални директни трансфери на обврски и средства, приходите на владата „испуштени или ненаплатени“, владини испораки на стоки или услуги „за помалку од соодветна награда“.

    Комисијата рече дека извозот од Кина претставува „критични околности“ преку „масивен увоз за релативно кратко време“. Имаше 177.839 увози од октомври 2023 година до јануари 2024 година, што е зголемување од 11 отсто во однос на периодот на истрага од октомври 2022 година до септември 2023 година.

    Во неодамнешните испитувања на други сектори како што се е-велосипеди и кабли со оптички влакна, ЕУ откри маржи на субвенции кои се движат од 4 до 17 проценти.

    Истрагата е дел од пошироките напори на ЕУ да ги заштити линиите за снабдување и да го доближи производството до дома, особено во клучните сектори како полупроводниците и фармацевтските производи.

    Објавата ги тестираше и онака кревките односи со Пекинг, кој потоа започна сопствена антидампинг истрага за ракија увезена од ЕУ, потег што се гледа како одмазда против Франција, која ја поддржа истрагата за електрични возила.

    Ако кинескиот увоз продолжи со сегашното темпо, рече Комисијата, производителите на автомобили во ЕУ би можеле да се соочат со намалена продажба и намалени нивоа на производство. Тоа може „негативно да влијае на вработувањето и на целокупното производство на синдикалните производители“, рече комисијата.

    Ако кинеските ЕВ продолжат да пристигнуваат во ЕУ со ова темпо, поткрепени со владините предности и изградени од евтина (и потенцијално нелегална, во некои случаи) работна сила, Stellantis, Volkswagen, Renault, BMW и другите европски производители на автомобили ќе бидат исфрлени од бизнис. Според јазикот на комисијата, доминацијата на Кина во Европа може „негативно да влијае на вработувањето и на целокупното производство на синдикалните производители“.

    Во меѓувреме, експертите имаат критики и за европските производители на автомобили, кои во многу случаи тотално не успеаја да ја планираат својата транзиција со ЕВ, се обидуваат да изнајдат алтернативни решенија за да останат живи.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично