ПОВЕЌЕ

    ХОЛИВУД НА НОЗЕ ПРОТИВ ВЕШТАЧКАТА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА, штрајкуваат актерите и писателите, режисерите воздржани

    Време зa читање: 6 минути

    Актерите претставени од холивудскиот синдикат Саг-Афтра со големо мнозинство гласаа за штрајк доколку не се договорат за нов договор со големите студија, стримери и продукциски компании до 30 јуни. Вчера гласаа 65.000 членови на еснафот, кој претставува повеќе од 160.000 актери на екранот, новинари, најавувачи, водители и каскадерски изведувачи, а 98% го поддржаа штрајкот доколку преговорите со Алијансата на филмски и телевизиски продуценти (AMPTP) не успеат.

    По гласањето, претседателот на Саг-Афтра, Фран Дрешер, им рече на членовите на синдикатот дека е „горда на сите вас“.

    Штрајкот на актерите ќе доведе до пошироко затворање низ Холивуд и ќе го зголеми притисокот врз студијата на кои им треба програмирање за да ги хранат нивните стриминг услуги и есенскиот распоред на ТВ емитување. Во преговорите, актерите бараат повисоки плати и заштитни мерки против неовластена употреба на нивните слики преку вештачка интелигенција. Нивниот сегашен договор истекува на 30 јуни.

    Водачите на SAG-AFTRA изјавија дека индустријата драматично се променила со подемот на стриминг телевизија и појавата на нова технологија како што е генеративната вештачка интелигенција.

    Разговорите помеѓу Саг-Афтра и АМПТП започнуваат во среда, еден месец откако Здружението на писатели на Америка (WGA) почна да штрајкува поради сопствениот спор со АМПТП, кој претставува повеќе од 350 холивудски студија, телевизиски мрежи и стриминг компании. Во саботата, меѓутоа, еснафот на режисери на Америка (DGA) постигна пробен, посебен договор со студијата за прашања, вклучувајќи плати, стриминг проценти и вештачка интелигенција.

    Гласањето за овластување за штрајк, алатка на преговарачката маса, доаѓа во клучен момент за индустријата бидејќи 11.500 писатели влегуваат во шестата недела на штрајк. Доколку актерите им се придружат на писателите во штрајкот, индустријата речиси ќе застане, од продукција до промовирање на завршени проекти.

    Холивуд мисли дека може да го подели и победи штрајкот на писателите.
    WGA, DGA и Sag-Aftra покажаа солидарност една со друга откако писателите почнаа да одат по маркетите на 2 мај. Многумина во Холивуд беа загрижени за реалната можност сите три еснафи да штрајкуваат во исто време, бидејќи и договорите на режисерите и на актерите наскоро требаше да истечат.

    Тоа сценарио се смени доцна во саботата кога режисерското здружение DGA, која претставува 19.000 филмски, телевизиски и комерцијални режисери, објави дека постигнала „вистински историски“ пробен договор со студијата. Претставниците и на WGA и на Sag-Aftra и честитаа на групата на директори за постигнувањето пробен договор.

    Договорот на DGA не им се допадна на некои поединечни членови на WGA, од кои некои се сеќаваа кога директорите преговараа за сопствениот договор додека писателите штрајкуваа во 2007-08. Тој договор пред 15 години, некои сметаа дека направи преседан што ги принуди писателите да се усогласат со условите договорени од DGA и да го прекинат штрајкот.

    Очекувајќи да се повтори историјата, преговарачкиот комитет на WGA минатата недела објави писмо во кое предупредува дека студијата повторно ќе ја следат стратегијата „раздели и владеј“, спротивставувајќи ги еснафите еден против друг.

    И, додека сите три здруженија имаа специфични и често различни барања како предуслов да не го започнат штрајкот, една клучна област на преклопување помеѓу сите три здруженија е вештачката интелигенција.

    Вештачката интелигенција веќе ги подели студијата и филмските и телевизиски писатели, кои сакаат гаранции дека новата технологија нема да се користи за генерирање сценарија.

    SAG-AFTRA сака да обезбеди нејзините членови да можат да ја контролираат употребата на нивните „дигитални двојки“ и да обезбеди студијата соодветно да ги плати вистинските актери, рече Данкан Крабтри-Ирска, главен преговарач на синдикатот.

    „Името, сличноста, гласот, личноста на изведувачот – тоа се основните алатки во занаетот на изведувачот“, рече Кребтри-Ајрланд. „Навистина не е фер компаниите да се обидуваат да го искористат тоа и да не ги компензираат изведувачите кога ја користат својата личност на тој начин“.

    Том Круз и Киану Ривс веќе беа предмет на широко прегледани неовластени длабоки фејкови – реални, но фабрикувани видеа создадени од алгоритми за вештачка интелигенција. Ривс ја нарече технологијата „страшна“, делумно затоа што може да се користи без учество на актерите.

    Интересот за генеративната вештачка интелигенција експлодираше глобално по лансирањето во ноември на ChatGPT, најбрзо растечката апликација на сите времиња, од OpenAI поддржана од Microsoft Corp. Американските и европските регулатори побараа заштитни огради за да се спречат дезинформации, пристрасност, кршење на авторските права и нарушување на приватноста.

    Актерите и писателите замислуваат различни сценарија во кои студијата би можеле да се обидат да ги намалат трошоците и да ги зголемат приходите користејќи генеративна вештачка интелигенција, која може да го нахрани постоечкиот материјал и да испумпува нова содржина. Технологијата веќе се користи за бришење на старечки ознаки или менување на движењата на устата за да се синхронизираат со зборовите кога програмирањето е синхронизирано на различни јазици.

    Актерот Леланд Морил рече дека работел на сетови каде што бил опкружен со камери кои фотографирале од сите агли. „Со таков тип на содржина, тие би можеле да ве искористат за дел од неа, а потоа да го создадат остатокот од ликот, а потоа веќе не сме на снимање и никој не ве плаќа“, рече Морил на митингот на повеќе синдикати во Лос. Анџелес.

    Продуцентот, писателот и поранешен актер од „Семејни врски“, Џастин Бејтман, има диплома по компјутерски науки и алармира за вештачката интелигенција. Тој смета дека компаниите би можеле да им дозволат на фановите да снимат свој филм „Војна на ѕвездите“ и да се додадат за дополнителен надомест. Или, студиото би можело да сними снимки од популарното ТВ шоу од 1980-тите, како што е „Семејни врски“ и да направи нова сезона со вештачка интелигенција.

    Двата синдикати сакаат да се воспостават заштитни мерки пред вештачката интелигенција да стане широко користена.

    Бејтмен, поранешен член на одборот на SAG, ја исмева вештачката интелигенција како „автоматска имитација“ што може да доведе до иднина исполнета со преобработена забава од минатото. „Не сакам да живеам во тој свет“, рече Бејтман. „Кој е следниот жанр во филмот? Кој е следниот жанр во музиката? Никогаш нема да видите такво нешто ако сите користиме вештачка интелигенција“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично